Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Dimes’in bu yılki ciro hedefi 445 milyon TL

2016 yılında toplamda 400 milyon TL olarak gerçekleşen cirosunu 2017 sonunda 445 milyon TL düzeyine çıkarmaya odaklanan Dimes, meyve suyunda iç pazardaki büyüme hedefini ise olarak belirledi.




Ozan DirenTürkiye’nin yerli sermayeli ilk meyve suyu markası Dimes, bugün bu alanda ülkemizin en büyük üreticisi ve önde gelen içecek markaları arasında yer alıyor. Firma, Tokat, İzmir, Aydın Sultanhisar’da yer alan ve toplam 225 bin metrekare alana yayılan üretim tesislerinde; yıllık bazda 100 bin ton meyve işleme ve 300 bin ton meyve suyu üretiminin yanı sıra, 100 bin ton süt ve süt ürünleri üretim kapasitesiyle faaliyetlerini sürdürüyor. 2016 yılında toplamda 400 milyon TL olarak gerçekleşen cirosunu 2017 yılında 445 milyon TL düzeyine çıkarmaya odaklanan Dimes, meyve suyunda iç pazardaki büyüme hedefini ise olarak belirledi. 
 
Bağımsız araştırma kuruluşu araştırmasına göre, Türkiye'de yüzde 100, sıkma ve nektar kategorilerinde pazar payı ile hane içi tüketimde liderliği paylaştıklarını açıklayan Dimes Genel Müdürü Ozan Diren, çocuk kategorisinde %28 pazar payı ile, sıkma kategorisinde de %42’lik pazar payı ile lider konumda olduklarını söyledi. Bağımsız araştırma sonuçlarına göre tüm içecek kategorilerinde annelerin yaklaşık (%9,5) pay ile Dimes'i en güvenilir marka olarak gördüklerini belirten Diren, “Annelerin en güvendiği marka olmak bize gurur verdiği kadar, sorumluluklarımızın da altını çiziyor” dedi.
 
Yatırıma 10 milyon TL ayırdı  
2016 yılında 30 milyon TL tutarında ihracat gerçekleştirdiklerini açıklayan Genel Müdür Ozan Diren, “Farklı coğrafyalarda 100’ü aşkın ülkede; kendileri ve değer verdikleri için iyi, güzel ve sağlıklı seçimler yapmak isteyen tüketiciler markamıza güven ve yakınlık duyuyor ve tercih ediyor. Her bir ihracat pazarımızda, satış ve dağıtım ağlarımız için güçlü yerel firmalarla ve büyük zincir mağazalarla iş birliği yapıyoruz. Bu yıl ihracatta 40 milyon TL’lik hedefimiz bulunuyor. Mevcut dış pazarlarımızda volüm artırmaya odaklanacağız. Kapasite artırma, yenileme ve pazar geliştirme yatırımları için 2017 yılında 10 milyon TL bütçe ayırmış bulunuyoruz” açıklamalarında bulundu. Ürün kalitelerinin yanı sıra marka gücü ve tüketiciyle kurduğu iletişimin Dimes’in rekabetine ve pazar performansına olumlu yansıdığını aktaran Diren, “Dimes pazarın hacim olarak daraldığı bir yılı yüzde 1 büyüme ile kapatmayı başardı. Sektörümüzde pazar payını artıran ve tonaj olarak büyüme kaydeden tek marka olma başarısını gösterdik” ifadelerini kullandı. 
 
Fonksiyonel ürünlerde öncü 
Son zamanlarda şekeri azaltılmış ve fonksiyonel ürünler meyve suyu ve içecekler kategorisinde de önem kazanmaya başladı. Dimes de bu trendle uyumlu ürünler geliştiriyor. İlave şeker içermeyen, yüzde 100 meyve suyu kategorisinin yanı sıra, içeriğinde rendelenmiş doğal elma püresi barındıran Dimes Özel Seri Rende Elma, besleyici doğal tahıllarla zenginleştirilmiş Dimes 7/24 Tahıllı ya da C vitamini zengini turunçgil meyvelerle bir bardağında günlük C vitamini ihtiyacını karşılayan Dimes Özel Seri Xpress C markanın katma değerli ürünlerine örnek olarak gösterilebilir. Bunların yanı sıra, 5 farklı meyvenin baskın bir tat olmadan bir araya gelmesiyle rahat içimli ve yemeklerle uyumlu Dimes Sofram, ilave şeker içermediği için benzer karışık nektar ürünlerine oranla daha düşük kalori içeriyor. 
 
Giderek artan sağlıklı ve fonksiyonel ürün bilinciyle, sektörde katma değerli büyümenin anahtarı olma potansiyeline sahip bu kategorilerin bir kısmını Türkiye’de firma olarak kendilerinin var ettiğini ve sürekli olarak desteklediklerinin altını çizen Ozan Diren, bu desteklerinin yenilikçi ürün ve uygulamalarıyla devam edeceğini aktardı. Bu alanlarda güçlü olduklarını  anlatan Diren, “Ancak marka geleneğimiz kapsamında bu konuya farklı bakıyoruz. Meyve suyu sektörünün, özellikle de katma değerli ürünlerin, tarımsal üretime de sürdürülebilirlik değeri sunmasını çok önemsiyoruz. Biz, Türkiye'de yerli portakallardan 0 ve sıkma meyve suyu üreten ilk firmayız. Bunun için yatırım yaptık, Aydın üretim tesisimizde özel bir üretim hattı kurduk” şeklinde konuştu.

Yorumlar

Hiçbir yorum bulunamadı


Yeni yorum yaz