Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Bunge Gıda zeytinyağı kültürünü geliştirecek

köklü markaları Komili, Kırlangıç, Sezai Ömer Madra’yı bu yılın başında bünyesine katan dünyanın lider bitkisel sıvı yağ, yağlı tohum ve küspe üreticilerinden Bunge Gıda, Türk zeytin ve zeytinyağına yurtiçi ve yurtdışında hak ettiği değeri kazandırmayı hedefliyor.
 




Erman Erol - Bunge GıdaTürkiye’nin en eski ve önde gelen zeytinyağı markalarından biri olan Komili. 1878 yılından günümüze bilinen lezzetinden ödün vermeden yeniliklerin öncüsü olmaya, zeytinyağı kültürünü geliştirmeye devam ediyor. Kurulduğu günden itibaren markaya yatırım yaparak tüketicisini ön planda tutmak, her zaman kaliteden ödün vermemekten söz etmek, daha iyiyi sunmak için sektörü ilklerle tanıştırmak ve zeytinyağını tabiatın mucizesi olarak en iyi şekilde sofralara ulaştırmak, Komili`nin öncelikleri arasında yer alıyor. 
 
“Komili ile daha da güçlendik”
Türkiye’nin köklü markaları Komili, Kırlangıç, Sezai Ömer Madra, 2017 yılından itibaren Bunge Gıda bünyesine katıldı. Bunge, 40 ülkede tarım ürünleri konusunda faaliyet gösteren 43 milyar dolarlık ciro  ve 35 bin kişiden fazla çalışanıyla dünyanın sayılı bitkisel sıvı yağ, yağlı tohum ve küspe üreticilerinden biri. Aynı zamanda Avrupa’nın lider şişelenmiş rafine bitkisel yağ tedarikçisi de olan Bunge, Türkiye’de de 2000 yılından bu yana faaliyet gösteriyor. Komili ve diğer markaların bünyelerine katılmasıyla Türkiye pazarında daha da güçlenmiş olarak yollarına devam ettiklerini açıklayan Bunge Gıda Direktörü Erman Erol, “Geçmişten bugüne kadar olduğu gibi yine zeytinyağının lezzet ve sağlığını vurgulayarak, ülkemizin zeytin kültürünü zenginleştirmeye, zeytine ve zeytinyağına hak ettiği değeri kazandırmaya yönelik çalışmalar yürüteceğiz” dedi. 
 
Komili markası altında Sızma Zeytinyağı, Ege Sızması, Riviera Zeytinyağı, Ayçiçek Yağı ve Mısır Yağı ürünlerini tüketicilerle buluşturduklarını anlatan Erol, ayrıca özel ürünler kategorisi altında Komili Erken Hasat, Soğuk Sıkma, Taş Baskı ve Organik ve Filtresiz Sızma gibi ürünlerinin de bulunduğunu dile getirdi. Aralık ayıyla birlikte yeni ürünleri Komili Gurme Erken Hasat-Filtresiz’in raflarda yerini aldığını ifade eden Erman Erol, “Bu, ilk hasat sırasında özenle toplanan Ayvalık’ın seçkin zeytinlerinden üretilen bir yağ. Filtrelenmediği için ağaçtaki zeytinin meyvemsi kokusunu, eşsiz lezzetini, içindeki zeytin taneciklerini tüketicisine hem tadarak hem de görerek hissettirecek özel bir ürün. Komili olarak, filtre edilmeden elde edilen bu yağı, aynı tat, koku ve kalitede tüm Türkiye’ye ulaştırmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Ayrıca ilerleyen dönemde tüketicilerimize faklı lezzetleri sunmaya da devam edeceğimizin müjdesini de verebilirim” diye konuştu. 
 
“Markalarımız birbirleriyle yarışacak” 
Komili’nin bugüne kadar bitkisel sıvı yağ pazarına yüksek kaliteli ürünler sunan bir marka olduğunu. müşterisinin ihtiyaç ve beklentilerini karşılarken kalite ve gıda güvenliği yönetim sistemi şartlarına harfiyen uyduğunu ve sistemi sürekli iyileştirdiğini vurgulayan Erman Erol, “Kalite ve gıda güvenliği politikamızı, kuruluşumuzun her seviyesine iletmek, uygulamak ve devam ettirmek temel amacımızdır. Bunge Gıda olarak müşteri ve tüketicilerimizin, beklentilerini tam olarak karşılayan ve güvenle tüketilecek ürünleri, gıda mevzuatları ve yasalara duyarlı olarak üretmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı. Uzak Doğu ve Orta Doğu ülkelerinin yanı sıra Avrupa Birliği ülkelerine de çeşitli marka ve ambalajlarla ihracat yaptıklarını kaydeden Erol, “Ancak stratejik açıdan büyük önem verdiğimiz Çin, Japonya, Brezilya, Azerbaycan, Almanya ve Kanada pazarında aktifiz. Bu pazarlarda birden fazla markamızla distribütörler ve farklı kanallar aracılığıyla ilerliyoruz. Farklı ülkelerdeki siyasi ve ekonomik olumsuz gelişmelerden etkilenmemek için gerekli önlemleri alarak ilerliyoruz. Dünya pazarında geleneksel rakiplerimiz İspanya ve İtalya ile yarışıyoruz. Fakat gerekirse kendi markalarımız da birbirinin rakibi oluyor” dedi.
 
Sektörün lider markası olarak, bir yandan yeni ürünlerle lezzet yelpazelerini geliştirdiklerini, diğer yandan da Türkiye’de zeytinyağı kültürünün gelişmesi ve tüketiminin artırılması misyonuyla üreticinin ve tüketicinin bilinçlendirilmesi, verimliliğin artırılması ve maliyetlerin düşürülmesi gibi konularda çalışmalarını sürdürdüklerini söyleyen Bunge Gıda Direktörü Erman Erol, “Türkiye’deki zeytin ve zeytinyağı üretim ve tüketim potansiyeline inancımız tam. Bu anlamda hem bölgedeki yatırımlarımız sürecek hem de ülkemizin zeytin kültürünü zenginleştirmek, zeytine ve zeytinyağına hak ettiği değeri kazandırmak için çalışmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.