Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
KAYLA GURME karadut lezzetini Türkiye’den sonra dünyaya da sevdirecek

2015 yılında “en doğal karadut ürünlerini müşterilerine ulaştırmak” amacıyla yola çıkan ve karadut suyu, karadut çayı, karadut lokumu ve karadutlu Türk kahvesi lezzetlerini Türkiye ile tanıştıran Kayla Gurme, ihracatta da önemli mesafeler kat etti. Firmanın kurucusu Mustafa Tayfur Güneş ile devam eden çalışmaları ve geleceğe yönelik hedefleriyle ilgili bir söyleşi gerçekleştirdik.
 




Mustafa Tayfur Güneş2015 yılında ticari faaliyetlerine başlayan Kayla Gurme’yi tanıtarak, faaliyetleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz? 
Kayla Gurme olarak insanlara yeni tatları ve lezzetleri ulaştırmak gayesiyle 2015 yılı başlarında “karadut suyu” ile başladığımız yolculuğumuzda ürün yelpazemizi yaklaşık 130 farklı çeşitte ürüne yükselttik. Müşterilerimizin talepleri doğrultusunda ürünlerimizi çeşitlendirmeye devam etmekteyiz. 2015’te öncelikli hedef olarak kafe, restoran ve otel grubu müşterilerini dikkate alarak yaptığımız çalışmalara daha sonrasında ise piyasa taleplerini de gözeterek perakende ve online satış alanına girme yönünde çalışmalara hız verdik. Ürünlerimizin tamamını İzmir’de bulunan 1500 metrekare kapalı, 1000 metrekare açık alanı olan fabrikamızda gerçekleştiriyoruz. Diğer tüm operasyonel işlemleri ise İstanbul’da bulunan merkez ofis ve depolarımız aracılığıyla gerçekleştirmekteyiz. Başta Türkiye olmak üzere dünyaya karadut ve benzeri farklı özel ürünleri ulaştırmak gayesiyle çıktığımız yolculuğumuza hız kesmeden ve emin adımlarla devam ediyoruz.
 
Zengin ürün gamı
Portfoyünüzde bulunan ürün çeşitleriniz nelerdir? Ürünlerinizi hangi kanallardan müşterilerinizle buluşturuyorsunuz? Bu bağlamda müşteri kitlenizden de bahsedebilir misiniz?
Portföyümüzdeki ürün çeşitlerimizi başlıklar halinde şöyle sıralayabiliriz:
 
Doğal Meyveli Çaylar: Karadut Çayı, Nar Çayı, Elma Çayı
Doğal Bitki Çayları (Kurutulmuş): Yeşil Çay, Ada Çayı, Kış Çayı Bitkisel, Nane Limon Çayı, Ihlamur
Doğal Meyve Çayları (Kurutulmuş): Kuşburnu Çayı, Elma Tarçın Çayı, Kış Çayı Meyve Şöleni, Orman Meyveleri Çayı
Soğuk İçecekler: Karadut Suyu, Meyve Parçacıklı Karadut Suyu, Limonata, Çilek Portakal
Lokumlar: Karadut Meyveli Lokum, Karadut Antep Fıstıklı Lokum, Çikolatalı Kadayıflı Lokum, Salepli Fındıklı Lokum, Damla Sakızlı Lokum
Sıcak İçecekler: Salep, Sıcak Çikolata, Beyaz Çikolata
Kahveler: Türk Kahvesi, Karadutlu Türk Kahvesi, Damla Sakızlı Türk Kahvesi, Osmanlı Kahvesi, Menengiç Kahvesi, Dünya Kahveleri
 
Karadut suyuBu ürünlerimizi farklı gramajlarda müşterilerin beğenisine sunmaktayız. Kayla Gurme olarak mevcut müşterilerle kurduğumuz güvene dayalı ve iki tarafın da kazanacağı ticari bir ilişki çağdaş pazarlama anlayışımızın temel dayanağıdır. Günümüz pazar ve müşteri davranışlarını göz önünde bulundurduğumuzda perakende sektörü giderek daha da hızlanan, esneklik ve çeviklik gerektiren bir yapıya dönüşmüştür. Bu yapıya etkili bir şekilde uyum sağlayabilmek adına firmamız farklı kanallardan müşterilere ulaşmaktadır. Portföyümüzdeki ürünlerimizi, toptan satış olarak bayilerimiz aracığıyla, perakende satış olarak da HoReCa (hotel, restoran, cafe) grubuna ve online satış kanallarından bünyemizdeki satış ekibimizle ulaştırmaktayız. Nihai müşteri profilimiz ise meyve çaylarını, karadut suyunu ve özel lokumları seven herkesi kapsamaktadır. 
 
“Hikayemizin başlangıç meyvesi karadut çünkü...”
Karadut orijinli ürünlerle dikkat çeken bir firmasınız. Neden karadut diye size bir soru sormak isterim? Karadutun özellikleri ve avantajları hakkında neler söylemek istersiniz?
Çünkü karadut bu işe giriş hikayemizin meyvesi oldu. Limonata her yerde bilinen ve tüketilen bir ürün iken, alternatif bir ürün olarak karadut suyu neden tüketilmesin diye düşündük. Karadut gündelik hayatımızda sadece elimizde leke bırakan bir meyve olarak bilinirken, daha farklı lezzetlerle bu ürünü birleştirerek yeni tatlar oluşturup insanların beğenisine sunduk. Karadut bizim hikayemizin başlangıç noktası olduğu için genel olarak karadut orijinli ürünler üzerine yoğunlaşmayı uygun bulduk. Karadutun bizim için en başta gerek az bulunması, gerek pahalı olması ve en önemlisi çok nazik bir meyve olması gibi özellikleri ve her mevsimde insanların ulaşamıyor olması faktörleri dikkatimizi çekti. Karadut o kadar nazik bir meyve ki dalından kopardığınız gün tüketmeniz gerekir. Bu aslında bize farklı düşünmemizin yollarını açarak üretim için yeni teknikler geliştirmemize sebep oldu. Kayla Gurme olarak gerek soğuk, gerekse sıcak olarak farklı farklı lezzetleri insanların beğenisine sunmamıza vesile olmuştur.
 
