Dünya Su Günü'nün bu yılki teması "Barış ve Su" olarak belirlendi. Ambalajlı Su Üreticileri Derneği (SUDER) Yönetim Kurulu Başkanı Yaşabey Kalebaşı, Dünya Su Günü hakkında yaptığı açıklamada, gelecekte büyük bedeller ödememek için su kaynaklarının korunmasının önemine dikkat çekti.
2023’te gerçekleştirdiği 3 milyon 663 bin ton un ihracatıyla tüm zamanların dünya tarihindeki en çok un ihracatını gerçekleştiren Türkiye, ocak ayında ihracatını yüzde 22, şubat ayında da yüzde 60 artırarak 2024’te yaklaşık 4 milyon ton un ihracatı gerçekleştireceğinin ilk sinyallerini verdi.
Türkiye Gıda Sanayi İşverenleri Sendikası (TÜGİS) Başkanı Kaan Sidar, 15-21 Mart Tüketiciyi Koruma Haftası kapsamında yaptığı değerlendirmede bilinçli tüketicinin üretimde kaliteyi ve niteliği artırdığını kaydetti. Sidar, “Talebi karşılamaya yönelik yapılan AR-GE yatırımları katma değere dönüşerek ülke ekonomisini olumlu etkiliyor, uluslararası pazarda rekabet gücümüzü artırıyor” dedi.
Türkiye, 2022 yılında 77 milyon dolar olan susam ihracatını 2023 yılında yüzde 62’lik artışla 124,5 milyon dolara çıkardı. Türkiye’nin susam ihracatındaki yeni hedefi 250 milyon dolara ulaşmak.
Tarım ve Orman Bakanlığı’nın desteğiyle Güvenilir Ürün Platformu tarafından yürütülen ve deprem bölgesinde üretimin yeniden canlandırılmasını hedefleyen Üreten Yöre Üreten Türkiye projesi Hatay etabı başarıyla tamamlandı. Projenin önemli destekçisi Gıda Perakendecileri Derneği, üyeleriyle birlikte bölgede görüşmelerde bulundu.
Ekmek ve simit fiyatının belirlenmesinde Ticaret Bakanlığı’ndan olumlu görüş alınması koşulu getirildi. Bakanlığın olumsuz görüş bildirilmesi durumunda revize edilen fiyatlar tekrar bakanlığın görüşüne sunulacak.
Dünyanın önde gelen gıda işleme ve paketleme çözümleri şirketlerinden Tetra Pak, Avrupa Birliği'ndeki (AB) karton ambalajların geri dönüşüm kapasitesini artırmak için tasarlanan stratejik yatırımların duyurusunu yaptı. Tetra Pak bu hamleyle, tüm ambalaj bileşenlerinin geri dönüştürülmesini ve değerli ham maddelerin daha uzun süre dolaşımda tutulmasını sağlayarak, önerilen Avrupa Birliği (AB) Ambalaj ve Ambalaj Atıkları Yönetmeliği’nin hedeflerini destekliyor.
Tat Gıda, sos kategorisindeki başarısını imzaladığı yeni anlaşmalarla global pazarlara taşımayı hedefliyor. Kategorideki iddiasını, son yıllarda hayata geçirdiği kapasite artırımı ve modernizasyon yatırımlarıyla destekleyen firma, Avrupa’nın en büyük satış perakende gruplarından Lidl ve E.Leclerc ile sos kategorisindeki ihracat cirosunu 3 katına çıkartacak satış anlaşmaları imzaladı. Bu anlaşmalarla birlikte Tat Gıda, ihracat cirosunda yüzde 46, tonajında ise yüzde 24 artış sağlayacak.
Karma Grup tarafından Prof. Dr. Atıf Can Seydim'in rehberliğinde düzenlenen Raf Ömrü Analizleri Eğitimi, 8 Mart Cuma günü Crowne Plaza Istanbul Asia'da gerçekleştirildi. Katılımcıların gıdalarda raf ömrü analiz yöntemlerine dair derinlemesine bir bakış açısı kazandığı eğitimde ayrıca Altı Üstü Kabare ekibi bu anlamlı günü eğlenceli bir hale getirdi
Türkiye’nin lider gıda şirketlerinden Ülker Bisküvi, 2023 yılını 56 milyar TL ciroyla kapattı. Şirket 2024 yılında da faaliyet gösterdiği pazarlarda güçlü büyümesini devam ettirmeyi hedefliyor.