Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Aromsa inovatif ve hızlı aroma tasarımlarıyla içecek endüstrisine güç katıyor

Meyve suyu ve içecek sektörlerinde yenilikçi çözümlere ve hızlı aroma tasarımlarına ihtiyacın devamlı arttığını belirten Aromsa A.Ş. AR-GE İçecek Bölümü Sorumlusu Mustafa Ödemiş, tüm içecek kategorilerinde farklı tat profillerine sahip aroma yelpazeleriyle toz ve sıvı formlarda aromalar sunduklarını söylüyor.




aromsa_meyve_suyuAromsa olarak meyve suyu ve meşrubat üreticilerine sunduğunuz aromalar hakkında bilgi verebilir misiniz?
Tüketici olarak içtiklerimizden zevk almayı isteriz. Bu, bir bardak çayın sıcaklığı, bir kupa soğuk meyveli içeceğin ferahlığı ya da meyvelerle zenginleştirilmiş bir enerji içeceğinin mutluluğu olabilir. İşte bu nedenle hızla büyüyen içecek segmentinde, yenilikçi çözümlere ve hızlı aroma tasarımlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Aromsa olarak deneyimli AR-GE ve uygulama kadromuzun aroma geliştirme projeleri ve bu çalışmalar sonucunda ürettikleri ürünleri müşterilerimize sunuyoruz.
Tüm içecek segmentlerinde farklı tat profillerine sahip aroma yelpazemiz ile bu sektöre toz ve sıvı formlarda aromalar sunmaktayız. Müşteri taleplerine göre de mevcut aroma çeşitlerimizi istenilen tat ve kokuda geliştirerek piyasa ihtiyaçlarına cevap veriyoruz. Sıcak içecek segmenti denildiğinde, tüketicilerin tercihinin tek içimlik hazır paketlere kaydığını biliyoruz. Buradan yola çıkarak biz de geleneksel içeceklerin yerine, bu konuda müşterilerimizin taleplerine uygun olarak üretilmiş geniş bir aroma yelpazesi sunmaktayız. Ekstrüzyon teknolojisi ile enkapsüle edilmiş Camarome® serisi ürünlerimiz geniş ürün yelpazemize sadece bir örnek. Kahve bazlı hazır toz içeceklerde ise, aroma ve lezzet arasında doğru dengeyi yakalamak kuşkusuz çok önemlidir. Bu dengeyi önemseyerek geliştirdiğimiz özel aroma grubumuzun başarısı piyasadaki ürünlerle kanıtlanmıştır.

Türkiye’de meyve suyu endüstrisinde en çok hangi aromalar kullanılıyor? Son zamanlarda bu alanda ne türden değişiklikler yaşanıyor?
Ülkemizde içecek sektöründe halen geleneksel tatlar yerini korumakta. Raflara baktığınızda en çok limon, portakal, elma, şeftali, kayısı ve vişne gibi tatların çoklukla tüketildiğini görebilirsiniz. Ne ki, son yıllarda geleneksel bu tatların yanında farklı arayışlara girildi. Örneğin ülkemize yeni giren tropikal meyve aromalı ürünler. ananaslı, guawalı, mangolu içecekler raflarda yerini alıyor. Bunun dışında ikili ve üçlü karışık lezzetlere de bir talep olduğunu görmekteyiz. Örneğin; portakal-limon-greyfurt karışımı lezzetler, ananas-papaya-mango karışımı lezzetler ya da daha bilinen piyasa isimleri ile “sarı meyveler karışımı”, “kırmızı meyveler karışımı” gibi ürünlere de artan bir ilgi var.

