Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Barentz’in temel hedefi müşterilerine kaliteli gıda bileşeni çözümleri sunmak

Dünyanın önemli gıda bileşenleri dağıtıcılarından Barentz’in en önemli hedefinin dünya üzerindeki bütün müşterilerine daha iyi gıda bileşeni çözümleri sunabilmek olduğunu belirten şirketin Türkiye Ülke Müdürü Emrah Özyağcılar, “Bu yüzden ürün portföyümüz dünyaca ünlü üreticilerin en üst kalite gıda bileşenlerinden oluşuyor” diyor. 
 




Barentz Gıda görselEmrah Bey öncelikle sizi kısaca tanıyabilir miyiz?
1972 yılında İstanbul’da doğdum. İstanbul Erkek Lisesi ve Boğaziçi Üniversitesi Kimya Bölümü’nü bitirdikten sonra İngiltere’de bulunan Canterbury Business School’da MBA eğitimi aldım. Sabancı Holding bünyesinde hem yurt içi hem de yurt dışında olmak üzere çeşitli görevlerde bulunduktan sonra yaklaşık 10 yıl önce Barentz Türkiye operasyonunun başına geçtim. 
 
Gıda bileşenleri alanında global bir şirket olan Barentz’i tanıtarak, genel konumu ve çalışmaları hakkında bilgi verebilir misiniz?
Dünyanın önde gelen katma değerli yüksek kalite gıda bileşeni dağıtıcılarından olan Barentz, 60’tan fazla ülkeye yayılmış 1.100’den fazla uzmanı ve 15 uygulama laboratuvarı ile birlikte gıda sektörüne hizmet vermektedir. Barentz olarak dünya üzerindeki bütün müşterilerimize daha iyi gıda bileşeni çözümleri sunabilmek en büyük arzumuzdur. Bu yüzden ürün portföyümüz dünyaca ünlü üreticilerin en üst kalite gıda bileşenlerinden oluşmaktadır. Buna ek olarak, müşteriye özel olarak tasarlanmış çözümlerimizi ürün portföyümüzde bulunan tamamlayıcı gıda bileşenleri ile harmanlayıp sunabilme imkânına da sahibiz. Bu sayede müşterilerimize son tüketici tercihleri, genel piyasa eğilimleri ve yeni mevzuatlar doğrultusunda büyük avantajlar sağlayabilmekteyiz. 
 
“Zengin bir ürün yelpazesiyle hizmet veriyoruz”
Barentz Türkiye olarak gıda sanayicilerine sunduğunuz ürünleriniz ve bunların kullanıldığı sektörlerden bahsedebilir misiniz? 
Türkiye’de et, süt, unlu mamuller, yemeklik yağlar, ketçap – mayonez, çikolata, gofret, şekerleme gibi geniş bir yelpazede hizmet vermekteyiz. Başta ana tedarikçimiz ve ortağımız Roquette (Fransa) firmasının çeşitli polyol, nişasta, ve bitkisel protein alternatifleri yanında Ajinomoto (Japonya), Bienca (Belçika) ve AB Enzymes (Almanya)  firmalarının muhtelif enzimleri, Newly Weds (ABD) firmasının kaplama malzemeleri, Sisterna (Hollanda) firmasının sukroz esterleri, Mikro Technik (Almanya) firmasının doğal lifleri, Ohly (Almanya) firmasının maya ekstraktları ve IOI Oleochemical (Almanya) üretimi oleo kimyasalları tedarik zincirimizin ana halkalarını oluşturmaktadır. Bunların yanında, sahibi olduğumuz Vitablend (Hollanda), Maustelpalvelu (Finlandiya) ve RFI (Almanya) adlı üreticilerimizin katma değerli ürünlerini de piyasaya sunmaktayız. 
 
