Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Yudum Gıda zeytinyağında hedef büyüttü

Yudum ve Sırma markalarıyla Türkiye’de önemli pazar paylarına sahip sıvı yağları üreten Yudum Gıda, yeni girdiği zeytinyağı kategorisinde de kısa süre içerisinde ilk üç firma arasında yer almayı başardı. 





m.emin_birsel_yudum_.jpg

Sektörde zeytinyağı kategorisinin son 2 yıldır hızlı bir şekilde büyüdüğünü belirten Yudum Gıda Genel Müdürü M. Emin Birsel, “2012 yılı için öncelikli hedefimiz en yeni ürünümüz olan Yudum Zeytinyağı ile pazar payımızı artırmak” diye konuştu.

Türk sıvıyağ sektörünün önemli markalarından biri olan Yudum’un tarihsel gelişimini genel hatlarıyla anlatır mısınız?

Yudum Gıda uzun yıllara dayanan tecrübesiyle Türkiye’de sofralara sağlıklı yaşam ve lezzetin kaynağı sıvı yağını sunuyor. 1878’lerde zeytinyağı ve sabun üretimi ile faaliyete başlayan Komili ailesi tarafından kurulan Komili fabrikası 1984 yılında İstanbul’dan Ayvalık’a taşındı. Unikom adıyla 1992’de Unilever ile başlayan ortaklık, 1995’te Unilever’in tüm hisseleri alması ile noktalandı. Unikom Gıda, Ağustos 2003’te Unilever tarafından Amerikan sermayeli bir yatırım fonuna devredildi ve Yudum Gıda olarak faaliyet göstermeye başladı. 2003-2008 yılları arasında güçlü Amerikan yatırım fonlarının sahip olduğu Yudum Gıda, Ocak 2008’den itibaren uluslararası bir gıda devi olan Savola Group bünyesinde yer alıyor. Ticari hayatına 1979 yılında sıvı yağ kategorisinde faaliyet göstererek başlayan Savola bugün Ortadoğu, Körfez ülkeleri, Kuzey Afrika ve Orta Asya bölgelerinde sıvı yağ, şeker, emlak, perakende, ambalaj alanlarında faaliyet gösteriyor. Grup, 15 ülkede şirketleri, 7 ülkede üretim merkezleri, 17 binden fazla çalışanı ve 5.6 milyar dolar cirosu (2010) ile faaliyet gösterdiği bölgede sektörünün lideri konumunda yer alıyor.

Sıvıyağ pazarında uzun yıllardır Türkiye’nin önde gelen kuruluşu olarak faaliyet gösteren Yudum Gıda, Yudum ve Sırma markaları ile Türkiye’nin en çok tercih edilen sıvı yağlarını üretmektedir. Yudum Gıda zeytinyağı üretimi ile de 2004’ten bu yana ihracat pazarlarında sektörünün en seçkin ve önemli üreticilerinden sayılmaktadır. Savola Group’un bünyesine katılmasıyla birlikte Yudum Gıda’nın yatırımları ivme kazanmış, ürün portföy geliştirme çalışmaları hızlanmıştır. 2008 yılından bu yana Yudum markamız ve yeni ürünlerimizle kanola, mısır ve zeytinyağı kategorilerine; Sırma Fındık Yağı ile de fındık yağı kategorisine girmiş bulunmaktayız. Ayrıca, 2010 yılında Yudum Profesyonel markamızla ev dışı sektörüne hizmet vermeye başlayan firmamız, bugün bu sektörde de ayçiçek, mısır, kanola ve zeytinyağı ürünleriyle profesyonellere sıvıyağda Yudum kalitesi ve hafifliğini sunmaktadır.

Yudum Gıda’nın şirket merkezi İstanbul’da, fabrikası Ayvalık’tadır. 18 bin metrekare açık alan üzerine kurulu fabrikamızda ayçiçek yağı, zeytinyağı, mısır yağı, fındık yağı ve kanola yağı kategorilerinde 125’ten fazla ürün çeşitliliği sunmaktayız. Kuruluşumuzdan bu yana aynı heyecan ve tutkuyla yenilikçi vizyonumuz doğrultusunda, tüm iş ortaklarımız ve tüketicilerimizle olan ilişkilerimizde toplam kalite anlayışı ve 0 tüketici ve müşteri memnuniyetini benimsemiş olarak yolumuza devam ediyoruz. Yudum Gıda Ailesi’ne bugüne kadar kattığımız ve önümüzdeki dönemde katacağımız en kaliteli, en yeni, en üstün performansa sahip ürünlerimizle ulusal ve uluslararası boyutta büyümemizi sürdürmeyi hedeflemekteyiz.

