Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Muratbey peyniri Amerikalıların sofralarına soktu

2017 yılı itibariyle ABD’ye ihracata başlayan Muratbey, Burgu, Sürmeli, Topi başta olmak üzere, tel peynir gibi sevilen yenilikçi ürünlerini bu ülkeye gönderiyor.
 




peynirYarım yüzyılı aşkın bir geçmişe sahip olan Muratbey, tecrübesiyle peynirin Türkiye’deki gelişimine yön veren en önemli firmalar arasında yer alıyor. İnovasyona verdiği önemle de Türkiye’nin yenilikçi ve öncü peynir markalarından olan Muratbey, 30 bin metrekare kapalı alana sahip üretim tesisi, 400 çalışanı ve günde 700 ton süt işleme kapasitesi ile her gün Türkiye çapında 15 bin satış noktasına ulaşıyor. Başta ABD olmak üzere Japonya, Bahreyn, Suudi Arabistan, Irak, Katar, Türkmenistan ve Azerbaycan gibi birçok ülkeye ihracat yapan Muratbey, pek çok ürün çeşidiyle dünya sofralarında Türk peynirini tanıtıyor. 
 
Üretimin ’ü ihracata
Lezzetli ve yenilikçi peynirlerinin 60’a yakın ülkede tescillendiğini ve üretilen peynirlerin ’ünü ihraç ettiklerini anlatan Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, 2017 yılı itibariyle ABD’ye ihracata başladıklarını, Burgu, Sürmeli, Topi başta olmak üzere, tel peynir gibi Türkiye’de çok sevilen yenilikçi ürünlerini bu ülkeye gönderdiklerini açıkladı. Peyniri günün her saatinde yenilebilen sağlıklı bir atıştırmalığa çevirdiklerini kaydeden Erol, 2017 yılında büyümeye devam edeceklerini vurgulayarak, 15 Temmuz darbe girişimi ve sonrasında yaşanan kısa durgunluğa rağmen şirket olarak büyüme hedeflerini değiştirmediklerini anlattı. 2017’de yeniliklerle yola devam ettiklerini dile getiren Erol, “2016 yılında başladığımız yatırımları bu yıl içinde tamamlamayı hedefliyoruz. Verimliliği artırmak ve kaliteyi korumak amaçlı otomasyon yatırımlarımız devam ediyor. Ayrıca üretim ağımızı genişletmek üzere 4 bin metrekare yeni bir yer satın aldık. Bu da 8 bin metrekare daha kapalı alan kurmak üzere yatırım anlamına geliyor. Bir Turquality programı üyesi olmanın da verdiği güçle yurtdışında da büyümek üzere pazarlama yatırımlarına devam ediyoruz” diye konuştu.
 
Muratbey’den yeni bir ürün: Çubuk Peynir
Muratbey, yenilikçi ürünlerine Çubuk’u ekledi. Çubuk Peynir, firmanın diğer lezzetli peynirleri gibi az tuzlu, GDO ve Gluten içermiyor. 100 gramı günlük kalsiyum ihtiyacının %80’ini karşılıyor. 100 gram Muratbey Çubuk Peynir’de 16.50 gram protein, 650 mg kalsiyum, 600 mg fosfor bulunuyor. Yüzde 25 daha az tuzlu olan yeni ürün, damak tadına düşkün peynir severlerin, besleyici değeri ve eğlenceli formu ile çocukların neşeyle tüketecekleri özel bir ürünolarak dikkat çekiyor. Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, Çubuk Peynir’in, eğlenceli şekliyle sağlıklı ve lezzetli beslenmek isteyenler için ideal bir ürün olduğunu belirtti. Erol, “Türkiye’de peynir sektörünü büyüten ve sektöre yön veren önemli firmalardan biriyiz. Geliştirip patentini aldığımız teknolojilerle doğal sütler kullanarak yenilikçi peynirler yapıyoruz. Uşak’da kurulu fabrikalarımızda, seçilmiş çiftliklerden elde ettiğimiz doğal sütleri, yarım yüzyıla yakın tecrübemizle sağlıklı ve lezzetli peynirlere dönüştürüyoruz. Böylece dünyada peynir üretim teknolojisinin gelişmesine de katkı sunuyoruz” şeklinde konuştu.
 
Peynir alışkanlığı değişti
Ulusal Süt Konseyi verilerine göre Türkiye’de kişi başı peynir tüketiminin 16,5 kg. olduğunu hatırlatan Necmi Erol, Türkiye’de peynir tüketiminin birçok ülkeye göre düşük 0lduğuna dikkat çekti. Erol konuyla ilgili olarak, “Çünkü evlerde kahvaltı alışkanlığı azalıyor. Kentleşme ve hızlı yeme alışkanlıkları yaygınlaştı. Geçmişte peynir, Türk toplumunun kahvaltısındaydı ama artık geleneksel kahvaltı alışkanlığı sadece hafta sonları yapılabiliyor. Bu nedenle günün her saati yenilebilen yenilikçi peynirlerimiz ilgi görüyor ve tüketimi arttırıyor” şeklinde açıklamalarda bulundu..

Yorumlar

Hiçbir yorum bulunamadı


Yeni yorum yaz