Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Hamurunda sağlık ve lezzet var: AROMSA

Türkiye’de endüstriyel aroma verici ve sos üretiminin lider firmalarından biri olan Aromsa’nın çözüm sunduğu sektörlerin başında fırıncılık ürünleri sektörü geliyor. Firmanın geliştirdiği aroma vericiler ve soslar kekten bisküviye, krakerden kruvasana geniş bir alanda kullanıyor.




aromsa_kek1982’de kurulan Aromsa A.Ş., aroma verici, sos, meyve preparatları, emülsiyon, karamelize şeker ve karamel renklendirici üretimini gıda güvenliğine uygun, dünya standartlarında yüksek kalite ve hijyenik koşullarda yapıyor. 270 çalışanıyla bünyesinde T.C. Sanayii ve Ticaret Bakanlığı’nca tescilli AR&GE Merkezi ve bu merkeze bağlı Uygulama Laboratuvarları bulunduran firma çalışmalarını 1990’dan beri G.O.S.B’de 34 bin m² ye yayılan 5 fabrikada başarıyla sürdürüyor. Türkiye ve Orta Doğu ülkelerinde lider, toplam 40 ülkeye ihracat gerçekleştiren ve çeşitli kalite ödüllerine layık görülmüş olan Aromsa, gıda haricinde ayrıca tütün ve yem sanayilerine de hizmet sunuyor. Aromsa’nın unlu mamuller ve fırıncılık ürünlerindeki çözümlerini ve geleceğe dönük çalışmalarıyla ilgili sorularımızı şirketin İş Geliştirme Müdürü Ayşe Yasa şöyle yanıtladı. 
 
KATMA DEĞER YARATAN ÇÖZÜMLER
Firmanızın kek, kraker, bisküvi, ekmek ve kruvasan gibi fırıncılık ürünleri sektörüne sunduğu çözümler hakkında bilgi verebilir misiniz?
Aromsa olarak, evde yapılmış gibi doğal lezzette aroma verici ve soslar üretiyor, fırıncılık sektöründeki müşterilerimizin nihai tüketim pazarlarına yenilikçi ürünler sürüp öncü olmanın tadını çıkartmalarını sağlıyoruz.
Firmamızda üretilen sıvı, toz ve ekstrüde, ısıya dayanıklı aroma vericilerin fırıncılık sektöründe şu ürün gruplarında uygulanıyor: 
Krakerler: Pretzel, krem kraker, çubuk ve badem kraker gibi tuzlu ürünler 
Kekler: Muffin, rulo kekler ve daha büyükleri 
Bisküvi: Sade, krema dolgulu, sandviç
Diğer gofret, turta, kruasan, milföy, makaronlar ve kurabiye gibi şekerli ve pişmiş ürünlerde kullanılacak sos ve toppingler de üretiyoruz.
PİŞİRME ESNASINDA AROMA SALINIMINI ENGELLEYEN MATRİKS 
Fırıncılık ürünleri sanayine sunduğunuz aroma vericileriniz ve diğer ürünleriniz hangi noktalarda farklılık yaratıyor? Örneklerle açıklayabilir misiniz? 
Fırıncılık ürünleri sanayinde kullanılan klasik sıvı ve toz aromaların yanı sıra Aromsa, pişirme işlemi sırasında aroma salınımını engelleyen ısıya dayanıklı bir matriks kullanmış, Camarom® aroma vericileri geliştirmiştir. Tescilli markamız Camarome® karbonhidrat matriksinde farklı partikül büyüklüğünde, uzun raf ömürlü ekstrüde bir aroma vericidir. Gerçekten de, Camarome® zeytin, kekik, domates ve fesleğen tatlarındaki krakerlere benzersiz bir özellik ve ilave stabilite kazandırır. Fırınlama öncesinde ya da sonrasında kraker, bisküvi gibi ürünlerin üzerine uygulandıktan birkaç dakika sonra, üretim hattında ilerleyen ürünlerin üzerinde yavaşça eriyerek tutunur. Organoleptik açıdan önemli bileşenleri sayesinde hassas damak tadınız için en ideal lezzeti oluşturur. Öte yandan, maliyet avantajı sağlayan bazı sentetik aromalar da üretiyoruz. Doğal vanilin, sentetik vanilin ile ikame edilebilmekte ya da aynı mantıkla kakao yerine kakao tadını arttırıcı aroma vericiler de reçetelere katılarak üretim maliyetlerini düşürmek mümkün olmaktadır. 
 
Fırıncılık ürünlerinde aroma vericilerin kullanımı sırasında en sık karşılaşılan tehdit, aroma verici dengesinin ısıl işlemle bozulması, son üründe hedeflenenden daha zayıf bir lezzet elde edilmesi ve istenilen raf ömrü koşulunun sağlanamamasıdır. Siz bu problemi önlemeye yönelik olarak ürünlerinizde hangi yenilikleri sunuyorsunuz?
Fırıncılık sektörüne yönelik ürettiğimiz aroma vericiler, yukarıda saydığımız ürünlerin hamuruna eklenebildiği gibi, dolgu ya da kaplama olarak da uygulanabiliyor. Hamur için yağ bazlı, dolgu için ise su bazlı gibi her işleme özgü farklı bir uygulama yapılıyor. Dediğiniz gibi, aroma vericinin stabilitesi, nihai ürünün pişirilme işlemi sonrasındaki performansın da belirleyicidir. Aromalarımızda yukarıda belirttiğiniz problemlere karşı ürünlerimizi geliştirirken, aldığımız önlemlerden birkaçını şöyle sıralayabiliriz: Organoleptik sıvı kısmın ısıya karşı dayanıklılığını arttırmak için farklı taşıyıcılar kullanmak, oganoleptik hammaddelerin kalıcılığını artırmak için izin verilen katkı maddelerinden yararlanmak, sıvı aromaların yanında enkapsüle edilmiş aromalar kullanmak. 
 
