Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Ev Dışı Tüketim Sektörünün Beklentileri?

Ev Dışı Tüketim Ürünlerinin son kullanıcıları olan otel, restoran, café vb gibi Ev Dışı Tüketim noktalarının yetkililerinin, kullandıkları ürünlerin ambalajlarından beklentileri  genel hatları ile aşağıda sıralanmıştır. “Kolaylık özellikleri”  müşteriler arasında en yüksek sırada beklenen özellikler olarak belirtilmektedir.





melih_sahinoz_etueder.jpg

Daha detaylı bakacak olursak müşteriler, temizlik, yiyecek  ve içecek ürünlerinin paketlerinden en önemli  beklentilerini ;

-       kolay açılır ve kapanır özellikleri olması,

-       yeniden kapatılabilme özelliğine sahip olması, bu sebeple de ürünlerin kullanılmayan kısmının tazeliğini ve tadını koruyabilmesini sağlaması,

-       iş gücü verimliliği ve emniyeti sağlayan (dökme ve servis esnasında) tutabilme kolaylığı ve

-       kullanım kolaylığı sağlamasını,

-       firenin (paketlere bulaştığı için atılan malzemeden kaynaklanan fire) azaltılmasına yönelik önlemlerin alınması

-       daha kuvvetli (sağlam) ambalaj malzemesi kullanılması,

-       kategori özelliklerine göre ambalaj dizaynı

-       gıda güvenliğini sağlamalı

-       depolama kolaylığı

-       taşıma kolaylığı

gibi özellikler olduğunu belirtmektedirler.

Buradan hareketle Ev Dışı Tüketim Ürünlerinin üreticileri de, hızla değişen müşteri ihtiyaçlarına ve taleplerine cevap vermek için, sürekli ürün-marka-paket farklılaştırmasına gitmektedirler. Dolayısıyla bütün bu isteklere kolayca cevap verebilmek için makinelerdeki "üretim kabiliyeti esnekliği" sağlanmasını beklemektedirler. Bu özellik pek çok üretici için makinenin "hızından" daha önemli hale gelmiştir.

Ev Dışı Tüketim Ürünlerinin tedarik zincirinde bulunan herkesin ambalaj makineleri üreticilerinden beklentileri aşağıda özetlenmiştir ;

1.      Ambalaj makine üreticileri müşterilerinin ambalaj ihtiyaçlarına çözüm sunmalarına olanak sağlayacak stratejilerini ve gereksinimlerini anlamak için müşterileri ile "mahrem" haline gelmeli ve;

·         Makine dizaynı ve geliştirilmesinde esneklik, güvenlik ve sürdürülebilirlik gibi parametrelere önem vermeli  ve

·         İnovasyonu organik süreçler  veya müşterileri ve rakipleriyle işbirlikleri yaparak yaratmalıdırlar.

 

2.       Makine üreticileri, müşteri ile her temaslarında onlara için değer yaratacakları “toplam ürün” yaklaşımını benimseyerek ;

·         Müşterilerine, istedikleri düzeyde performans gösteren makinelerin tasarımı ve işletimini desteklemek için onların ihtiyaçlarını ve sorumluluklarını anlamalarına yardımcı olmalı,  

·         Satış ve müşteri sadakati oluşturmak için modüler dizayn, satış sonrası servis ve destek stratejileri geliştirmeli ve bunları uygulamalı,

·         Müşterilerin işgücü kalitesi üzerine odaklandığını bilerek bu ihtiyaçların karşılanmasına yönelmelidirler.

 

3.       Makine üreticileri, müşterilerinin amaçlarına ulaşmalarına yardımcı olabilmek için makinelerini güçlü sürdürülebilirlik platformları inşa etmeli ;

·         Yeni veya hafif malzeme ve benzersiz ambalaj tasarımları üretebilir makine tasarımlarına odaklanmalı,

·         Makinelerin daha az su, hava, enerji vs kullanmasını ve makinelerin operatörler tarafından kolay kullanılabilmesini sağlamalı,  

·         Makinenin esnekliğini ve değişim kolaylığını sağlamak için modüler tasarımlar kullanmalıdırlar.

 

4.       Makine üreticileri, makine performası ile ilgili verileri hesaplarken ve bunları anlatırken acımasızca gerçekçi olmalı ; 

·         Makinelerin ince ayar ve modifikasyonlarını müşteri tesislerinde, makinenin kurulduğu yerde  yapmalı,  

·         Operatör kalitesinin ve birden fazla vardiyanın makine performansı üzerindeki etkilerini değerlendirip ve bununla ilgili bilgiler vermeli,

·         Diğer müşteriler tarafından yaşanan performans sorunlarına yanıt olarak oluşturulan "en iyi uygulama" çözümleri örneklerini paylaşmalıdırlar.

 

5.       Makine üreticileri açıkça güdümlü veya gönüllü olarak hem standartlar hem de uyumluluk gereksinimlerini, karşılamalı hatta aşmalıdırlar.

·         Çevre politikaları, sürdürülebilirlik gereklilikleri, işyeri kuralları vb konuları müşterinin işine değer yaratmak veya katkı sağlamak için fırsatlar olarak görmeli.

·         Makine güvenliği, risk değerlendirmesi, yönetimi vb konuları da müşteri ile ilişkilerin kuvvetlendirileceği diğer alanlar olarak görmeli.

·         Müşterilerle ve STK ile beraber çalışarak, sektörün daha da ileri götürülmesine yönelik uygun standartların ve kuralların getirilmesi için insiyatif almalıdır.

Bütün bunları tek cümle ile özetlersek, ambalaj makinesi  üreticileri  Ev Dışı Tüketim Ürünleri Tedarik Zincirini çok iyi anlayıp oyuncularının beklentilerini bilip davranış biçimlerini bu ihtiyaçlara göre geliştirmelidirler.