Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Koska yeni ürünleriyle ihracatta 100 ülkeye uzanacak

Son üç yıldır ciroda %20 büyüdüklerini belirten Koska Yönetim Kurulu Üyesi Emin Dindar, “İç piyasada satış yaptığımız nokta sayımızı 2017 yılında daha da artırmayı hedefliyoruz. İhracatta da yeni pazarlara yönelik çalışmalarımız hızla devam ediyor” diyor.
 




Emin Dindar fotoTürkiye gıda sanayinin güçlü oyuncularından Koska’nın pazardaki konumu ve günümüzdeki faaliyetleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz? 
Koska’nın geçmişi 1900’lü yılların başında Denizli’de Hacı Emin Bey’in faaliyet gösterdiği helvacı dükkanına kadar uzanıyor. Baba mesleğini sürdüren Halil İbrahim Adil Dindar, 1930 yılında oğulları ile birlikte İstanbul’a gelerek Koska semtinde bir dükkan açar. Üretilen helvalar, lokumlar ve tatlılar o kadar beğenilir ki insanlar arasında “Koska Helvacısı” olarak anılmaya başlar. Sonrasında aile Koska ismini tescil ettirerek ürünlerinin markası olarak firma kullanmaya başlar. 109 yaşında olan Koska firmasında, 1982 yılında (yaklaşık 33 sene evvel) 3. kuşakta kardeşlerin bakış açısı farklılığından dolayı firma ayrılığı yaşanmıştır. Son olarak 2010 yılında tüketicilerimizin iki firmayı ayırt edebilmeleri amaçlı Merter Helva olarak Koska logomuzun 'O' harfinin içine nazar boncuğu yerleştirme kararı aldık. Bu tarihten itibaren tüm ambalajlarımızda nazar boncuğu bulunan logoyu kullanmaya başladık.  Logosunda nazar boncuğu bulunmayan ürünler firmamıza ait değildir. 
 
YILLIK ÜRETİM KAPASİTEMİZ 15 BİN TON
İstanbul Avcılar ve Kütahya Simav’da olmak üzere 2 üretim tesisimiz bulunuyor.  Toplamda senede 15 bin ton üretimimiz var. Ağırlıkla helva, tahin, pekmez, lokum ve reçel üretimi yapıyoruz. 700 çalışanımız ve dünya standartlarında kalite belgelerine (BRC, ISO 22000, HACCP, KOSHER, HELAL) sahip Avcılar’da bulunan üretim alanımızla, tüm Türkiye'de ve dünyada 73 ülkede ürünlerimizi satışa sunmaktayız. Organik, diyabetik ve şeker ilavesiz ürünlerimizin de içinde bulunduğu 300’ün üzerinde ürün çeşidimizi birçok yerli ve ulusal zincir marketlerin yanı sıra İstanbul - Avcılar (2 şube), Beykent mağazalarımızda ve www.koska.com online alışveriş sitemizde tüketicinin beğenisine sunuyoruz. 
 
MARMARA’DA %80 PAZAR PAYINA SAHİBİZ
Ürünleriniz hakkında bilgi vererek, bunların pazardaki satış rakamlarından bahsedebilir misiniz? Türk tükeciticisi en çok hangi ürünlerinize rağbet gösteriyor? Bunların sebeplerini açıklayabilir misiniz?
Ürünlerimizde kullandığımız başlıca hammaddemiz olan tahini, Türkiye’de kendi alanında en büyük ve gelişmiş makine parklarıyla donatılmış tesislerimizde 0 susamdan, hiçbir katkı ve koruyucu eklenmeden üretiyoruz. Büyük bir titizlikle ürettiğimiz tahini hem helvalarımızda hem de son dönemlerde tüketicinin büyük beğenisini kazanan Koska Süper İkili ürünümüzde kullanıyoruz. Tüketici, geniş ürün yelpazemizde mutlaka kendisine uygun bir ürün bulabiliyor. Örneğin; bayram ve kutlamalar için lokumlarımızı, balıktan sonra helvamızı, kahvaltılarda reçellerimizi tahin ve pekmezimizi tüketmeyi seviyor. Ürünlerimizin her damak tadına uygun zengin çeşitliliği ve hiç değişmeyen kalitesi tüketiciler tarafından tercih edilme nedenlerimizden biri. Ürünlerimizin bu kadar beğenilmesinin sırrı, kaliteli hammadde ve üretimdeki yüzyıllık ustalık. Koska denilince tüketicinin aklına her zaman kaliteli ve lezzetli ürünler gelmektedir. Bu nedenle Koska kurulduğu ilk günden beri pazarda lider konumunu sürdürüyor. Şu anda Marmara Bölgesi’nde %80, Türkiye genelinde de %60 pazar payımız bulunuyor. 
 
“KOSKA SÜPER İKİLİ” ÇOK SEVİLDİ
Bu yıl içinde pazara sunduğunuz ve de sunmaya hazırlandığınız yeni ürünlerinizden bahsedebilir misiniz?
Koska olarak, geleneksel lezzetleri modern yorumlarla her kesimden tüketicinin beğenisine sunuyoruz. Gelişen teknoloji ve değişen yaşam koşulları insanların beslenme alışkanlıklarını değiştirmiş durumda. Tüketici artık daha pratik ama daha sağlıklı ürünlere kolay ulaşabilmek istiyor. Organik ve doğal ürünlere de ilgi fazlasıyla artmakta.  Koska olarak tüketicinin isteğine cevap vermeye çalışıyoruz. Ürünlerimizi hem geleneksel damak tadımıza uygun hem de ihtiyaca cevap veren nitelikte tüketiciyle buluşturuyoruz. Bu nedenle ürün yelpazemize organik, diyabetik ve doğal ürünleri de ekledik. Özellikle çocukların sağlıklı beslenmesi konusunda çalışmalar yapmaktayız. Bunun için en güzel örnek Koska Süper İkili tahin pekmez karışımlarımız. Bu ürünümüz tüketici tarafından o kadar beğenildi ki birçok anne babadan sayısız teşekkür bildirileri aldık. Koska Süper İkili ürünümüzü okulda, sporda, yolculukta, kısacası her canınızın çektiğinde tüketilebilsin diye farklı gramaj ve pratik ambalajlarda piyasaya sunduk. 
 
