Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Nestlé Türkiye yıl sonunda ihracatını ikiye katlayacak

Çikolata ve şekerli ürünler kategorisinde ihracatını geçtiğimiz yıl 3 katına çıkaran Nestlé Türkiye, bu yıl sonunda ise 2 kat artış hedefliyor.
 




Nestle 1927 ürünlerTürkiye’deki tüketicilerle tanışması 1875 yılında sunduğu bebek maması ürünlerine kadar uzanan Nestlé, çikolatanın yerli tarihine uzun süre eşlik eden ve bu serüvene yön veren bir marka. İlk satış ofisini 1909 yılında Karaköy’de açan Nestlé, daha sonra Cumhuriyet döneminin ilk doğrudan yatırımlarından biri olarak 1927 yılında Feriköy’de ilk çikolata fabrikasını kurdu. 1927’den bu yana çikolata tutkusunun yaygınlaşmasında önemli rol oynayan şirket, Türkiye’de 110 yılı aşkın büyük tecrübesi ve ustalığıyla çikolata severlere farklı lezzette çikolatalar sunmaya devam ediyor.
 
12 kategoride 800’den fazla ürün
Üretimlerini yüzde 92 oranında yerel ham madde kullanarak Bursa Karacabey ve Bursa Kestel’deki 4 fabrikalarında gerçekleştirdiklerini belirten Nestlé Türkiye Çikolata ve Şekerleme Genel Müdürü Özgür Karakaş, bugün 12 kategoride 800’ün üzerinde ürün ve 50’ye yakın markayla faaliyet gösterdiklerini açıkladı. Halen 3 bin 800 kişiye doğrudan, 7 binden fazla kişiye de dolaylı olarak istihdam sağladıklarını anlatan Karakaş, son 3 yılda Türkiye’de hızlı tüketim ürünleri sektöründe en hızlı büyüyen ilk 5 şirket arasında yer aldıklarını ve 11 yıldır çift haneli büyümelerini sürdürdüklerini kaydetti. Son dönemde özellikle yumuşak tadıyla öne çıkan bir lezzet olarak giderek yükselişe geçen beyaz çikolatayı içeren yeni ürünleri tüketicilerin beğenisine sunduklarını ifade eden Karakaş, “Türkiye’deki ilk çikolata fabrikasının anısına çıkardığımız, ustalığıyla ve lezzetiyle fark yaratan Nestlé 1927’ye beyaz çikolata ve badem lezzetini ekledik. Nestlé 1927 Beyaz Badem’i çikolataseverlerle buluşturduk. Ayrıca Antep fıstıkları ve beyaz çikolata ile yeni bir Damak efsanesi yarattık. 86 yıldır çikolata ve fıstığın efsanevi aşkıyla özdeşleşen Nestlé Damak ailesinin yeni üyesi Damak İnci ile çikolataseverler kendilerine, sevdiklerine ya da hiç tanımadıkları birine inci güzelliğinde #BiDamakGüzellik yapabiliyor” dedi.
 
Gofret tarafında ise özel Nestlé çikolatasını fındık kreması, çıtır gofret yaprakları ve yılların özeniyle birleştiren Nestlé 1927 Spesiyal Gofret ailesinin sütlü ve %60 kakaolu bitter çeşitlerine çifte kavrulmuş fındıklıyı eklediklerini anlatan Özgür Karakaş, “Çikolata dünyasının yeni keşfi olan dördüncü çikolata türü ruby’nin yeni ve kendine has lezzetini çıtır gofretle birleştiren Kitkat ruby çikolatayı da yakın zamanda tüketicilerle buluşturduk. Çikolata dünyasındaki son keşif, sütlü ve bittere 1829’da Nestlé tarafından beyaz çikolatanın eklenmesi olmuştu. 82 yıl aradan sonra doğal pembe rengi ve taze orman meyvelerini andıran doğal aromasıyla dikkat çeken ruby çikolata ailesine katıldı. Biz de bu keşfi tanıdık Kitkat lezzetiyle birleştirdik. Kitkat ruby çikolatayı, Japonya, İngiltere ve Almanya’nın ardından Türkiye’deki çikolataseverlerle buluşturduk” ifadelerini kullandı.
 
Özgür Karakaş“Damak’ı dünya markası yapmak istiyoruz” 
Nestlé Türkiye çikolata iş biriminin en önemli odaklarından birinin de ihracat olduğunu aktaran Özgür Karakaş, tablet ve gofretlerde üretimin tamamını Türkiye’de yaptıklarını. yalnızca Türkiye’de yetişmeyen kakaoyu yurt dışından tedarik ettiklerini ve bunun dışındaki tüm ham maddeleri yerel olarak kullandıklarını belirtti. Halihazırda üretimlerinin yüzde 15’ini ihraç ettiklerini söyleyen Karakaş, “Hedefimiz bunu orta vadede 2 katına çıkarmak. Bu yolda da emin adımlarla ilerlediğimizi görüyoruz. Geçen sene ihracat rakamımızı 3 katına çıkardık. Bu sene de 2 kat büyüme hedefimiz var. İhracattaki en güçlü ürünlerimizin başında sadece Türkiye’nin değil dünyanın ilk Antep fıstıklı çikolatası olan Damak geliyor. Şu anda Japonya’dan ABD’ye kadar 15 ülkeye ihraç ediyoruz. Damak’ı yeni ülkelere de ulaştırmak ve gerçek bir dünya markası yapmak istiyoruz” şeklinde konuştu.
 
Kapasite artırımına 60 milyon TL
Türkiye’nin, Nestlé’nin Avrupa Asya Okyanusya bölgesinde en önemli üretim üslerinden biri olduğunu vurgulayan Nestlé Türkiye Çikolata ve Şekerleme Genel Müdürü Özgür Karakaş, “Son yıllarda ihracatta da hızla büyüdüğümüz için kapasitemizi artırmak üzere yatırımları hayata geçiriyoruz. Son 2 senede gofret tarafında kapasitemizi yaklaşık 2 katına çıkardık. Bu yıl ve gelecek yılın ortasında ise tablet üretimindeki kapasitemizi artırıyoruz. Bu amaçla 2 sene boyunca kapasite artırımı için 60 milyon TL’lik bir yatırım öngördük”açıklamasını yaptı.Karakaş,  önümüzdeki dönemde de mükemmel çikolata deneyimini yaratmak için güncel trendleri ve damak tatlarını rehber almaya; tüketicilerin farklılaşan taleplerine göre büyük bir tutkuyla yeni ürünler geliştirmeye devam edeceklerini sözlerine ekledi.