Tüketici trendlerine uygun reçeteler
Dünyada ve ülkemizde gıda ve içecek ürünlerinde etkili olan tüketici trendleri nelerdir? Yakın zamanda piyasaya sunduğunuz ya da sunmayı planladığınız yeni ürünlerinden söz edebilir misiniz? 
İlk olarak dünyada bugün beşinci tat olarak kabul edilmiş “Umami” konseptinin mucidi Ajinomoto firması ile “Kokumi” adlı patentli, doğal ve yeni bir gıda bileşeni üzerinde çalışmaktayız. Bu yeni konsept kullanılarak üretilmiş ürünler raflardaki yerini almaya başladı bile. Yakın zamanda çok daha fazla adını duyacağız bu yeni ürünün. Yine Bienca adlı üreticimiz ile pazara girdiğimiz, çok geniş uygulama alanları olan “doğal koruyucu” çözümlerimize olan yoğun talebin yakın donemde de artarak devam edeceğini öngörmekteyiz. Bunlara ek olarak, kendi bünyemizdeki Vitablend ve Maustelpalvelu adlı ortaklarımızın geliştirdikleri “Vegan/Vejetaryen” çözümlerimizin de dünyadaki genel tüketici trendlerine paralel olarak yeni dönemde büyük bir talep göreceğini düşünmekteyiz. Son olarak yine son zamanlarda ilginin giderek arttığı “Sağlıklı Gıda” konseptine uyumlu doğal tatlandırıcılar, doğal renklendiriciler, sodyum azaltma, glutensiz reçeteler, sporcu gıda takviyeleri gibi projeler için çözümlerimiz hazır ve bu konulara yönelik de gelen müşteri talepleri ve proje sayımız giderek artmakta.
 
Emrah Özyağcılar“Sadece ürün satmıyor, katma değerli çözümler de sunuyoruz”
“From Source to Solution” felsefesi ile müşterilerinize sadece ürün satışı değil, katma değerli çözümler sunmayı da hedefliyorsunuz. Bunu biraz açabilir misiniz? Gıda sektöründeki müşterilerinizle nasıl bir ilişkiniz var?
Tamamı gıda ve kimya mühendislerinden oluşan satış ekibimiz aynı zamanda AR-GE kökenli olup, firma sloganımız “From Source to Solution” (Kaynaktan Çözüme) felsefesi ile müşterilerimize sadece ürün satışı değil, katma değerli çözümler sunmayı da amaç edinmiştir. Bu doğrultuda düzenli müşteri ziyaretleri yanında satış ekibimiz yurt dışında düzenlenen fuar ve tedarikçi eğitimlerine gerek bireysel olarak, gerekse müşterilerimizle birlikte katılmakta, müşterilerimizin AR-GE departmanlarına olabildiğince teknik bilgi paylaşımında bulunmakta ve yeni tüketici trendleri hakkında bilgilendirmeler yapmaktadır. 
 
Bunların yanında, sahibi olduğumuz Vitablend bünyesinde bulunan pilot tesis ve uygulama laboratuvarlarımızda müşterilerimizin AR-GE departmanlarının katılımı ve uzman teknik ekibimizin desteğiyle yeni ve katma değerli projeler üzerinde bire bir çalışma imkânı da sunabilmekteyiz. 
 
“Şirket alımları gündemimize gelebilir”
2019 yılı Barentz Türkiye açısından nasıl geçiyor? Önümüzdeki döneme ilişkin yeni proje, yatırım ve hedeflerinizi bizimle paylaşabilir misiniz?
Kurulduğumuz yıldan itibaren Türkiye pazarında ticaret hacmimizi her yıl sektörün büyüme oranlarının çok üzerinde gerçekleştirdiğimizi mutlulukla gözlemliyoruz. Bu büyümenin devamlı ve sürdürülebilir bir şekilde artabilmesi için çalışmalarımız devam ediyor. 2019 yılının da bu planlarımıza uygun bir şekilde geçtiğini söyleyebilirim.  Barentz gibi global bir oluşumun parçası olmanın getirdiği avantajlardan biri de yeni tedarikçi ve ürünlerin her yıl artan bir sayıda portföyümüze katılıyor olmasıdır. Önümüzdeki yıllar için fırsat olarak gördüğümüz pek çok ürün için tedarikçiler ile görüşmeler neredeyse tamamlanmış ve birçok yeni ürün 2020 yılında lansman aşamasına gelmiştir. Portföyümüze katılacak olan bu gibi yeni tedarikçi ve ürünler organik büyümemizin lokomotifi olmaya devam edecektir.
 
Son olarak global büyüme stratejimiz çerçevesinde, portföyümüzü tamamlayıcı ve sektördeki konumumuzu daha da güçlendirebilecek şirket satın almalarının gerekliliğinin farkındayız. Orta ve uzun vadede büyüme hedeflerimizi gerçekleştirebilmek adına bu gibi yatırım fırsatlarını da doğru zaman ve şartlar oluştuğu taktirde değerlendiriyor olacağız. 

Yorumlar

Hiçbir yorum bulunamadı


Yeni yorum yaz