Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
AROMSA unlu mamuller ve pastacılıkta trendlere uygun aromalar geliştiriyor

Aroma ve sos üretimi alanında Türkiye’nin önde gelen üreticilerinden Aromsa, gıda ve içecek sektörüne yenilikli ürünleriyle yön veriyor.  Fırıncılık ve pastacılık sektörlerinde kekten bisküviye, krakerden gofrete birçok alanda Aromsa ürünlerinin kullanıldığını anlatan firmanın Tatlı Uygulama Müdürü Melis Ayabakan, lif kaynağı zengin diyetlere ve bitkisel kaynaklı beslenmeye uygun çözümlerle sektöre yön verdiklerini belirtiyor.  
 




Unlu mamulDünya genelinde unlu mamuller pazarı 500 milyar dolar büyüklüğüyle toplam gıda pazarında önemli bir yer tutuyor. Bu kategorinin 2022 yılına kadar 600 milyar dolarlık bir hacme ulaşacağı öngörülüyor. Türkiye pazarına baktığımızda ise unlu mamuller pazarının hacmi yaklaşık 11 milyar dolardır. Hem globalde hem de Türkiye’de fırıncılık ve pastacılık sektörleri geçmiş yılları büyümeyle kapatırken, bu büyümenin önümüzdeki 5 yıl boyunca da devam edeceği öngörülüyor.
 
“SUNDUĞUMUZ ÇÖZÜMLER” 
Fırıncılık ve pastacılık sektörlerinde kekten bisküviye, krakerden gofrete birçok alanda Aromsa aromaları ve ürünleri kullanılıyor. Bunlar; vanilya, çikolata, fındık, limon gibi klasik tatlardaki aromalar olabildiği gibi, hurma, mango, kırmızı meyve aromaları gibi ilgi çeken tatlar; baharat karışımları, karamel renklendiriciler ve dolgu sosları gibi geniş bir yelpazedeki ürünler olabiliyor. Geliştirdikleri aromaların ürünlere tat ve koku vermek, mevcut olan tat ve kokuyu zenginleştirmek veya üretimdeki bazı teknolojik işlemlerin sebep olduğu tat kayıplarını geri kazandırmak için kullanıldığını belirten Aromsa A.Ş. Tatlı Uygulama Müdürü Melis Ayabakan, “Pastacılık sektöründe yaygın olarak kullanılan krem şanti ve krema gibi ara ürünlerde de yaygın olarak aromalarımız kullanılmaktadır. Bunun yanı sıra meyve preparatları, topping ve benzeri sos grubu ürünlerimiz de pastacılık alanında tercih edilmektedir” dedi.
 
LİFÇE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ ÜRÜNLER TALEP GÖRÜYOR
Günümüzde lif bakımından zengin bir diyet ile beslenmenin yeniden popüler bir trend olarak geri döndüğüne dikkat çeken Melis Ayabakan, “Bunda en büyük etken bağırsakların ikinci beyin olarak tanımlanmaya başlanması olmuştur. Lif içeriği zenginleştirilmiş ürünlerin büyük bir bölümünü unlu mamuller kategorisinde görmekteyiz. ‘Bitkilerin Krallığı’ başlığı altında bitkisel kaynaklı beslenme de oldukça popüler bir hal almaya başlamıştır. 2014’ten itibaren vegan iddiasıyla piyasa çıkan ürün sayısında %31’lik artış görülmüştür ve bu trend üreticileri ürünlerinde reformülasyona gitmeye yönlendirmektedir. Tam da bu noktada Aromsa olarak, ürünlerde yapılan reformülasyonların herhangi bir tat kaybı veya tat değişikliğine sebep olmadan gerçekleştirilebilmesi için çalışıyoruz” diye konuştu.
 
Aromsa olarak AR-GE uygulama laboratuvarlarında ürün reçeteleri ve proses geliştirme konusunda iş ortaklarına teknik destek verdiklerini ve ayrıca teorik eğitim imkânı sunduklarını anlatan Melis Ayabakan, “Yurt içi ve global pazar trendlerini yakından takip ediyor, proaktif ve inovatif projeler geliştiriyoruz” ifadelerini kullandı.