Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Arbella dünya trendlerini lezzetine ve ambalajlarına taşıyor

Dünyanın dört bir tarafına makarna yediren Arbella, tüketici trendleri ve beklentilerine uygun şekilde ürün çeşitliliği ve ambalaj tasarımlarında yenilikler sunduklarını belirtiyor.
 




arbella2008’de yıllık 120 bin ton irmik, 84 bin ton makarna üretim kapasitesiyle üretime başlayan Arbella Makarna, yaptığı yatırımlarla bu rakamları irmikte 180 bin ton, makarnada ise 160 bin tona çıkardı. İlk yıl 15 ülkeye 17 bin ton makarna ihraç ederken bugün 80 ülkeye 55 bin ton makarna ihraç eden Arbella, dünyadaki ülkelerin tamamına yakınında kendi markasını tescil ettirmiş durumda. 
 
Afrika ülkelerinden AB ülkelerine, Japonya’dan Kanada’ya kadar geniş bir coğrafyada 100’e yakın ülkenin raflarında yer aldıklarını ifade eden Arbella Makarna Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Arslan, Türkiye’den en fazla ihracat yapan şirketlerin içinde yer aldıklarını söyledi. Üretimin yüzde 60’ını ihraç ettiklerini ve Türkiye’nin en fazla ihracat yapan ilk üç firması arasında olduklarını belirten Arslan, 2015 yılında 50 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini, 2016’da da  bir önceki yıla oranla yüzde 15’lik bir büyüme yakaladıklarının bilgisini verdi. Arbella’nın hem iç hem de dış piyasada pazar payını arttırdığını, hedef pazarlarının  Hindistan, Çin ve Rusya olduğunu söyleyen Arslan, 2017 yılında yüzde 10’luk bir büyüme hedeflediklerini dile getirdi.
 
“Makarnada ilkleri yaptık”
Türkiye ve dünya tüketicisinin talep ve ihtiyaçlarına yönelik çalışmalarına aralıksız devam ettiklerini kaydeden Hasan Arslan ürün yelpazesinde 28 çeşit makarnaya ek olarak tam buğday makarnası, glütensiz mısır makarnası ve çocuklu aileler için vitamin ve mineralli, sebzeli çeşitlerin olduğunu açıkladı. Türkiye’de ilk kez üretilen lazanya ve tagliatelle çeşitlerini de ürettiklerini söyleyen Arslan, “Yaklaşık 1,5 yıl süren AR-GE çalışmaları sonucunda dünyada bir ilk olan üzüm çekirdekli makarnayı ürettik. Son olarak geçtiğimiz aylarda yeni iki ürünümüzü tüketicimizin beğenisine sunduk; Mercimekli makarna ve nohutlu makarna.. Bakliyatla makarnayı bir araya getirerek sağlıklı yaşama katkı sunduk, bunu yaparken de tat bakımından da makarna tadını koruduk. Geliştirdiğimiz bu özel ürünlerin dünyadaki Türkiye makarnası algısına ve tüketiminin artmasına katkı sunacağına inanmaktayız” dedi.
 
Arbella ürünlerinin ambalaj tasarımlarında 3 boyutlu modellemelerin yapılarak çalışıldığı bilgisini veren Hasan Arslan, önceliklerinin tüketiciye kolaylık sağlayacak ambalajlamalar olduğunu söyledi. Ürün geliştirme ve ambalaj çalışmaları yaparken dünyadaki trendleri takip ettiklerini anlatan Arslan, “Türkiye’de makarnada ilk oturan paketi tüketicilerimize biz sunduk. Ayrıca ülkemizin ilk aç - kapa spagettilerini ve dengeli beslenmeye katkı sunmak üzere porsiyonlara ayrılmış spagettilerini ürettik” diye konuştu. 
 
Üç yılda 3 milyon dolarlık yatırım 
Yatırımlarının aralıksız sürdüğünü anlatan Arbella Makarna Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Arslan, ek bina, hat yatırımı, yeni ürün çeşitlerine yönelik paketleme ve ambalaj yatırımları için 3 yılda 3 milyon dolar harcadıklarını sözlerine ekledi. Makarnanın sağlıklı, besleyici bir ürün olduğuna dikkat çeken Arslan, tasarımlarında da bunu vurgulayacak çalışmalar yaptıklarını açıkladı. Makarnanın mutfakta yardımcı bir ürün olduğuna vurgu yapan Arslan, tüketicinin ambalajlı ürünlerde işlerini kolaylaştıracak dokunuşlar beklediklerini dile getirdi. Bu beklentiyi görerek aç-kapa paketleri, her biri sağlıklı bir öğünde bir porsiyona denk gelecek ambalajlanmış makarna ürettiklerinin altını çizen Arslan, bu ürünlerin yurtdışında da talep gördüğünü aktardı.