 

Ayçiçek ve mısır yağında pazar lideriyiz

Yudum Gıda’nın sektörde markaları, ürün portföyü, özellikleri ve ürün bazındaki pazar payları hakkında bilgi verebilir misiniz?

Yudum Gıda ürünlerinden rafine ayçiçek yağı, rafine mısır yağı, zeytinyağı ve rafine kanola yağı Yudum markası, rafine mısır yağı ve rafine fındık yağı ise Sırma markası ile raflarda yerini alıyor. Yudum Gıda 2010 Kasım ayı itibariyle uzun yıllardır farklı markalarla ürettiği ve uzmanlaştığı zeytinyağını kendi markası ile tüketici ile buluşturdu. Portföyünde Yudum Sızma, Yudum Ege Sızma, Yudum Soğuk Sıkma ve Yudum Riviera çeşitlerini barındıran Yudum Zeytinyağı, “Yemeğine Gençlik Kat” sloganı ile sağlıklı beslenmeyi tercih edenler için satışa sunuldu. 

Bugün iç piyasada Yudum ve Sırma markalarıyla ayçiçek yağı ve mısır yağı kategorilerinde lider konumda yer alan Yudum Gıda, yeni girdiği zeytinyağı kategorisinde de kısa süre içerisinde ilk üç firma arasında yer almayı başardı. Yudum Gıda, Brillo ve Cielo markalı zeytinyağı ürünleriyle ihracat alanında faaliyet gösterdiği 25’i aşkın ülkede pazar payını sürekli artırırken, Yudum Profesyonel ev dışı kanalında en çok tercih edilen markalar arasında yer almaktadır.

 

Sürdürülebilir başarı için toplam kalite anlayışı

Üretim süreciniz ve kalite anlayışınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

Üretim ve kalite anlayışımız, günümüzde ve gelecekte müşterilerimizin ihtiyaçlarını ve hizmet beklentilerini en kaliteli ve yüksek düzeyde karşılamaktır. Ayvalık fabrikamızda üretim iki rafineri ve pet, cam ve teneke ambalajlarda dolum yapabilen 10 hatta gerçekleştirilmektedir. Her türlü hammadde ve malzeme fabrikaya kabulden, sevk olana kadar, üretim sürecinde ve Yudum’un gelişmiş kalite laboratuvarlarında testlere tabi tutulmakta, en hassas denetimlerden geçerek tüketicilere sunulmaktadır.

Yudum Gıda, 1997 yılından beri ISO 9001 Kalite Yönetim Sistem Belgesi ve ISO 14001 Çevre Yönetim Sertifikası’na sahiptir. 2005 yılında HACCP Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Belgesi, 2007’de de ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Belgesi alınmıştır. Sürdürülebilir ve gelişmeye açık bir gelecek için, her türlü faaliyetimiz sırasında çevreye olan olumsuz etkilerimizi en aza indirebilmek için gereken önlemleri almak işimizin ayrılmaz bir parçasıdır. Ayrıca, şirketimiz tüm faaliyetlerinde insanı en değerli varlığı olarak kabul eder, daha güvenli ve sağlıklı bir çalışma ortamı yaratarak, oluşabilecek her türlü kayıpların en aza indirilmesini ve iş veriminin artırılmasını öncelikli iş hedefi olarak benimser.

Faaliyet gösterdiğimiz sıvıyağ sektöründe markaların güvenilirliği, ürün kalitesi ve performansı, ambalajların kalitesi, ürünlerin ve üretim tesislerinin hijyenik olması tüketici için en önemli satın alma kriterleri. Dolayısıyla Yudum Gıda olarak uzun vadeli stratejilerimizi ve iş planlarımızı oluştururken temel hedefimiz uzun yıllardır güvenilirliğini ispat etmiş, tüketicinin beğenisini kazanmış, sürekli aynı kalite ve standardı korumuş markalarımızla tüketici ihtiyaçlarına en kaliteli ve yenilikçi ürünlerle cevap verebilmektir. Pazarımızda başarılı olabilmek için tüketicinin kullanım alışkanlıklarını anlamak, ihtiyaç ve beklentilerini doğru analiz etmek ve bunun sonucunda doğru ürünleri, doğru zamanda ve doğru pazarlama desteğiyle tüketiciye sunmak önemli. Sürdürülebilir başarı için toplam kalite anlayışının şirketin her sürecinde, üretim aşamasından pazarlama faaliyetlerine ve ürün sevkiyatına kadar benimsenmesi ve uygulanması da ayrı önem taşıyor. Kalite yönetim sistemimizin hedeflerini ise şöyle özetleyebiliriz:

