Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Coca-Cola’nın gelirleri 4.1 milyara yükseldi

Coca-Cola İçecek (CCİ), 2012 yılı finansal sonuçlarına göre 2012 yılında konsolide satış hacmini yüzde 12, konsolide net satışlarını yüzde 21, Faiz, Amortisman, Vergi Öncesi Kar'ını (FAVÖK) ise yüzde 41 oranında artırdığını açıkladı.




damian_gammell_coca_colaCoca-Cola İçecek Üst Yöneticisi (CEO) Damian Gammell, uzun vadeli beklentilerine paralel olarak, satış gelirlerinin satış hacminin, FAVÖK'ün ise satış gelirlerinin üzerinde büyüme gösterdiğini ifade ederek, konsolide satış hacminin 850 milyon, Türkiye satış hacminin 569 milyon, uluslararası satış hacminin ise 282 milyon ünite kasaya ulaştığını dile getirerek, 10 ülkede 22 fabrikası ile faaliyet gösteren CCİ'nin, konsolide gelirlerini tüm yıl için yüzde 21 artırarak 4,1 milyar liraya çıkardığınısöyledi. Uzun vadeli büyüme planlarını, 2012'de Güney Irak'taki Al Waha satın almasıyla destekleyen CCİ, satış hacmi olarak dördüncü büyük pazarı olan Irak'ta önemli kapasite, yetkinlik ve gelir artışı sağladı.
Gammell, 2012'de güçlü satış hacmi büyümesini değere dönüştürmeye odaklanmaya devam ettiklerine işaret ederek, ''Gelir yönetimi stratejimizi istikrarlı bir şekilde uygulamamız, paket segmentasyonu, soğutucu yatırımı ve etkin fiyatlama, ünite kasa başına satış gelirini başarılı bir şekilde yüzde 9 artırmamızı sağladı. Satış gelirlerindeki artış, hammadde fiyatlarındaki istikrar ve devam eden verimlilik çalışmaları, FAVÖK marjımızda 2,3 puanlık bir iyileşme getirdi. Soğutucu sayımızı artırarak ve pazar uygulamalarımızı geliştirerek pazar yatırımlarımıza devam ettik. Etkin maliyet yönetimine devam etmemiz sayesinde faaliyet kar marjı 1,8 puan arttı'' diye konuştu.