Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Dimes küresel içecek pazarında büyümeyi hedefliyor

Dimes, dünyanın en büyük gıda ve içecek fuarı Anuga 2017’de soğuk kahve markası Obsesso’yu uluslararası pazara ilk kez tanıttı.
 




Dimes soğuk kahveTürkiye’nin ilk yerli sermayeli meyve suyu ve önde gelen içecek markası Dimes, dünyanın en büyük gıda ve içecek fuarı Anuga 2017 Fuarı’nda içeriğinde gerçek süt barındıran soğuk kahve markası Obsesso’nun uluslararası tanıtımını gerçekleştirdi. 7 – 11 Ekim tarihleri arasında Köln’de gerçekleştirilen ve yaklaşık 160 bin ziyaretçi beklenen Anuga 2017, sektörün en önemli küresel buluşmaları arasında gösteriliyor.
 
Gerçek süt içeren soğuk kahve Obsesso’nun fuarda ilgi gören içecekler arasında yer aldığını belirten Dimes Pazarlama Direktörü Duygu Süleymanoğlu, “Özellikle zincir marketler başta olmak üzere, hızlı tüketim satış noktalarında tüketiciye sunulan soğuk kahve ürünleri, tüm dünyada büyüme gösteren bir pazar oluşturuyor. Obsesso’nun lezzeti ve gerçek sütten gelen doğallığı ile tüm Dimes içecek ürünlerinde olduğu gibi, rekabette ayrışacağını öngörüyoruz” dedi.
 
“Dimes Moments sıkma meyve sularını dünya tanıyor”
Yurtdışı pazarlarda ve uluslararası fuarlarda büyük ilgiyle karşılandıklarını dile getiren Süleymanoğlu, “Batı pazarlarının yanı sıra, Orta Doğu, Afrika ve Uzak Doğu pazarlarında büyüme hedefliyoruz. 700 ml cam şişede sunulan Moments sıkma meyve suyu serimizin bu pazarlarda tanınırlığı ve gördüğü ilgi artıyor. Ürünlerimiz tüketicilerin ağız tadına, ürün kalitemiz ve felsefemiz de onların akıllarına ve kalplerine hitap ediyor. Tüm ihracat pazarlarımızda, yerel rekabet dinamiklerine hakim, saygın iş ortaklarıyla çalışıyoruz. Öte yandan, dünyanın önde gelen havayolları listesinde ön sırada yer alan havayolu şirketleri, yolcu ikramlarında ürünlerimizi kullanıyorlar. Bu bizim için önemli bir vitrin oluşturuyor” dedi.
 
“Yüzde 100 meyve sularında en çok çeşit bizde”
Kanada’dan Kamboçya’ya farklı coğrafyalarda, farklı önceliklere sahip tüketicilere hitap ettiklerini dile getiren Süleymanoğlu, “Sağlıklı yaşam bilinci tüm dünyada yükseliyor, yüzde 100 meyve sularına talep artıyor. Fidandan ürüne kaliteyi güvence altına alan dikey entegre üretim sistemimiz ve doğal, katkısız yüzde 100 meyve suyu ürünlerimizle, dünya sathında ihracat pazarlarında rekabet avantajı kazanıyoruz. Diğer yandan, yüzde 100 kategorisinde dünyada en çok çeşide sahibiz. Böylece farklı coğrafyalarda, farklı damak tatlarına farklı lezzetlerle hitap ediyoruz, dünyanın dört bir yanında farklı tercihlere sahip tüketicilere, sağlıklı, yenilikçi içecek alternatifleri sunuyoruz” şeklinde konuştu.
 
Meyve suyu ihracatının yüzde 90’a yaklaşan oranda dış ticaret fazlası verdiğini hatırlatan Süleymanoğlu, sözlerine şöyle devam etti: “Meyve suyu ihracatı ülkemiz ekonomisine katma değer sağlıyor. Bu değeri, tarım üreticileri için kapsayıcı hale getirebilmek, Dimes’in öncelikleri arasında yer alıyor. Türkiye'de yerli portakallardan 0 ve sıkma meyve suyu üreten ilk firmayız. Bunun için Aydın üretim tesisimizde özel bir üretim hattı kurduk.”
 
Dimes 2016 yılında 30 milyon TL düzeyinde gerçekleşen ihracatını, 2017 yılında 40 milyon TL düzeyine çekmeyi hedefliyor. Dimes’in ihracat gerçekleştirdiği yüze yakın ülke arasında İngiltere, Almanya ve Hong Kong başı çekiyor.