Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Becel 1 milyon kişinin kalbini gençleştirecek

Türkiye’nin kalp sağlığını önemseyen ve bilinçlendirme kampanyalarını sürdüren Becel, yağ ve tuz oranı düşük ürünler üreterek daha sağlıklı beslenmeye öncülük ediyor.





becel.jpg

2007’den bu yana 450 bini aşkın kişinin kalp yaşının ölçtüklerini anımsatan Unilever Kuru Gıda, Margarin ve Soslar Kategorilerinden Sorumlu Pazarlama Direktörü Ali Coşkun, “2020 yılına kadar 1 milyon kişiye ulaşmayı ve Türkiye’nin kalp yaşını ortalama 3 yaş gençleştirmeyi amaçlıyoruz” dedi.

50 yılı aşkın bir süredir tüm dünyada kalp sağlığı alanında aktif ve öncü bir rol üstlenen Becel, sunduğu ürünler ve bilinçlendirme kampanyalarıyla tüketicilerinin sağlıklı ve dengeli beslenme ihtiyaçlarına yönelik yeni çözümler sunuyor.

Sağlıklı yaşam bilincinin Türkiye’de gün geçtikçe arttığına dikkat çeken  Margarin ve Soslar Kategorilerinden Sorumlu Pazarlama Direktörü Ali Coşkun, “Becel, tüketiciye sunduğu ürünlerle sektörde önde gelen diğer markalardan farklı bir yerde konumlanıyor. Toplumun kalp sağlığını korumaya, sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme konusunda bilinç aşılamaya, düzenli egzersiz ve spora teşvik etmeye ilişkin çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. İsmini Blood Cholesterol Lowering (Kan Kolesterolünü Düşürücü) kelimelerinin baş harflerinden alan Becel, dünyada bir numaralı ölüm nedeni olan kalp hastalığı konusunda insanları bilinçlendirmeyi, “Kalbiniz değerlidir” diyerek kalp sağlığını hatırlatmayı ve kalpleri daha sağlıklı hale getirmeyi hedefliyor. Bilinçlendirme kampanyalarının yanı sıra, yağ ve tuz oranı düşük ürünler üreterek daha sağlıklı beslenmeye öncülük ediyoruz” diye konuştu.

 

Çalışmalar ve kampanyalar kalp sağlığını koruma üzerine

Kalp hastalığı konusunda insanları bilinçlendirme çalışmalarını hız kesmeden sürdürdüklerini belirten Coşkun, “2007’den bu yana 450 bini aşkın kişinin kalp yaşının ölçülmesi en önemli çalışmalarımızdan biri. 2020 yılına kadar 1 milyon kişiye ulaşmayı ve Türkiye’nin kalp yaşını ortalama 3 yaş gençleştirmeyi amaçlıyoruz. 2010’da Dünya Kalp Günü’nde gerçekleşen Kalp Yaşı Yürüyüşü kapsamında Türk Kardiyoloji Derneği ile işbirliği yaptık ve etkinliğin gerçekleştirildiği gün boyunca 2 bin 229 kişinin kalp yaşını ölçülmesine, bu kişilere kalp sağlıklarını olumlu yönde etkileyecek özel tavsiyeler verilmesine katkı sağladık. Türkiye’de her yıl 207 bin kişi kalp - damar hastalıkları nedeniyle yaşamını yitiriyor. Bu 10 yıl boyunca, dünyanın her yerinde milyonlarca insanın hayatını olumlu yönde etkileyen tıbbi gelişmelere rağmen kalp hastalıkları ve felç her yıl yaklaşık 17,1 milyon kişiyi etkiliyor. Bu gerçekten yola çıkan Türk Kardiyoloji Derneği ile birlikte, 2008 yılında kalp ve damar hastalıklarının önlenebilir olduğuna dikkat çekmek ve herkesi sağlıklı yaşama bir adım atmaya davet etmek için “Kalbini Sev Kırmızı Giy” kampanyasını başlatmıştık. Dünya Kalp Federasyonu (World Heart Federation - WHF) tarafından da desteklenen ve ABD, Avustralya ve Singapur gibi ülkelerde de yürütülen “Kalbini Sev Kırmızı Giy” kampanyası, Kanada’da Becel sponsorluğunda gerçekleştirildi. 12 yıl boyunca Becel Kalp Haftaları ile tüketicileri kalp sağlığı konusunda bilinçlendirmek amacıyla çalıştık. Daha sonraki birçok kampanyamızı yalnızca tüketicileri değil, sağlık yetkililerini de kapsayacak ve sağlıklı opsiyonlar sunacak şekilde projelendirdik. Bu kampanyalar çerçevesinde yaklaşık 90 bin kişiye ulaştık ve bu kişilerin kalp sağlığı konusunda bilgilenmeleri ve kendi durumlarını öğrenmelerini sağladık. Kalp haftalarında kolesterol ölçümünden tansiyon ölçümüne, spor alışkanlığından beslenme düzeni bilincine kadar toplum eğitimine katkıda bulunacak aktiviteler düzenledik. Toplum eğitimi kampanyalarımız arasında bayanlar koşusu, kolesterol ölçümü ve tüketici broşürleriyle toplumu bilgilendirme çalışmaları da yer alıyor” dedi.

Tüketicinin beslenme konusundaki önde gelen beklentisinin sağlık ve lezzet olduğunu vurgulayan Ali Coşkun, “Buna ek olarak dönemsel olarak yeni trendler gelişse de, bu trendlerin tümü özünde sağlık konusunda buluşur. Özellikle kadınlar formda kalma konusunu ürün tercihlerinde önemli bir kriter olarak görür ve uygularlar. Bu tercih ve taleplerin temelinde ise, kişi farkında olmasa bile kalp sağlığı gelmektedir. Becel’in en önemli ayrıcalığı da bu konudaki başarısı. Bu başarının temelinde önemli bir know how ve AR-GE olması kaçınılmaz. Tüketici trendleri bu alandaki başarımızın itici gücü olmakla birlikte, tarafımızca yapılan çalışmalar da tüketici trendlerini belirlemekte etkindir. Çünkü Becel olarak üretim ve AR-GE’ye verdiğimiz önemi, kalp sağlığı konusunda bilinçlendirmeye de veriyoruz” diye konuştu.

Margarin sektörünün son 20 yılda hacimsel olarak daraldığına dikkat çeken Margarin ve Soslar Kategorilerinden Sorumlu Pazarlama Direktörü Ali Coşkun, şunları söyledi;  “Kategori, bu süreçte %60 hacim kaybetti. Bu süreci tetikleyen önemli bir faktör, “margarinin sağlıksız olduğu” algısı. Bu algıyı yıkmak için sektör tarafından 2008-2010 yılları arası yapılan “Margarinin İyiliği” iletişimde devamlılık sağlanamadığı için başarı yakalanamadı ve margarin pazarı küçülmeye devam etti. 2011 yılında yağ fiyatlarının yaklaşık %65 oranında artması ve bunun sonucunda margarine yapılan zamlar kategorinin küçülmesinde rol oynadı.”