DOĞAL ÜRÜNLERE TALEP ARTIŞTA
Meyve suyu ve meşrubatlarda fonksiyonel ürünlerin geliştirilmesi noktasında yaptığınız çalışmalar nelerdir?
Tüm gıda ürünlerinde olduğu gibi içecek sektöründe de doğal ürünlere de eğilim arttı. Tüketiciler artık ürün etiketlerinde özellikle “doğal” ibaresini görmek istiyorlar. Aromsa olarak biz de, müşterilerin ve tüketicilerin bu taleplerini oldukça haklı görüyoruz. Aroma anlamında fonksiyonellik adına yapabilecekleriniz ne yazık ki oldukça sınırlı. Aromsa AR-GE Merkezimiz bünyesinde bulunan Ekstraksiyon Laboratuvarı’nda çok çeşitli ekstraktlar üretebilmekteyiz. Bu sayede aromalarımızda ya da içecek formülasyon tasarımlarımızda kendi ürettiğimiz ekstrakları kullanarak fonksiyonel ürün segmentine destek vermeye çalışıyoruz. Ayrıca son dönemlerde tahıllı fonksiyonel içecek projeleri başlattık. Örneğin, vişne ekstraktlarımız antioksidan kapasitesi olarak piyasadaki diğer konsantrelere göre iki kat daha güçlüdür. Ülkemizin yüksek antioksidant değerli vişne meyvesini kullanarak elde ettiğimiz süper konsantre ile bir ilke imza attık. İçecek üreticileri yüksek ORAC değerli içecekler, %35 uper konsantre ilavesi ile içecek üretimlerine değer katabilirler. Bu sebeple farklı alternatifler için bizden yardım alabilmeleri mümkün.
Geleneksel tatlar olarak bilinen Osmanlı şerbetleri, meyve şurupları ve limonata serileri Aromsa tarafından tasarlanarak sunuluyor. Bu alanda hangi çalışmaları yapıyorsunuz?
Son yıllarda doğal ürünlerle birlikte, geleneksel tatlara da bir geri dönüş söz konusu. Özellikle Osmanlı dönemine ait şerbetlere talep arttı. Şerbet alanında, tarçınlı-karanfilli şerbet, Osmanlı şırası, Brownissa, nane-limon, nane-zencefil, karadut şerbeti, lohusa şerbeti, kırmızı orman meyveleri şerbeti gibi farklı tasarımlar yaptık. Çoğu da raflarda. Tat son derece hassas bir duyumuz olduğu için, ürünün satılmakta olduğu pazarın tüketici alışkanlıklarına da haliyle yansıyan bir özelliğidir. Diğer bir deyişle, tat gıda ya da içecek maddesinin satışını direkt olarak etkileyen bir unsurdur. Aromsa olarak bulunduğumuz coğrafyanın damak tadına uygun ürünler geliştirmeye özellikle önem veriyoruz. Osmanlı şerbetlerinin Türk geleneklerinde ayrı yeri vardır. Bu bağlamda biz de bu geleneksel içeceğimiz için örneğin üzüm, vişne, tarçın, karanfil, süper vişne ekstraktlarını öneriyoruz.

Türkiye’de meyve suyu ve meşrubat sektörlerinde kaç firmaya aroma ve ürün sunuyorsunuz?
İçecek sektörü, Aromsa olarak önem verdiğimiz ve teknik ekibimizin çok güçlü olduğu bir sektördür. Hem Türkiye’de hem de 40’tan fazla ülkede market raflarında birçok iş ortağımızın ürünlerinin içinde yer almanın heyecan ve mutluluğunu yaşıyoruz. Bu sektörde yerli üretici olmanın avantajıyla hızlı ve kaliteli hizmet sunabiliyor, projeleri AR-GE merkezimizde/Kocaeli’de firmalarla birlikte çalışabiliyor, deneme üretimlerini birlikte yapabiliyor, raf ömrü testlerinde yardımcı olabiliyor ve ürün ya da prosesle ilgili yaşanılabilecek her türlü konuyla ilgili teknik destek sağlayabiliyoruz.
Ülkemizde meyve suları ve meşrubatlarda son zamanlarda öne çıkan tüketici talepleri ve trendler neler?
Fonksiyonellik, yani iyi tat ile sağlıklı beslenme özelliklerini bir arada barındıran ürünler üretmek. Haliyle meyve suları ve meşrubat sanayicilerinin de bu eğilime paralel üretimlerde bulunmaları gerek. Sadece pazar trendlerini takip eden özel araştırma kurumları vasıtasıyla biz de dünya gıda pazarını izliyoruz. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi, trend artık doğal ve fonksiyonel ürünler. Tüketiciler hem etiketlerde hem de görsel anlamda ürünlerde bir doğallık etkisi görmek istiyorlar. Meyveli içeceklerde meyvelerin pulplarının görünmesi, ürünlerde doğal renklendiricilerin kullanılması, etiketlerin üzerinde “....vitamin ilaveli” gibi ibarelerin olması tüketicilerin bir bölümü için büyük önem arz etmekte. Özellikle gençler ve genç yetişkin kesimde, yeni ürünleri denemeye yönelik eğilimin daha fazla olduğunu göz önüne alırsak bu tüketici gruplarının damak tadına uygun yeni karışımlar ya da katma değerli ürünlere yönelik satış potansiyelinin yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Genç ve genç yetişkin kesim tüketiciler için özellikle enerji içecekleri ve sporcu içecekleri pazarda büyük bir pay elde etmiştir. Aromsa olarak, enerji içecek tasarımlarımızda ve sporcu içeceklerinin aromalandırılmasında tarçın-karanfil-zencefil gibi geleneksel tatların yanı sıra tropik meyveler ile bu yeni nesil içecek çeşitlerini harmanlamaya çalıştık.
Artan taleplere hızlı ve zamanında yanıt verebilmek için, piyasa ihtiyaçlarını yakından takip ediyoruz. Elbette projelerimize yön veren, öncelikli olarak müşterilerimiz. Onlardan aldığımız geri bildirimlerle yeni lezzetler yaratıyoruz. Tabii, bunun dışında proaktif çalışmalarımız için de ciddi pazar araştırmaları yapıyoruz. Süreli yayınları titizlikle takip ediyor, üye olduğumuz dergileri düzenli inceliyoruz. Araştırma anlamında yine AR-GE Merkezimiz’in bünyesinde bulunan Bilgi-Belge merkezimiz büyük destekçimiz. 6 binden fazla basılı yayının bulunduğu BBM’de her türlü bilgiye kolaylıkla ulaşabiliyoruz. Ürün geliştirme aşamasında ise duyusal analiz bölümümüz ve eğitimli panelistlerimiz ile detaylı lezzet profil analiz çalışmaları yürütüyor ve bu sayede çalışmalarımızı bilimsel bir temelde yürütüyoruz.

