Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Namet’in ambalajdaki önceliği hijyen ve kullanım kolaylığı

Kırmızı et sektörünün önde gelen kuruluşlarından Namet, ürünlerinde kaliteli, hijyenik ve tüketicilere kullanım kolaylığı sağlayan ambalajları tercih ediyor.    




Namet sucuk2015 yılında yaklaşık 1.185 milyon TL’lik ciroya ulaşan Namet Gıda, geçtiğimiz haziranda açıklanan ISO 500 listesinde 71. sırada konumlandı ve ilk 100’de yer alan tek kırmızı et firması oldu. Firma yıl sonunda büyüme hedefliyor. Namet ve Maret markalarıyla tüketicilerine taze et ürünleri, şarküteri ürünleri, dondurulmuş ürünler ve ileri işlenmiş ürünler olmak üzere dört ana grupta mamul sunan Namet Gıda’nın şarküteri segmentindeki ürün gamında hem sucuk, salam, sosis, pastırma ve kavurma gibi klasik tatlar hem de füme et, füme dil ve çemensiz pastırma gibi farklı ve inovatif lezzetler bulunuyor.
 
Namet Gıda’nın Çayırova ve Tuzla’da iki üretim tesisi var. 34 bin 600 metrekarelik kapalı alanda faaliyet gösteren Çayırova Fabrikası, yılda tek vardiyada 40 bin ton kemiksiz et işleme, 15 bin ton şarküteri, 9 bin ton donuk köfte ve burger, 10 bin ton ileri işlenmiş ürün üretim kapasitesine sahip. 55 bin metrekarelik kapalı alanda faaliyet gösteren Maret Tuzla Fabrikası’nın ise yılda tek vardiyada 12 bin ton şarküteri ve 5 bin ton donuk köfte ve burger üretim kapasitesi var. “Yemeyeceğimiz ürünü üretmeyiz ve satmayız. Ürettiğimiz her ürünün arkasındayız” prensibiyle faaliyetlerini sürdürdüklerini anlatan Namet Gıda A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Kayar, üretimle ilgili et ihtiyaçlarını ağırlıklı olarak Şanlıurfa ve Samsun’daki tesislerinden karşıladıklarını söyledi. 
 
DOĞA DOSTU AMBALAJ TEKNOLOJİLERİ
Tüketici trendlerini göz önünde bulundurarak çalışmalarını sürdürdükleri yenilikçi ve katma değerli ürünleri yakın zamanda tüketicilerle buluşturmaya başlayacaklarını kaydeden Kayar, ürün ambalajlarının tasarımlarıyla ilgili çalışmaları da, AR-GE departmanları ve işbirliği yaptıkları tasarım ajansıyla birlikte gerçekleştirdiklerini ifade etti Kayar, “İşin baskı aşamasında ise hammadde ve üretim kalitesi yüksek, teknik spesifikasyonları açısından bize uygun, gıda sektöründe daha önce başarılı işlere imza atmış deneyimli kuruluşlarla işbirliği yapmayı tercih ediyoruz. Ürünlerimizin ambalajlarında, yeni nesil, doğa dostu teknolojiler kullanılmasına özellikle özen gösteriyoruz” diye konuştu. Tesislerinde vakumlama ve MAP teknolojilerini kullandıklarını anlatan Namet Gıda A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Tarık Kayar, MAP teknolojisinde ambalajın içindeki havanın alınıp yerine arındırılmış, şarküteri ürünleri için karbondioksit ve azottan, taze et için karbondioksit ve oksijenden oluşan özel bir gaz karışımı konulduğunu anlatarak, “Bu sayede ambalajın içerisindeki ürün son kullanma tarihine kadar tazeliğini korur” ifadesini kullandı.
 
Kullandıkları ambalajlarda hijyen ve kalite unsurlarına dikkat ettiklerini açıklayan Tarık Kayar, tasarım çalışmalarında ise öncelikle görselliğe önem verdiklerini aktardı. Tüketicilerin, satın alma kararını saniyelerle ifade edilebilen kısa zaman dilimleri içerisinde aldığını dile getiren Kayar şöyle devam etti: “Bu yüzden ambalajlarımızda dikkat çekecek büyüklükte, ürünün nasıl servis edileceğine de atıfta bulunan fotoğrafların bulunması bizim için önemli. Bununla birlikte ambalajlarımızın tüketicinin hayatını kolaylaştıracak nitelikte olması da üzerinde titizlikle durduğumuz bir husus. Özellikle şarküteri segmenti için kullandığımız, tüketicilerimizin ürünümüzü istediği kadar tüketmesini ve kalan ürünün kurumadan ve bozulmadan buzdolabında saklanmasını sağlayan aç-kapa özellikteki ambalajlarımız bunun güzel bir örneğidir. Yine şarküteri segmentinde kullandığımız ikiye ayrılabilen perforeli ambalajlarımız da tüketicilere ürünü saklama anlamında kolaylık sağlıyor” şeklinde konuştu.
 
DÜNYA ALTIN AMBALAJ ÖDÜLÜ’NÜ KAZANDI
Ambalaj alanında aldıkları ödüllerden de bahseden Tarık Kayar, 2010 yılında TSE tarafından düzenlenen 23. Altın Ambalaj Yarışması’nda “Macar Salam 200 gr. (2 x 100 gr.) Ayrılabilen Avantajlı Paket” adlı ürünlerinin Altın Ambalaj Ödülü kazandığını belirterek, “Bu ödül sonucunda katılmaya hak kazandığımız Dünya Ambalaj Örgütü (WPO) tarafından organize edilen Worldstar Ambalaj Ödülleri'nde de gıda kategorisinde “Dünya Altın Ambalaj Ödülü”’yle onurlandırıldık” dedi.