Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Sıcak günlerin serinleten lezzeti: Dondurma

Aslı Kocakuşakoğlu
Aromsa.A.Ş. Süt ve Sütlü Ürünler AR-GE Şefi
 




Dondurma AromsaDondurma, sütün çeşitli ilaveler ile zenginleştirilerek hazırlanması ve dondurulmasıyla elde edilen bir süt ürünüdür. Gelişen endüstriyle birlikte birçok çeşit ve lezzette dondurmayla karşılaşmamız mümkün. Dondurma günümüzde her mevsim tüketilen bir tatlı haline gelmiş olsa da, yaz aylarındaki popülerliği devam etmektedir.
 
Dondurma, Türkiye’de %54’lük bir pay ile en çok kadınlar tarafından tüketilmekte ve yaş grubuna göre ağırlıklı olarak 10-19 ve 30-39 yaş grupları arasında tercih edilmektedir. Çikolata ve meyve aromaları en sevilen tatlar olup, sektör inovatif lezzetlere ve çoklu tatlara açıktır. Amerika’da kişi başı tüketim yaklaşık 30 litre iken, Avrupa’da 7 litre, Türkiye’de ise bu rakam 4,5 litre kadardır. Her sene büyüyen dondurma sektörünün inovasyona verdiği önemle büyümesini hızlandıracağı öngörülüyor.
 
VİTAMİN VE KALSİYUM KAYNAĞI
Masum bir tatlı olarak bilinmesinin, dondurmanın tercih edilmesinde önemli bir etken olduğunu söyleyebiliriz. Şerbetli ve unlu diğer tatlılar ile kıyaslandığında daha düşük kaloriye sahiptir. Kilo kontrolü için, canımız tatlı istediğinde rahatlıkla dondurmayı tercih edebiliriz. İyi bir kalsiyum ve vitamin kaynağıdır, ayrıca protein kalitesi de oldukça yüksektir. Dondurma tüketimi ile birlikte günlük alınması gereken kalsiyum miktarının ve vücudumuz için gerekli vitaminlerin alınmasını sağlayabiliriz. Bu yönüyle de sağlıklı bir kas sistemi ve dişler için önemli bir gıdadır.
 
DONDURMADA TRENDLER 
Bu yazın trendleri arasında sağlık konsepti başlığı altında laktoz içermeyen dondurmalar, yağı ve şekeri düşürülmüş, bal gibi doğal şeker alternatifleri ile tatlandırılmış dondurmalar ile düşük enerjili ürün grupları ve yoğurt bazlı ürünler yer almaktadır. Bu çeşitlerin çok farklı aroma ve meyve kombinleri ile küçükten büyüğe her yaş grubuna hitap ettiğini görmekteyiz. Bu yılın en trend tat alternatifleri arasında ise; bisküvi, kahve, tuzlu karamel, hindistan cevizi, mango gibi tropik tatlar ve popülerliğini koruyan vanilya ve çikolatayı sayabiliriz. Ayrıca tüketicilerin tek çeşit tatlar yerine daha çok kombin lezzetlere yöneldiği de görülmektedir. 
 
KÜÇÜK PORSİYONLU AMBALAJLAR ÖNE ÇIKIYOR
Bununla birlikte yurt içi ve yurt dışı pazarda geleneksel tatlılar dondurma konseptine uyarlanarak tüketicilerin beğenisine sunulmaktadır. Son zamanların popüler aroması matcha ve bu aromanın farklı kombinleri dordurma üretiminde kulanılan yenilikçi tatlar arasındadır. Küçük porsiyonlu ambalaj alternatifleri, bu gruptaki inovatif yaklaşımlardan biridir. Hem porsiyon kontolünü sağlamak hem de ara öğün olarak tüketmek için, protein, karbonhidrat, yağ ve vitaminler yönü ile besleyici özelliği yüksek bir üründür.
 
Aromsa olarak, diğer ürün gruplarında olduğu gibi dondurmaya yönelik tüm yenilikçi çalışmaları ve proaktif yaklaşımları bir adım önde takip ediyoruz. İş ortaklarımıza sektörde fark yaratacak ürün alternatifleri sunuyor; proses ve reçete desteği sağlıyoruz. Aromsa olarak herkese lezzetli ve mutlu bir yaz dileriz.

Yorumlar

Hiçbir yorum bulunamadı


Yeni yorum yaz