Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
IPI, meyve suyu kutularında yenilikler planlıyor

20 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteren IPI Aseptik Paketleme Sistemleri, yüksek kaliteli karton ambalaj ve kapak çözümleriyle meyve suyu ve süt sanayine hizmet veriyor.




efe_tuzger_ipiKarton ambalajlarının en önemli özelliği olarak sızmalara karşı dayanıklı olmasını gösteren IPI Türkiye Yönetici Ortağı Efe Tüzger, yakın gelecekte sektöre inovatif ve kullanım kolaylığı ürünler sunacaklarını müjdeledi. Tüzger, ürünün içeriğinin görülmesini sağlayacak pencereli karton ambalajların (Window Package) gelecek yıl itibariyle piyasada olacağını belirtti.

30 yıldan uzun süredir sıvı ürünlerin çok katmanlı aseptik paketleme sistemi ile paketlenmesini sağlayan IPI’nin global ve Türkiye’deki faaliyetleri hakkında bilgi verebilir misiniz?
IPI için bir “müşteri numarası değilsiniz, butik hizmet alan 0 memnun müşteri yaratma politikamızdır. Dünyanın en büyük karton üreticisinin 30 yıl önce Avrupa meyve suyu ve UHT süt karton pazarına girmek için İtalya’daki mevcut firmayı satın alarak büyütme yoluna gitmiştir. IPI için kurulduğu günden beri yüksek ambalaj kalitesi ve hizmet her zaman öncelik olmuştur. Moda ekonomi jargonu ile IPI, “büyük balık” değil, “hızlı balık” olmayı tercih etmiştir. Türkiye’de ilk olarak 20 yıl kadar önce Dimes ile meyve suyu piyasasına giriş yaparken, yine o yıllarda Mis Süt ile ilk UHT süt müşterisinde IPI karton dolum sistemlerini devreye almıştır.  

Dimes ilk meyve suyu karton makinesini IPI’den seçerek ve piyasaya ilk olarak IPI kartonda girerek meyve suyu piyasasındaki haklı yerini pekiştirmiş ve şu anda da liderliğe oynamaktadır. Yine Türkiye meyve suyu piyasasının ilk üreticilerinden olan Ersu Meyve Suları da, IPI’nin piyasaya girmesiyle birlikte kartonlarımızı kullanmaya başlamış, Mersin’de kurulan Yummy Meyve Suları da ilk makinesini IPI’den seçmiş, daha sonraki yıllarda da çeşitli formatlarda yedi adet IPI dolum hattı satın almıştır. Türkiye’de organik meyve suyunda en önemli isimlerden olan City Farm markası da sağlıklı IPI kartonu tercih eden referanslarımızdandır. Son yıllarda yüksek büyüme hızı ile 100 milyon dolar hacmi aşan Göknur Meyve Suları da, kartonumuzu tercih eden firmalardandır. Bugüne kadar Türkiye piyasasında 30 kadar IPI makine devreye alındı.

Dünya piyasasında da benzer bir büyüme söz konusu olmuş, sadece geçtiğimiz sene içerisinde IPI dünya ölçeğinde yıllık %25 büyümüştür. Tayland okul sütü projesinde geçen yıl 20’yi aşkın dolum hattının tümü IPI firmasından tercih edilmiş olup, böylelikle firmanın UHT sütte de dünyanın en güvenli ambalajlarından olduğu gerçeğini perçinlemiştir. Sadece sütte yıllık 100 milyonlarca adedi geçen karton tüketimi ile Tayland okul sütü projesi dünya yıldızı olmuştur.

IPI Türkiye olarak meyve suyu ve içecek üreticilerine sunduğunuz aseptik kartonlarınız ve makinelerinizden bahsedebilir misiniz?
Türkiye’de bugüne kadar 200 ve 1000 ml. boyutlarda, base ve slim formatlarda birçok makine ve ambalaj sistemi uygulanmıştır.

