Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Teksüt yüzde 20 büyümeye odaklandı

2017 yılında %20 büyüme hedefleyen Teksüt A.Ş., satış-pazarlama çalışmaları, dağıtım ağı, kapasite yükseltimi ile hijyen ve standardizasyon gereklilikleri için yaklaşık 15 milyon TL’lik yatırım yapmayı planlıyor. 
 




Teksüt1956 yılında Balıkesir’in Gönen ilçesinde kurulan Teksüt Süt Mamülleri Sanayi ve Ticaret A.Ş., bugün Türkiye’nin en köklü süt ve süt ürünleri firmaları arasında yer alıyor. Üretimini yine Gönen’de bulunan 80 bin metrekare üzerine kurulu modern fabrikasında sürdüren firma, günde 550 ton süt işleyerek, 8 kategoride 40’ı aşkın ürün sunuyor.  Teksüt’ün ürün ailesi arasında; UHT süt, kaşar peyniri, krem peynir, tereyağ, sürülebilir beyaz peynir, süzme peynir, üçgen peynir, labne, kaymak, yoğurt ve ayranın yanı sıra Mihaliç, Çeçil, Dil, Çerkez, Otlu, Urfa, Örgü, Üçgen, Misket, Çubuk gibi yöresel peynirler öne çıkıyor. İstanbul Sanayi Odası’nın ‘Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşları (2015) listesinde 444’üncü sırada yer alan firma, süt ve süt ürünleri kuruluşları arasında da ilk 10 içinde bulunuyor. 
 
Tayvan’a ihracata başladı
2017 başı itibarıyla 9 ülkeye ihracat yaptıklarını anlatan Teksüt A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Arda Aksaray, son olarak Tayvan’a bu yıl başından itibaren düzenli olarak süt göndermeye başladıklarını söyledi. Mesafe olarak uzak ama Avustralya ve Yeni Zelanda gibi çok büyük iki süt üreticisi ülkeye yakın olan Tayvan’a Türkiye’den süt gönderebilmeyi firmaları için bir başarı hikayesi olarak nitelendiren Aksaray, “Öte yandan baktığınızda da ihracat yaptığımız coğrafyayı da  - ABD’den Tayvan’a - hayli genişletmiş olduk. Şimdi önümüzdeki dönemde ihracatımızı artırmak ve ilk aşamada ciromuzun ’unu ihracattan elde ediyor hale gelmek istiyoruz. Bu nedenle yakın ve uzaktaki potansiyel pazarları incelemeyi sürdürüyoruz. Ayrıca çeşitli uluslararası fuarlara katılıyoruz. Son olarak Mayıs ayında Çin’de, Asya’nın en büyük gıda fuarı olan SIAL China’da stand açtık. Burada Çin’in yanı sıra Hong Kong, Malezya, Endonezya gibi o bölgedeki pek çok ülkeden kişilerle temasımız oldu. Şimdi bu temasları ihracat noktasında nasıl dönüştürebiliriz, nasıl geliştirebiliriz, hangi çalışmaları yapabiliriz, onun üzerinde çalışıyoruz” diye konuştu. 
 
Üçgen Peynir kategorisine girdi
2017’de Teksüt olarak kendilerine %20 büyüme hedefi koyduklarını açıklayan Arda Aksaray, “Hem bulunabilirliğimizi hem de ihracatımızı artırmaya odaklanıyoruz. Ürünlerimizin gerek yurtiçinde gerek yurtdışında daha çok tercih edilmesine yönelik çalışmalar yapıyoruz. Büyüme hedefimize ulaşmak adına bu yıl satış-pazarlama çalışmaları, dağıtım ağı, kapasite yükseltimi ile hijyen ve standardizasyon gereklilikleri için yaklaşık 15 milyon TL’lik yatırım yapmayı öngörüyoruz” dedi. Bu yılın Şubat ayında Üçgen Peynir’i tüketicileriyle buluşturan firma, daha önce bulunmadığı üçgen eritme peynir kategorisinde idialı olmayı heefliyor. Ürünün oluşturulmasında tüketici yorum ve isteklerini dikkate aldıklarını açıklayan Teksüt A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Arda Aksaray, “Yaptığımız araştırmalarda tüketicilerin bir bölümünün üçgen peyniri ısırarak yemeyi, bir bölümünün ise simide veya ekmeğe bıçakla sürerek tüketmeyi tercih ettiği ortaya çıktı. Bu durumdan yola çıkan üretim ve Ar-Ge uzmanlarımız, her iki tarafı da memnun edecek özgün bir kıvam yakalamayı hedefledi. Sonuç olarak, isteyenin ısırarak yiyebileceği, isteyenin sürerek tüketebileceği Teksüt Üçgen Peynir ortaya çıktı” dedi. 
 
Bilgi kirliliğinden rahatsızız
Teksüt A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Arda Aksaray, Türkiye’de süt ve süt ürünleri sektörüyle ilgili değerlendirmeler yaptı. Sektörün son 5 yılda %50 büyüdüğünü belirten Aksaray, “Devletimiz hem süt üretimini hem de süt ve süt ürünleri tüketimini destekliyor ve buna uygun regülasyonlar ortaya koyuyor. Okul sütü gibi projelerle de süt tüketiminin gelişmesine katkı koyuyor. Bugün yılda yaklaşık 19 milyon ton süt üretiliyor. Üretim düzenli olarak artıyor. Bu sütü hem işliyoruz, hem de ihraç ediyoruz. Düzenlemeler ve destekler sayesinde bugün süt ihracatçısı bir ülke haline geldik. Bunlar çok önemli gelişmeler. Dolayısıyla sektörel anlamdaki gelişmelerden memnunuz ama öte yandan süt ile ilgili ortaya çıkan bilgi kirliliğinden rahatsızız” şeklinde konuştu. 

Yorumlar

Hiçbir yorum bulunamadı


Yeni yorum yaz