ALTERNATİF LEZZETLER DE GELİŞTİRİYORUZ
Meyve suyu üreticilerine sunduğunuz alternatif aromalardan da söz edebilir misiniz?
Aromsa olarak tek bir çeşit üzerinde alternatif lezzetler sunabiliyoruz. Örneğin; bir portakal aromasından bahsettiğinizde, size onlarca çeşit sunabiliriz: kabuk, sulu, olgun, taze, lif, meyve eti, çiçeğimsi gibi. Bu saydıklarımızın hepsi portakal aroma vericisi ama müşterimizin talebine göre ürün kataloğumuzdan istenilen portakal tipini seçip sunuyoruz. Aroma dışında içecek sektörüne ekstraktlar, emülsiyonlar, cooling effect aroma vericiler, bulanıklık vericiler gibi farklı ürünler de sunmaktayız. Özellikle emülsiyonlar bu saydıklarımız içerisinde ilk sırada gelmektedir. Farklı içecek çeşitleri için, renkli, renksiz, bulanık, berrak formlarda emülsiyonlar üretmekteyiz.

Kısa ve orta vadede meyve suyu ve içecek sektörüne sunmayı planladığınız yenilikler ve yeni yatırımlarınız neler olacak?  
25 Mart 2013 itibari ile artık AR-GE Merkezi’yiz. Elbette bunun gücünü ve imkanlarını müşterilerimiz ve tüketiciler için en kaliteli ve inovatif ürünleri tasarlayarak sunma amacıyla kullanacağız.

A TASTE OF DOMESTIC LEADERSHIP WITH A NOSE FOR GLOBAL BUSINESS
Founded in 1982 with a mission to meet the needs of the food industry by creating unique and value-added flavours, Aromsa has kept an unwavering focus on the specific demands of each client to have grown to the position of leadership in Turkey. Today, Aromsa’s products, or preferably, creations, are being exported to 40 countries around the globe. The firm’s success within this relatively short period of time lies in its ability to combine flexibility and creativity with a capacity for large-scale orders. The power engine that drives the company forward remains to be the R&D department which caters to the unique needs of clients and keeps Aromsa abreast of new developments. Yet, another asset beyond Aromsa’s laboratories is the richness of region in cultural diversity and long history of cuisines as well as the richness of Anatolian flora whose catalog exceeds the total number of species of the European continent. Aromsa is happy to be located at this unique flavor base in the world. Beyond the food industry, Aromsa's present product range extends to beverage, pharmaceutical/oral care, feed, pet food and tobacco sectors.