Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Çikolatasepeti 1 milyon kişinin damağında tat bıraktı

Çikolata borsası olmayı hedeflediklerini belirten Çikolatasepeti.com Kurucu Ortağı Özgür Gür, “Bu hedef için bir zaman planı çıkardık. Ayda 10 bine yakın paket gönderimi yapıyoruz. Ciro olarak ise 2011’de ve 2012’nin ilk yarısında yüzde 50’lik bir artış söz konusu. Üye sayımız ise 150 bin civarında" dedi.





ozgur_gur_cikolatasepeti.jpg

Çikolata borsası olmayı hedefliyoruz

2010 yılında Özgür Gür tarafından kurulan 'cikolatasepeti.com’ tüm siparişlerinin yüzde 65’inden fazlasının İstanbul’da gerçekleşmesi nedeniyle Sapanca’dan İstanbul’a yöneliyor. Gür, “Tüm operasyonlarımızı İstanbul’a taşıdık. CBG şirketi de bize yüzde 40'a yakın ortak oldu. Özetle CBG ürün satın alıyor, paketliyor ve gönderiyor" dedi.

Türkiye’nin en popüler firmalarından biri olma yolundaki başarı hikayenizle bir giriş yapmanızı istesek…

İlk olarak, 2006 yılında butik ürünlerle, marka veya lisan alarak işe başladık. İsviçreli MILD CHOCOLATE markasının lisansını alarak ve bu çikolatalar için güzel ambalajlar ürettik ve satışa başladık. Daha sonra ise MILD patenti ile üretime geçtik. Çikolata istasyonu markasının yaratıcısı olduk ve daha sonra 2010 yılında cikolatasepeti.com’u kurarak Türkiye’de butik çikolata kavramına kalite, lezzet ve kapıya teslim standardını getirdik. Bunun yanında dünyaca ünlü ve kaliteli onlarca farklı marka ve yüzlerce farklı ürün yelpazesini tüketiciyle buluşturduk ve buluşturuyoruz. cikolatasepeti.com şu anda Türkiye’nin en büyük ve rakipsiz sanal çikolata mağazası durumunda ve böyle olmaya da devam edecek.

 

Çikolata borsası olma hedefinizden bahseder misiniz?

Şu anda cikolatasepeti.com’a baktığınızda genel olarak hediyelik ürünler görürsünüz. Yakın zamanda profesyonel ürün grubu olarak adlandırdığımız, imalat sektörüne yönelik ürünler, hemen ardından da bir süpermarketin çikolata reyonunda bulunan ürünler web sitemizde yerlerini alacak. Böylelikle eksik kalan müşteri profilini tamamlamış olacağız. 2013 yılının ilk çeyreğinde Türkiye’de ve hemen sonrasında ise lojistik olarak anlaştığımız bölgelerde olmak üzere, yurtdışında aynı anlayışla internetin çikolata borsası olmayı hedefliyoruz. Özet olarak amacımız internetteki çikolata pazarını domine etmek.

 

Herkes süreklilik arayışı içinde

Bu hedef doğrultusunda bir takvim belirledik. Özellikle internet dünyasında ve Google ekonomisinde çok hızlı trendler oluyor, sonra bir anda bitiyor. Geçen yıl dünyada en popüler olan satışa yönelik modeller, bu yıl geriliyor. Şimdi herkes süreklilik arayışı içinde. Yani sürekli olabilecek, mal ya da hizmet satabilmek. Türkiye'de çikolata ve şekerleme pazarı içinde yer alan ürünlerin satın alınma tutumuna göre, tüketicilere iyi planladığımız bir yöntem sunacağız. Çok detaylı ve ölçülmüş verilere sahibiz. Şehir şehir, bölge bölge. Hem demografik hem de coğrafi nitelikteki bu bilgiler sayesinde kime, hangi şehre ve hangi yaş grubuna ne gibi paketler, ne gibi hizmetler önerebileceğimiz bilgisine sahibiz. Hedefimiz 2013'te de bu süreci satışa döndürebilmek.

 

Ayda 10 bine yakın çikolata paketini bir yerlere gönderiyorsunuz. Üye sayınız ve cironuz hakkında bilgi verir misiniz?

cikolatasepeti.com, tatliharfler.com ve cikolata.co olmak üzere 3 ayrı web sitemiz var. Amiral gemimiz cikolatasepeti.com. 2011 yılında toplam 1 milyon kişiye ulaşmış durumdayız ve toplam satış adedimiz ise 103.420. Tüm siteler dahil 188.000 üyemiz bulunuyor. Facebook'ta bugün sadece cikolatasepeti.com’u beğenen 90.000’in üzerinde, tatliharfler.com’u beğenen 60.000 civarı, cikolata.co’yu beğenen ise 10.000’in üzerinde insan var. Ayrıca twitter takipçilerimiz de 10.000’i geçmiş bulunuyor.

Üretimini yaptığınız İsviçre  çikolata markası Mild dışında satışını yaptığınız diğer markalar neler?