Ana hedefimiz, müşteri ve tüketicilerimizin ihtiyaç ve beklentilerini sürekli olarak karşılayacak güvenli ve kaliteli ürünler sunarak tüketici ve müşterilerimizin memnuniyetini sağlamaktır. Ulusal ve uluslararası mevzuata ve müşteri şartlarına uygun kaliteli ve güvenli ürünler üretiyoruz. Hammadde ve malzeme tedariğinden müşterilerimize ve tüketicilerimize ulaşana kadarki tüm basamaklarda en üst düzeydeki standartlar uygulanır. Kalite yönetim sistemi ve politikamız düzenli olarak gözden geçirilerek geliştirilir ve etkinliği artırılır. Tüketici güvenliği ve kalite politikamız doğrultusundaki hedeflerimize ulaşmanın eğitimli ve bilinçli çalışanlarla mümkün olduğunu bilir ve bu amaçla gerekli kaynaklarımızı tüm çalışanlarımıza sunuyoruz.

 

2012’de körfez ülkelerine zeytinyağı ihracatı başladı

Ürünleriniz bugün kaç ülkeye ihraç ediliyor? İhracatta hedeflediğiniz yeni pazarlar var mı?

Yudum Gıda olarak Brillo ve Cielo markalarımızla 25’i aşkın ülkeye ambalajlı zeytinyağı ihracatı gerçekleştirmekteyiz. En önemli pazarlarımızdan Japonya’da Cielo markamızla ’luk pazar payına sahibiz ve amacımız faaliyet gösterdiğimiz tüm pazarlarda payımızı artırmak. Bugün zeytinyağı ihracatımızın büyük kısmını Uzakdoğu ülkelerine gerçekleştirmekle birlikte, 2012 yılı itibariyle Körfez ülkelerine ihracatımız da başlamıştır.

 

Son olarak da yeni yatırım ve hedeflerinizden söz eder misiniz?

2012 yılı için öncelikli hedefimiz en yeni ürünümüz olan Yudum Zeytinyağı ile pazar payımızı artırmak. Aynı zamanda hala işimizin büyük kısmını oluşturan ayçiçek yağı kategorisinde de daha da rekabetçi olmayı hedefliyoruz. Yudum Gıda olarak her daim tüketiciye sağlayabileceğimiz yeni faydalar üzerinde çalışmaktayız. Bu bağlamda yeni ürün ve ambalaj çalışmalarımız önümüzdeki dönemde de devam ediyor olacak.

 

Açık zeytinyağı tüketimi 3 yıldır düşüşte

Son yıllarda tüketicilerde görülen sağlıklı yaşam, dengeli ve sağlıklı beslenme trendi ve çabası sonucu olarak sıvıyağ sektöründe zeytinyağı kategorisinin son iki yıldır hızlı bir şekilde büyüdüğünü kaydeden Yudum Gıda Genel Müdürü M. Emin Birsel, artan kalite bilincinin de tüketiciyi ambalajlı ve markalı ürünlere yönlendirdiğini ifade etti. Son 3 yıldır açık tüketilen zeytinyağının ciddi anlamda düştüğünü aktaran Birsel, “Sadece sıvıyağ sektöründe değil, genel olarak tüketicinin hayatını kolaylaştıracak çözümler aradığını ve beklediğini, bunu gerek ürünlerinde gerekse de ambalajlarında veya hizmet süreçlerinde sağlayan markaları tercih ettiğini gözlemlemekteyiz” dedi.

“Hala işimizin büyük kısmını oluşturan ayçiçek yağı kategorisinde de daha da rekabetçi olmayı hedefliyoruz. Yudum Gıda olarak her daim tüketiciye sağlayabileceğimiz yeni faydalar üzerinde çalışmaktayız. Bu bağlamda yeni ürün ve ambalaj çalışmalarımız önümüzdeki dönemde de devam ediyor olacak.”