Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Şekerleme ihracatçılarının yeni üssü Dubai olacak

Gıda teknolojileri ve paketleme fuarı Gulfood'a katılan Şekerleme ve Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu (ŞMTG) Başkanı Zekeriya Mete, Dubai’ye ofis açacaklarını söyledi.




sekerlemeFuarda konuşan Mete, Birlik olarak 2012 Ocak ayında yaklaşık 140 milyon dolar, 2013 Ocak ayında 155 milyon dolar ihracat gerçekleştirildiğini ve sektörde yüzde 15 ihracat artışına ulaşıldığını belirterek, Tanıtım Grubu olarak potansiyel olabilecek bölgelerde kendilerini göstermeye çalıştıklarını kaydetti.
Dubai'de Tanıtım Grubu'nun ofis açmayı planladıklarını ifade eden Mete, şunları söyledi: “Dubai'de açacağımız ofis bir ilk olacak. Libya'da da bir ofis açmayı düşünüyoruz. Dubai'yi, ticaretin çok rahat yapıldığı, Ortadoğu ve Afrika ülkelerine serbest geçişin kolay olduğu bir üs olarak kullanmayı hedefliyoruz. Burada bir showroom düzenleyip ticaret müşavirimizle koordineli bir şekilde, Türkiye'deki üreticileri ihracatçılarla koordine edip, diyalog konusunda katkı sağlayacağız. Dubai'yi bir üs olarak kullanırsak belki sektör adına biraz daha menfaat elde ederiz. Çok kısa bir sürede kendi prosedürlerimizi hallettikten sonra yönetim kurulundaki arkadaşımızla yerini belirleyip ticaret müşavirine bağlı olarak böyle bir yapıyı harekete geçirmeyi planlıyoruz.”

“3 milyar dolar ihracat hedefliyoruz”
Mete, Türkiye'nin bugün geldiği durum ve konumun herkesin farkında olduğunu anlatarak, dışarıdan iyi bir imajın olması gerektiğini, kendilerinin çeşitli ülkelerde yaptıkları faaliyetleri derleyerek kataloglar çıkardıklarını aktardı.
Bazı tanıtım gruplarının başarı gösteremediğine işaret eden Mete, “Yönetimde olanlarla aynı fikirde olmanız mümkün değil. Biz karar verme noktasında çoğunluğa ulaştığımızda hareket ediyoruz. Tanıtım Grubu olarak sürtüşme yaparken de bu sürtüşmeyi sektör adına yaptık” diye konuştu.
Mete, Tanıtım Grubu'nun hedefinde Brezilya, Amerika, Japonya, Kanada, Kore ve Meksika gibi 20 ülke bulunduğunu belirterek, şunları kaydetti:
"Birliğimiz 2012 yılını 2 milyar 300 milyon dolar ihracat ile kapattı. Bu yıl da 3 milyar doları yakalamayı hedefliyoruz. Tanıtım Grubu'nun farklı ülkelerde her ay birden fazla etkinliği oluyor. 5-8 Mart'ta da Japonya'daki fuarda olacağız. Gulfood fuarının imkanları dar. Fuara, 18 firma sığdırabildik ama müşterilerimiz artık bizim hangi standartlarda iş yaptığımızı biliyor. Türk işadamının imajı oturmuş durumda. Her yerde ürün satabiliriz bu konuda bir sıkıntımız yok. Ortadoğulu, Afrikalı müşteriler bir Türk markasını kapabilmek için yarışıyor."

Kaynak: Hürriyet