Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
KOSKA geleneksel lezzetleri Güney Amerikalılarla buluşturdu

Türkiye’nin 100 yıllık markaları arasında yer alan Koska Helvacısı Mahir Gıda, sevilen lezzetlerini 44 ülkeye ihraç ediyor. 2018 yılı itibariyla Güney Amerika’da perakende ve toptan satış kanallarında pazara yerleştiklerini açıklayan firmanın Yönetim Kurulu Üyesi & AR-GE ve Üretim Yöneticisi Adil Dindar ile bu alanda yaptıkları çalışmaları ve yeni yıla ilişkin hedeflerini konuştuk.    




Koska krokanAdil Bey, Koska Helvacısı Mahir Gıda olarak pazardaki yerinizi ve ürün çeşidinizi anlatarak, çalışmalarınızdan söz edebilir misiniz? 2018 yılında hangi çalışmalara ve projelere imza attınız?
Türkiye’de helva Koskayla tamamen özdeşleşmiş bir ürün. Siz de takdir edersiniz ki, Koska denince helva, helva denince Koska akla geliyor. Bu konuda liderliğin bizde olduğuna inanıyorum. Bu noktadan sonra diğer ürünlerimiz olan lokum, tahin, pekmez, reçel, çikolata, meyve çayları, draje ve şekerlemeler, Türk kahvesi, diyet grubu ürünler, baklava, pasta, unlu mamulleri de helva çıtasına yükseltme konusunda başarıya bence ulaştık. Tüm bu ana kategorilerde 300’ü aşkın ürün çeşidinin üretimini yapmaktayız. Günlük 25 ton helva, 20 ton tahin, 20 ton lokum, 10 ton şekerlemeler, 5 ton civarı çikolata, 1,5 ton baklava, 2 bine yakın pasta, 2 ton unlu mamul üretimi gerçekleştirmekteyiz. Üretimimizin %55’i perakende, %30’u toptan satış kanallarında satılırken, ’lik bölümünü de ihraç ediyoruz. 
 
Özellikle ürettiğimiz lokumlarımız Türkiye sınırlarını aştı ve Turkish Delight olarak dünya pazarlarına açıldı. Özellikle Orta Doğu pazarında oldukça talep görmekteyiz. Bunun yanı sırada son günlerde Koska olarak İsviçre’nin ardından Güney Amerika’da da perakende ve toptan satış kanallarında pazara yerleştik. Aralık ayında Şili’nin başkenti Santiago’da satış mağazamızı açtık ve çok yakın zamanda Peru’da yeni bir mağaza açmayı planlıyoruz. Koska markası olarak şu anda 44 ülkeye ihracat yapmaktayız. Bu bağlamda Koska sadece Türk toplumuna mal edilmiş bir marka olmaktan çıktı ve dünya pazarlarında da çoktan yerini aldı diye düşünüyorum.
 
Adil Dindar yeni resim“HEDEFİMİZ 70 MAĞAZA”
Firma olarak yurt içinde ve yurt dışında şubeleşmeye çok büyük önem veriyorsunuz. Bugün itibariyle kaç şubeye ulaştınız, 2019 yılında kaç şube daha açmayı hedefliyorsunuz? Bu şubelerin kaçı franshising sistemiyle yönetiliyor? Ortalama bir Koska mağazasının konseptinden söz edebilir misiniz?
2018 yılında şubeleşme konusunda hedeflerimize ulaştık. Gerek yurt dışı gerekse Türkiye sınırları içinde şu anda 62 şubemiz bulunmakta. 2019 yılında hedefimiz mağaza sayımızı 70’e çıkarabilmek. Kosshop adı altında 3 şubemiz franshising sistemiyle yönetilmektedir. Mağazalarımız her gelir seviyesine ve her yaş grubuna hitap eden, insanların birbirinden farklı ihtiyaçlarını çok çeşitli ürünlerle karşılamaya yönelik tarzda düzenlenmektedir.
 
“İRMİK HELVASINI SATIŞA SUNDUK” 
Yakın zamanda tüketicilerle buluşturduğunuz ve yeni yılda buluşturacağınız ürünleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz? Sizinle geçtiğimiz Ağustos ayında yaptığımız söyleşide AR-GE sürecinin sonuna geldiğiniz yeni helvanızdan bahsetmiştiniz. Bu ürününüzle ilgili son durum nedir? 
Evet yeni bir ürünümüz en kısa sürede mağazalarımızda satışa sunulmak üzere. Şimdiden ürünümüz hakkında bir ipucu vermem gerekirse; gerçek Ordu fındıklarının preslenerek püre haline gelmesinden sonra geleneksel helvamızla harmanlanıp müşterilerimizin beğenisine sunulacak, sanırım bu da en çok fındık severleri ilgilendiriyor olacak. Bir diğer satışa sunmuş olduğumuz ürünümüz irmik helvasıdır. Müşterilerimize sıcak olarak ikram edilen bu ürünümüz turistik mağazalarımızda yerini aldı. Ayrıca patates cipsinden esinlenerek susam cips üretmeye başladık. Yemesi eğlenceli ve kolay olan bu atıştırmalığımız mağazalarımızda satıştadır.
 
