Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Meysu ihracatta hedef büyüttü

Yurt çapında başlatılan okullara süt ihalesini alan şirketlerinden biri olan Gülsan meyve suyunda da iddialı. 1970 yılında halka açık bir şirket olarak dünyanın ilk meyve suyu markası olarak kurulan Meysu’yu 2000 yılından bu yana bünyesinde barındıran Gülsan A.Ş., 2012 sonuna kadar ihracat oranını %20 artırmayı hedefliyor.

 




meysu.jpg

Gülsan Gıda Sanayi Tic. A.Ş.'nin Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Güldüoğlu, 2011 yılında ihracat oranını %200 artırarak kırdıkları kendi rekorlarını bu yılın sonunda tekrar kırmayı planladıklarını söyledi. Aralarında Amerika ve Avrupa ülkeleri, Türkmenistan, Libya ve Irak gibi ülkelerin yanı sıra Malezya, Fildişi Sahilleri ve Çin’in bulunduğu 40'dan fazla ülkeye ihracat yaptıklarını ifade eden Güldüoğlu, Carrefour, Migros, Dia, BİM, Tesco ve Kipa gibi ulusal zincirlerin de tedarikçisi durumunda olduklarını ve ülke genelinde 60’tan fazla bayiyle hizmet verdiklerini anlattı.

2013’te ek makine yatırımları gündeme gelecek

İhracataki büyüme hedeflerini de değinen Bekir Güldüoğlu, 2013’te ek makine yatırımları yapacaklarını açıklayarak, “2011 yılını %30 gibi ciddi bir büyümeyle kapatmıştık. Bu yılki beklentimiz ise bu büyüme oranını koruyabilmek oldu. Geçen yıl 7 milyon dolarlık ihracatımızı bu yıl %20 artırmayı hedefliyoruz. Bu yıl tam kapasite ile çalışacağız. Bu paralelde 2013 yılında ek makine yatırımları söz konusu olabilir” diye konuştu.

Meyve suyu pazarında %6’lık pazar payına sahip olan Meysu, bu hedefi önümüzdeki üç yıl içinde ikiye katlamayı da planlıyor. Kişi başına meyve suyu tüketiminin yılda 10 litre olduğu Türkiye’ye nazaran Avrupa ülkelerinde bu rakam üç katına kadar çıkıyor. Gülsan Gıda Sanayi Tic. A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Güldüoğlu bu veriler ışığında “Daha çok yolumuz var” dedi.

Güney Afrika’ya 1 milyon dolarlık ihracat hedefi

Yurtdışında farklı ürünler üretip katma değer yaratma hedeflerinin altını çizen Gülsan Gıda Sanayi Tic. A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Güldüoğlu sözlerine şöyle devam etti: “Farklı tatlar, az görülen sağlıklı, değişik ürünler, şekeri düşürülmüş, meyve oranı yükseltilmiş reçeller, sağlığa katkısı kabul edilen Harnup pekmezi, nar ekşisi gibi katma değeri yüksek ürünleri sayabilirim. Firmamız, ihracat pazarlarına Afrika’nın en zengin ülkesi olan Günay Afrika Cumhuriyeti’ni de kattı. Bu pazarda da aranılan marka haline gelen Meysu, 2012 yılında Meysu meyve suları, süt, gazlı içecekler ve Gülsan marka reçel, salata sosları ile ürün çeşidini artırarak bu pazara 1 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirmeyi hedefliyor. İhracat gerçekleştirdiğimiz pazarların dinamiklerini iyi biliyoruz. 2012 yılında Güney Afrika pazarına 1 milyon dolarlık ihracat hedefliyoruz,