Meyve suyu ve içecek sektörlerine sunduğunuz aseptik kartonlarınızın özelliklerini ve rakiplerinden ayıran özellikleri aktarabilir misiniz?
IPI kartonlarda piyasadaki kartonlara göre ek bir polietilen tabaka vardır. Bu ek katman, ambalajı rakiplerinden daha sağlam ve nakliye sırasında sızmaya dayanıklı hale getirmektedir. Ambalajlarımızın ön ve arka büyük yüzleri eksizdir.  Bu özellik ek nedeniyle dizayndaki kayma sorununu elimine ederek, eksiz ön ve arka yüz sağlar ve kozmetik olarak önemli bir noktadır. Yine aynı şeklide, ekler yanlarda olduğundan üst yüzey de eksiz olup, büyük kapak takmaya müsaittir.

BÜYÜMEYE BAĞLI OLARAK TÜRKİYE’DE ÜRETİM GÜNDEME GELEBİLİR
Sektörün kullanımına sunmakta olduğunuz ürünleriniz nerelerde üretiliyor? Üretimi Türkiye’de gerçekleştirme şeklinde planlarınız vardı. Bu konuda gelinen nokta nedir?
Ürünlerimiz İtalya’daki son sistem makinelerde üretilmektedir. Bu fabrika dünyanın en modern aseptik karton fabrikalarından biridir ve Türkiye’nin ihtiyacı buradan sağlanıyor. Türkiye’de üretim planları bu yeni ve en modern fabrikamızın devreye alınması ve ölçek ekonomisi nedeniyle ertelenmiştir. Ayrıca, İtalya’da üretim AB Gümrük Birliği anlaşması sıfır gümrük ve “duty” uygulanması nedeniyle Türkiye üretimiyle ticari olarak eşdeğerdir. Ancak büyümemizin bu hızla devam etmesi durumunda bir-iki yıl içinde Türkiye’de üretim planları kapasite artışı nedeniyle yeniden gündeme gelecektir.

Kısa süre içinde üretimini yaptığınız ya da yapacağınız yeni ürünlerinizden var mı/olacak mı?
Olacak, hem de birçok yenilik bir arada piyasaya sunulacak. Örneğin, 2012 yılında ambalajda devrim yaratan King Twist büyük plastik kapağımızın dünya prömiyeri Ersu Meyve Suları’nda uygulanmıştır. Sadece IPI kartonlara uygulanabilen bu kapak sayesinde karton kutudaki “fışkırma” problemi ortadan kalkmış, son derece düzenli ve yaklaşık 2 misli akış debisi ile hızlı doldurma sağlanıyor.

2014 yılında da yeni ambalaj formatlarımız ve testleri süren 20 bin paket/saat hızlı özel “Scatto” model makinelerimiz ticari hale gelecek. AR-GE testleri yapılan Window Package (pencereli karton ambalaj), ürünün içeriğinin görülmesini sağlayacak bir yenilik olacaktır. Önümüzdeki dönemde devreye alınması düşünülen bu tip birçok yenilik planlamaktayız. IPI ismi, sadece ticari avantaj ve kalite değil, bundan böyle inovasyon ve yenilik ile beraber anılacaktır.

KOLAY AÇILAN VE TUTULAN KUTULAR ÜZERİNDE ÇALIŞIYORUZ
Meyve suyu ve içecek ürünlerinin kutularında gerek yurtdışında gerekse de ülkemizde öne çıkan trendler ve talepler nelerdir? Bu trendlerle ilgili AR-GE departmanınızın faaliyetlerinden söz eder misiniz?
Meyve suyu ambalajı sonuçta dikdörtgen hacim sınırlaması ve kartonun fiziksel özellikleriyle limitlidir. Üreticiler değişik formatlar yaratmaya çalışıyorlar. Ancak biz IPI olarak kullanım kolaylığına yönelik yenilikler planlamaktayız.
Örneğin kolay açılan kapaklar, kolay tutulan kutular, pazarlama konseptine uygun ve ekonomik ambalajlar üzerinde çalışıyoruz.

Türkiye’de meyve suyu ve meşrubat endüstrisinin genel durumu hakkında bir değerlendirme yapabilir misiniz?
Sektör 10 yılda birkaç kat büyümüştür. Bu devrede ise düz bir eğriyle stabil bir tüketim beklenmekte olup önümüzdeki yıllarda yeniden yükselme trendine geçecektir.