Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Dünden bugüne kuruyemiş

Kültürümüzün vazgeçilmez tatları arasında bulunan kuruyemiş, düşünüldüğünün aksine özellikle son 10 yılda endüstriyel anlamda katma değer yaratan bir ürün grubu haline gelmiştir.





canan_elce.jpg

Kuruyemiş denildiği zaman öncelikle aklımıza, kavrulmuş fındık, fıstık, leblebi, çekirdek gibi ürünler ile kurutulmuş meyveler geliyor. Ancak şu anda raflara baktığımızda baharatlar ve değişik tatlar ile lezzetlendirilmiş, yağlı veya kuru olarak kaplanmış, fındık, fıstık gibi ürünler göze çarpıyor. Hatta çekirdek bile değişik tatlarla lezzetlendirilerek tüketicinin beğenisine sunulmuştur. Özellikle Ortadoğu ülkelerinden gelen baharatlı ve değişik tatlara yönelik talepler doğrultusunda sektör çok hızlı bir şekilde gelişiyor.

Kuruyemiş sektöründe pazarın çoğunluğunun daha ziyade yerel üretim yapan ve dökme tabir ettiğimiz sistemle satış yapan firmalardan oluştuğunu görüyoruz. Ancak son yıllarda kurumsallaşmış firma sayısının artması ve bu firmaların yaptığı yatırımlara paralel olarak, ambalajlı ürün çeşitliliğinde ve ürün kalitesinde artış olmuştur. Ambalajlı ürün, raf ömrü süresince, fiziksel ve kimyasal herhangi bir bozulma olmaksızın tüketiciye ulaşabiliyor. Farklı prosesler kullanılarak aromalandırılmış ürünler, ısı, ışık ve sıcaklığa karşı daha hassas oldukları için, ambalajlı ürün üreten firma sayısındaki artış, sektörün gelişmesinde çok etkili olmuştur.

Diğer firmalardan farklılaşmak ve ürünün pazar payını artırmak için üretimde kullanılan kuruyemişin kalitesinin yanında, lezzette yapılan farklılık da önem kazanıyor. Bu noktada aromanın önemi devreye giriyor. Herkes tarafından kullanılan lezzetler ile birlikte, daha farklı lezzetler ile pazarda fark yaratmayı ve aranan bir tat oluşturmayı hedefleyen müşterilerimiz ile birlikte Aromatech olarak başarılı projelere imza atmış bulunmaktayız. Aromatech, doğal ve organik aromalar konusunda uzmanlaşmış bir firma olarak, kuruyemiş sektörüne yönelik geliştirilen lezzetlerin de doğal olması konusuna özellikle dikkat ediyor. Ayrıca konu ile ilgili yasal düzenlemeler titizlikle takip edilerek, yeni düzenlemeler ve uygulamalar konusunda mümkün olduğu kadar müşterimize destek olmaya çalışıyoruz.

Geleneksel Türk damak tadı, Ortadoğu kültüründen gelen bir eğilimle daha ziyade baharatlı ve acı tatları tercih ediyor. Ancak son yıllarda kuruyemiş sektöründeki gelişmelere paralel olarak, nacho, barbekü, wasabi gibi Türk kültürüne yabancı tatlar ile geliştirilen ürünler de hem Türk tüketicisi tarafından hem de ihracatta oldukça beğenilen lezzetler arasına girmiştir. Aromatech olarak bu sektöre yönelik aromalarımız; tako, bahçe bitkileri, acılı ve acısız baharat aromaları gibi geleneksel tatlar, nacho ve barbekü gibi peynirli ve domatesli tatlar ile tatlı ekşi tatları örnek olarak verebiliriz. Bu sektörde ana stratejimiz topnotlar yaratmak olup, Fransa merkezimiz tarafından geliştirilmiş olan “AromaTop” ürün grubumuz, 2009 yılından bu yana Türkiye’deki çalışmalarımızın da temelini oluşturmaktadır.

Türkiye’de AR-GE faaliyetleri bulunan ve üretim yapan bir firma olarak Aromatech, müşterinin ihtiyacı olan lezzeti, çok kısa sürede geliştirip, tedarik edebiliyor. Bildiğimiz gibi günümüzde hız, piyasada kalabilmek için çok önemli bir parametredir. Öncelikle müşterimizden gelen talepler doğrultusunda, Fransız aromatisyenlerin de bulunduğu AR-GE ekibimiz, istenen tadı çok kısa bir sürede geliştirilebilmektedir. Ayrıca yeni geliştirdiğimiz lezzetler ile bitmiş ürün numuneleri yaparak müşterimizin beğenisine sunabiliyoruz. “Tailor made” dediğimiz sistemle müşteri odaklı çalışan bir firma olarak, her bir müşteri için değişik tatlar geliştirip, üretebiliyoruz. Böylelikle aynı lezzette farklı firmalara ait ürünler yerine, sadece o firmaya yönelik tatlar yaratabiliyoruz.

Kuruyemiş sektöründe son yıllarda özellikle Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarlarına yönelik yeni ürün geliştirme talepleri ile karşı karşıya geliyoruz. Bildiğiniz gibi bu bölge sıcak bir bölge. Özellikle yaz aylarında ter ile birlikte kaybedilen tuz ve minerali geri kazanım ihtiyacı oluşmakta. Bölge insanı bu nedenle kuruyemiş tüketiminde özellikle tuzlu ve baharatlı ürünleri tercih etmektedir. 2012 yılında ihracattan gelen talep doğrultusunda çekirdekte kullanılmak üzere oldukça yenilikçi ve özel aromalar geliştirmiş bulunmaktayız. Bu sektördeki üretici firma için en büyük sıkıntılardan biri de onaylamış olduğu ürünü zamanında temin edebilmesidir. Biz, Türkiye’de üretim yapan bir firma olarak sipariş tarihinden itibaren bir hafta içinde üretim yapıp sevk edebiliyoruz. Böylece özellikle ihracata yönelik çalışan üreticilerimizin, müşterilerine daha kısa sürede dönüş yapabilmelerini sağlıyoruz.

2012 yılı, kuruyemiş sektörü açısından değerlendirdiğimizde, sektörden gelen yeni taleplere vermiş olduğumuz hızlı çözümler neticesinde, Aromatech için oldukça verimli geçmiş ve sektöre yönelik ciromuzda ciddi bir artış olmuştur. Bunda Aromatech’in sektöre olan ilgisi, teknik ve AR-GE yatırımlarının yanında, yenilikçi ürünlere olan sektörel ilgi ve müşterilerimizin bize olan inancının da payı çok büyüktür. Bundan sonraki hedefimiz, sektörde çalıştığımız firma sayısını ve ürün gruplarını artırmak ve müşterilerimize kaliteli ve hızlı çözümler sunmaktır.