MILD dışında cikolatasepeti.com’da birçok markayı bulabiliyorsunuz, bunların hepsi dünya markaları. Örneğin; Anthon Berg, Beties, Bind Chocolate, Bonaise, ChocChic, Chocolat Stella, Çikolata Co, Çikolata Fabrikası, Cklt, Cocoas Chocolat, Dabaco Elmaçi, Delon, Elit, Goldkenn, Gusto, Guylian, Lindt, Lovells, Mabel, Metto Şeker, Mevlevi Tatlıları, Mild, Miski, New Tree, Plamil Organics, Silver Crane, Supreme Red, Tatlı Harfler, Taxim Çikolatası, The Loli Shop ve Valonia gibi markalar cikolatasepeti.com’un neden bu kadar başarılı olduğunun da açıklaması. Dünya markalarını bu sitede toplamaya çalışıyoruz.

 

Bayramlarda çikolata sektöründe canlanma yaşanıyor. Bu sizin için de geçerli mi?

Bayramlara özel bazı ürünlerimiz var. Tüm ürünlerimizin satışındaki genel artışın dışında bunlarda daha büyük artışlar yaşanıyor. Bunlardan birini örnek vermem gerekirse, 0 doğal ve alternatif bir bayram hediyesi olan Mevlevi Tatlısı. Un, yağ, şeker, tatlandırıcı ve glüten içermeyen Mevlevi Tatlısı; hurma, üzüm, ceviz, kayısı, incir, badem, fındık, kurutulmuş meyve, özel baharat karışımları ve doğal karışımlardan oluşuyor. Yani oldukça sağlıklı bir içeriğe sahip. Özel ahşap kutusuyla tam bir hediye niteliği taşıyor ve doğal olarak, her bayram oldukça rağbet görüyor.

 

Tüketici profiliniz hakkında neler söyleyeceksiniz?

Örneğin yaş ortalaması verebilirim. Sitemizi kullananların yaş aralığı, genel olarak, 18-35 civarında. Bu yaş aralığının daha genişletilmesi için çalışıyoruz. Ayrıca, yurtdışından Türkiye’deki akrabalarına site üzerinden sipariş verenlerin sayısı da oldukça yüksek.

 

Siparişlerde ağırlık hangi ürünlere kayıyor?

Elimizdeki verilere göre sitemiz üzerinden verilen siparişler ağırlıklı olarak İstanbul’da yoğunlaşıyor. Hemen ardından da Ankara, İzmir, Bursa ve Adana geliyor. Ayrıca her bölgenin sipariş ettiği çeşit ve ürünler de farklılık gösteriyor. Örneğin Ege Bölgesi spesiyal olan çeşitleri, İç Anadolu ise madlen gibi daha klasikleri tercih ediyor. İç Anadolu’da ayrıca hediyelik ürünler de yoğun talep görüyor. Herkesin kendi mesajını oluşturabildiği tatlı harfler ise tüm bölgeler tarafından tercih ediliyor ve bu ürün ayda ortalama 3000 kişi tarafından sipariş ediliyor.

 

2013 Hedefi: 8 milyon

Türkiye’de çikolata pazarının 3,1 milyar dolarlık ciroya ulaştığını göz önüne alırsak, firma olarak önümüzdeki yıllar için nasıl bir hedef koyuyorsunuz?

Koyduğumuz hedef; 2013 için 8 milyon, 2014 yılı için 20 milyon ve 2015 yılı için de 32 milyon TL. 2006 - 2012 yılları arası pazarın ortalama %35 büyümüş olduğunu görüyoruz, 2012 - 2017 arası ise %40’lık bir büyüme beklentisi var. Bizim de, ulaşabileceğimiz online kullanıcı profili ve gelecek beklentilerimize oranla en iyi senaryoyu düşündüğümüzde, yaklaşımımız bu yöndedir.

 

Türk çikolata ve şekerleme sektörünün en önemli sorunlarından birini söylemenizi istesek. İlk aklınıza gelen sorun ne olur?

Sorunlardan en büyüğü geçmişte yaşanan merdiven altı olarak adlandırdığımız kayıt dışı üretimdi. Bu durum başka birçok sorunu da beraberinde getiriyordu. Fakat bu durum artık yok denecek kadar az. 

Türkiye'nin küresel pazardaki konumunu ve dünya pazarından aldığı payı artırması için neler yapılması gerekiyor?

Tüm yapılabileceklerin yapılmış olduğunu düşünüyorum. Avrupa'da pazarın küçüldüğünü görüyoruz. 2012 küçülme oranı iken bizde büyüme oranı %40 oldu. Ürünlerin kalitesi arttıkça Avrupa'dan pay almak mümkün olacak. Orta kalite ürünlerde Kuzey Afrika ve Orta Doğu'da pazara oldukça hakim durumdayız. Biraz marka değerine ihtiyacımız var fakat ülkemizin marka değerinin arttığını da göz önüne alırsak bu orta vadede oluşabilecek bir değer.


Sürekli olabilecek, mal ya da hizmet satabilmenin önemli olduğunu belirten Özgür Gür,"Türkiye'de çikolata ve şekerleme pazarı içinde yer alan ürünlerin satın alınma tutumuna göre tüketicilere planlı bir yöntem sunacağız. Elimizde çok detaylı ve ölçülmüş veriler var. Şehir şehir, bölge bölge. Hem demografik hem de coğrafik bu bilgiler sayesinde kime, hangi şehre ve hangi yaş grubuna ne gibi paketler, ne gibi hizmetler önerebileceğimizi biliyoruz. Hedef 2013'te de bu süreci satışa döndürebilmek” dedi.