Diyabetik ürünlerimiz de oldukça ilgi görüyor. Türk Diyabet Vakfı ile yaptığımız ortaklaşa çalışmalar sonucu diyabet hastalarının ve şeker hassasiyeti olan insanların bir öğünde 40 gram diyabetik ürünlerimizden tükettiklerinde insülin değerlerinde herhangi bir değişme olmadığı görüldü. Üzüm suyu konsantresi ile tatlandırdığımız şeker ilavesiz reçellerimiz de tüketici için bir alternatif. Önümüzdeki dönemde organik, diyabetik ve şeker ilavesiz ürün gruplarımıza yeni ürünler eklemeyi hedefliyoruz. Özellikle sağlıklı atıştırmalıklar konusunda çalışmalarımız devam ediyor.
 
koska ürünHEDEFİMİZ 100 ÜLKE
Firma olarak bugün kaç ülkeye ne kadarlık ihracat yapıyorsunuz? İhracatta etkili olduğunuz ve girmek istediğiniz pazarlardan söz eder misiniz?
Ciromuzun yaklaşık %20’sini ihracattan, %80’ini de iç pazardan elde ediyoruz. Şu anda 73 ülkeye ihracatımız var ve hedefimiz 100 ülkeye ulaşmak. Bu oranı yeni pazarlar ve yeni ürünlerle artırmayı hedefliyoruz. Koska’nın büyüme stratejisinde önemli hedeflerden biri de yurtdışı pazarları. Orta Doğu ve Kuzey Afrika ülkelerine yapılan ihracat rakamlarımızda artış var. Avrupa’nın ve Amerikan’nın çeşitli bölgelerindeki birçok süpermarket zincirlerinde tadım panelleri yaparak ürünlerimizi pazarlıyoruz. İlgi oldukça güzel ve birçok ürünümüzü, bulunduğumuz ülkenin mutfağına sokmayı başardık. İngiltere ve Fransa’da da özellikle lokum pazarında önemli yok kat ettik. Hedef ülke belirlerken yer almadığımız pazarlara girmeye çalışıyor ve oralara yönelik ürünler geliştirmeye çalışıyoruz.  
 
Son olarak bu yıl sonuna ilişkin beklentilerinizi anlatarak orta ve uzun vadeli hedeflerinizi ve diğer projelerinizi bizlerle paylaşabilir misiniz?
109 yıllık bir şirketiz ve bu istikrarımızı devam ettirmek için çok fazla gayret gösteriyoruz. Kaliteyi arttırarak büyümek ve sürdürebilirlik bizim en önemli ilkelerimizden bir tanesidir. Bu başarı ve istikrarın arkasında çalışanlarımız, iş ortaklarımız ve müşterilerimiz var. Pazar lideri olarak pazarı büyütmek, ürün kategorisini geliştirmek gibi bir sorumluluğumuz var. Bu konuda yaptığımız AR-GE çalışmaları ile farklı tat ve formatta ürünler geliştiriyoruz.  İnovasyon odaklı çalışmak birincil önceliğimiz. Yaptığımız tahin pekmez karışımı ile pazarda yeni bir kategori yaratarak hem toplumsal hem de ekonomik bir faydaya dönüştürdük. Son üç yıldır ciroda %20 büyüyerek yolumuza devam ediyoruz. Bu da beraberinde yeni istihdamlar getiriyor. Özellikle iç piyasada satış yaptığımız nokta sayımızı 2017 yılında daha da artırmayı hedefliyoruz. İhracatta da yeni pazarlara yönelik çalışmalarımız hızla devam ediyor. Özellikle gelişmekte olan ülkeler bizim için önemli pazarlar.
 
SEKTÖRÜN GİDİŞATI OLUMLU
Türkiye’de son yıllarda çikolata ve şekerli mamuller tüketiminde artış görüldüğünü belirten Emin Dindar, bunda geçmiş yıllara göre ürünlerin ulaşılabilirliğinin kolaylaşmasının rölü olduğunu açıkladı. Neredeyse her mahallede hatta her sokakta zincir marketlerin şubelerinin bulunduğuna dikkat çeken Dinfar, “İnternetten alışveriş artık giderek yaygınlaşıyor ve hızla büyüyen rekabette ürün çeşitliliği artıyor. Tüm bunlarla doğru orantılı olarak tüketici artık daha bilinçli. Aldığı ürünün kalitesinden ve hijyenik ortamda üretilmiş olmasından emin olmak istiyor. Tüketiciler ürünleri alırken, öncelikle markasına, sonrasında da ürünlerin hangi şartlarda üretildiğine aslında bir karnesi olan yetkili kurumlardan alınmış kalite sertifikalarına bakıyor. Kısaca sektörde ne kadar çok oyuncu olursa olsun, her zaman kaliteli, titiz ve damak tadına uygun üretim yapan firmalar pazarda yerlerini koruyorlar.”