Unlu mamuller grubunda kaç çeşit ürünü tüketilerle buluşturuyorsunuz? Özellikle bu kategoride tüketici trendleri olarak neler öne çıkıyor?
Kendimize has formülasyonu bulunan 9 kurabiye çeşidimiz mevcut. Özellikle tarihi tahinli kurabiyemiz müşterilerimizle buluştuğu ilk günden beri vazgeçilmez ürünlerimiz arasında yerini almıştır. Susamlı çörek otlu kurabiye çeşidimiz de tuzlularımız arasında ön plana çıkmaktadır. Önceki yıllarda bisküvi ürünleri revaçtayken şimdi tüketiciler ev yapımı üretime uygun kurabiyeleri tercih etmektedir.
 
Diyabetik ürün grubunuz hakkında bilgi verebilir misiniz? Özellikle seker kullanmadan, şekere özdeş ürünler kullanarak yeni ürünler üretmeyi hedeflediğinizi belirtiyorsunuz. Bu kapsamdaki çalışmalarınız nasıl gidiyor?
Diyabetik ürün yelpazemiz oldukça geniştir. Ürettiğimiz her ürünün diyabetiğini de mutlaka bulunduruyoruz. Ürünlerimizden biraz bahsedecek olursak; diyabetik helva (sade, kakaolu ve fıstıklı), lokum (fıstıklı, fındıklı ve güllü), badem ezme, akide şekeri, reçel (vişne ve çilek) ve baklava çeşitlerimiz bunlardan bir kaçıdır. Bu konuda diyet kurabiyeler üretmekle ilgili çalışmalarımız devam etmektedir.
 
“İHRACAT AĞIMIZI GENİŞLETMEK İSTİYORUZ” 
44 ülkeye ihracat yaptığınızı söylediniz, ihracatta yeni hedefleriniz neler? Yurt dışında tanınan güçlü bir marka olmayı hedeflediğinizi her fırsatta dile getiriyorsunuz. Bu hedef doğrultusunda nasıl bir strateji izliyorsunuz?
Orta Doğu pazarı ağırlıklı olmak üzere AB ülkeleri, ABD, Kanada’nın da aralarında bulunduğu ihracat ağımızı genişleterek Güney Amerika, Almanya ve İsviçre’yi de içine kattık. Özellikle İsviçre’de toptan ve perakende ağını genişlettik. Böylece firmamız 44 ülkeye ihracat yapar duruma geldi. Tabii sürekli bu ihracat ağına yeni ülkeler katarak ülkemizin ihracat gelirini artırma hedefindeyiz. Ayrıca havalimanlarındaki free shoplarda satılan geleneksel Türk lezzetlerini dünyanın birçok noktasında farklı yeme kültürlerine sahip insanlarla tanıştırmış olduk.
 
“KİŞİYE ÖZEL PASTALARIMIZ REVAÇTA”
Ev dışı tüketimin artmasıyla birlikte özellikle son yıllarda pasta tüketiminde hızlı bir artış yaşanıyor. Bu durum özellikle pasta satışlarınıza nasıl yansımakta? Kaç çeşit pasta üretiyorsunuz, en çok sattığınız pasta çeşitlerinizden bahseder misiniz?
20’den fazla pasta çeşidimiz mevcuttur. Müşterimizin ihtiyacına uygun ürünleri sunabilmek adına bu çeşitlerden farklı boyutlarda üretiyoruz. En rağbet gören pastalarımızın içerisinde fıstıklı, profiterollü, frambuazlı ve meyveli pastalarımızı söyleyebiliriz. 2018 yılı itibariyle mozaik pasta ürünümüzü de satış noktalarımıza taşımayı başardık. Bu sayede evde yapımı çok zaman alan bu güzel lezzete ulaşmak çok daha kolaylaştı. Bunun  en çok çalışan hanımlara yaradığını düşünüyorum. 2018’de en çok pasta satışımızı kişiye özel üretilen spesiyal pastalarımızdan sağlamış olduk. Müşterilerimizin hayal gücüne ve isteklerine uygun özel günler, doğum günleri ve unutulmaz anları için pastalar üretmekteyiz.
 
Son olarak 2019 yılındaki hedeflerinizi, ajandanızda bulunan yatırımlarınızı ve projelerinizi bizimle paylaşabilir misiniz? 
İngiltere, İtalya, Polonya, İspanya ve Almanya’da fuarlara katılmayı planlıyoruz. Ayrıca üretim hatlarımıza 3 büyük hat yatırımı yapmayı planlıyoruz. Bununla ilgili görüşmelere devam etmekteyiz.

Yorumlar

Hiçbir yorum bulunamadı


Yeni yorum yaz