LİFLİ VE ÇOK TAHILLI ÜRÜNLER TALEP GÖRÜYOR
Dünyada son zamanlarda fırıncılık ürünlerinde etkili olan trendler nelerdir? Bu eğilimlerin ülkemize yansımalarını da değerlendirebilir misiniz? 
Lezzet ile besinsel özellikleri bir araya getirmek uğraştırıcıdır. Günümüz tüketicisinde son yıllarda gözlenen en önemli trend; lifli, çok-tahıllı ve buğday tohumlu ürünlerdir, diğer bir ifadeyle daha sağlıklı beslenme eğilimi. Tüketiciler bir yandan da yediklerinin tadına varmak istiyor. Fırıncılık ürünlerine aroma verici katarak, her iki ihtiyacı karşılayan optimum çözüme ulaşmak mümkün. Tam donanımlı Aromsa Uygulama Laboratuvarlarında, deneyimli ekibimiz sayesinde standart veya talebe özgü ürünler üretiyoruz. 
 
Fırıncılık ürünlerine yönelik üzerinde çalıştığınız ve yakın zaman içinde sektöre sunmayı planladığınız yenilikler neler olacak?
Aromsa olarak her zaman dünyadaki trendleri takip ediyor, yaptığımız proaktif çalışmaları müşterilerimize öneriyoruz. Bu kapsamda yapılan çalışmalarımızdan bazıları da tuzu ve şekeri azaltılmış ürünler için özel tatlar geliştirmektir. İlave olarak müşterilerimizden talep gelmesi durumunda da müşteri gizliliğini dikkate alarak proje ortaklığı yapıyoruz.
 
Aromsa olarak 2015’ten beklentilerinizi ve ajandanızda bulunan yeni yatırımlarınızı açıklayabilir misiniz?        
Nisan 2014 itibariyle yerleştiğimiz, bize 8 bin metrekarelik alan kazandıran ve yine G.O.S.B içindeki Aromsa’nın 5 ana binasına tüm AR&GE ve Uygulama Laboratuvarlarımızı, pazarlama teşkilatımızı, sevkiyat bölümünü, kütüphane ve arşivimizi taşıdık. Bu binada AR-GE ve uygulamaya ayrılan alan 3 bin metrekare civarında. Bu alanlardan boşalan üretim fabrikalarımızdaki bölümlere kalite kontrol ve mikrobiyoloji laboratuvarlarımızı modernize ettik. Önümüzdeki yıl sos üretim ve baharat karışım hatlarımızı yenileyeceğiz. Üretim tesislerimizdeki hatlarımızda ihtiyaca göre kapasite artırımı ve yenilenme çalışmaları yapılmaktadır. Bu kapsamda otomatik dozajlama sistemiyle üretim yapan sistemi kurduk. Duyusal değerlendirme departmanımızda analiz sonuçlarını sisteme otomatik olarak giriş yapıyorlar. Böylece lezzet profil ve beğeni testlerimizde 3 boyutlu grafikler de içeren raporlarımızı daha kapsamlı ve istatistiksel veriler içeren bir hale getirdik. 
 
Yatırıma başlarken, pilot bir tesis alıp ürünleri oturtarak ve müşterilerimizin ihtiyaçlarını saptıyor, onlara en iyi hizmeti verecek şekli her zaman araştırıyoruz. Tüm yatırımları kendi öz kaynaklarımızla kredi kullanmadan yapmaya çalışıyoruz. Bizim için müşteri, yaptığımız yatırımı satın alacak, fabrika kapasitesini dolduracak bir dolgu malzemesi değil. Müşteri bizim iş ortağımız olup onun ihtiyaçlarını en seri ve düzgün olarak karşılamak zorundayız. Onların AR-GE yükünü alarak, son ürüne kadar ürünlerini gerçekleştirmelerine yardımcı oluyoruz. Aromsa A.Ş. olarak müşterilerimize her zaman en kaliteli hizmeti vermeyi amaçlıyoruz. Bu bağlamda 2015 yılında da yatırımlarımız devam edecektir. Özellikle 2015’te ihracatımızı artırarak coğrafi açıdan Türkiye’nin çevresindeki ülkelere daha fazla yönelip Orta Doğu’da,zaten lider konumundaki pazar payımızı daha da artırmayı hedefliyoruz.   
 
AROMSA YAKIN COĞRAFYADA ETKİ ALANINI ARTIRIYOR
Fırıncılık ve unlu mamuller sektöründe kekten bisküviye, krakerden kruvasana birçok alanda ürettikleri aromaların ve ürünlerin kullanıldığını belirten Aromsa A.Ş. İş Geliştirme Müdürü Ayşe Yasa, “Bunlar vanilya, çikolata, fındık, limon gibi klasik tatlardaki aromalar olabildiği gibi hurma, mango, kırmızı meyve aromaları, baharat karışımları, karamel renklendiriciler ve dolgu sosları gibi geniş bir yelpazedeki ürünler de olabilmektedir” dedi. Firma olarak Türkiye, Orta Doğu, Kuzey Afrika, Doğu Avrupa ve Rusya öncelikli olmak üzere dünyanın diğer bölgelerindeki önde gelen tüm fırıncılık ürünleri üreticilerine hizmet verdiklerine dikkat çeken Yasa, pastacılık sektöründe ise krem şanti, krema vb. ara ürünlerde de yaygın olarak Aromsa ürünlerinin kullanıldığını dile getirdi.
 
 
 

Yorumlar

Hiçbir yorum bulunamadı


Yeni yorum yaz