Geçen yıllar sonucunda ne kadar doğru bir ürünle ne kadar doğru bir iş yaptığımızı satış rakamlarımız ve müşteri geri dönüşleriyle anladık. Uzun süren karadut bilinirlik mücadelemizden sonra farkındalığın bu kadar artması bizi daha da heyecanlandırdı. Şu an Türkiye’de ve dünyada öne çıkan kimi firmaların dahi dikkatini çekmiş olmalı ki, ürünlerinde karadutlu çikolata, karadutlu dondurma gibi çeşitlendirmelere gitmektedirler. Karadutu bu kadar popüler yapmış olmak Kayla Gurme ailesi olarak bizi son derece sevindirmiş ve gurur vermiştir. 
 
Karadut suyunu bir daha açmanızı istesem. Nasıl hazırlandığı, özellikleri ve kullanım alanlarından söz edebilir misiniz? 
Karadut suyu çok farklı bir lezzettir. Bahçeden toplanan meyveleri üretim tesisinde ısıl işlemlerden geçirdikten sonra paketleme yaparak insanlara sunuyoruz. Sulandırma işlemi yaparak da müşterilerimiz ürünü içime hazır hale getiriyorlar. Karadut meyvesinin özellikleri saymakla bitmez. Enerji deposu oluşu, bağışıklık sistemini güçlendirmesi  gibi daha birçok faydasını sayabiliriz. İçime hazır meyve suyu olarak değil de belirli ölçülerde sulandırma işlemi yapılarak tüketime hazır hale getiriliyor. Gıda sanayisinde şu anda dondurma üreticileri gibi farklı kesimlerden talep görmektedir.
 
İhracat konusunda da bazı adımlar atıyorsunuz. Kaç ülkeye (nerelere) hangi ürünlerinizle ihracat yapıyorsunuz?
2020 yılında katılacağımız IBAKTECH - 13. Uluslararası Ekmek, Pasta Makineleri, Dondurma, Çikolata ve Teknolojileri Fuarı ile 7. Türk-Arap Gıda ve Gıda Teknolojileri Fuarı’nı yurt dışı satışlarımızı artırmak için önemli bir adım olarak düşünmekteyiz. Kayla Gurme olarak ilk yurt dışı ihracatını Suudi Arabistan’a yapan firmamız daha sonra ise Birleşik Arap Emirlikleri, Lübnan, Amerika, Almanya ve Fransa’ya ürün tedarikine başlamış ve bu yönde çalışmalarına devam etmektedir. Firmamız bu kapsamda ülkemizin ihracat hedeflerine katkı sağlamak ve firma karlılığını artırmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda ve hedefte Avrupa ve Orta Doğu ağırlıklı olmak üzere dış pazarlarda büyümeye devam edeceğiz.
 
“Kayla Store noktaları açacağız”
Firmanızın kısa ve uzun vadede hedefleri, yatırımları ve projelerini açıklayabilir misiniz?
Kayla Gurme olarak kısa vadede hedeflerden ziyade uzun vadede proje odaklı çalışmalar yaparak global bir marka olma ideali içerisinde çalışmalarımızı yürütmekteyiz. Ürünlerimizi çeşitlendirerek yeni ekipman ve makineleşme anlamında yatırımlarla alt yapımızı daha da güçlendirerek kararlılıkla çalışmalarımıza devam edeceğiz. Bu minvalde 2020 yılı içerisinde ve önümüzdeki yıllarda uluslar arası fuarlara katılımlarla firmamızın bilinirliğini arttırarak yurt dışı satışlarımıza ağırlık vereceğiz. Ayrıca Türkiye pazarında perakende anlamında AVM ve merkezi muhitlerde kiosk / atom bar tarzı Kayla Store noktaları açarak satış ağları oluşturacağız. Yanı sıra mevcut online satış kanallarımızda güncelleme ve iyileştirmeler yaparak yeni online satış kanalları oluşturacağız. Tabii ki bu kadar çeşit ve farklı meyvelerle işler yaparken ham madde anlamında da ileride zorlanmamak ve talebi karşılayabilmek adına geçen yıl başlatmış olduğumuz meyve dikim projelerimiz de önümüzdeki yıllar içerisinde meyvelerini verecek ve sadece üretici değil ham madde tedarikçisi olarak da yolumuza devam edeceğiz.
 
“Yeni bitki ve meyve çaylarını pazara sunacağız”
Üzerinde çalıştığınız, yakın zamanda piyasaya sunmayı planladığınız yeni ürünleriniz olacak mı? 
Firmamız müşterilerinin istek ve ihtiyaçlarına önem vermektedir. 2019 yılında yoğun bir pazar araştırması yapmış ve sonucunda ise daha yeni ürünlere odaklanmaya karar vermiştir. 2020 yılı planlamamızda marka - fiyat - performans denklemi içerisinde ürün gamımızı Kuşburnu Çayı, Nane Limon Çayı, Bodrum Mandalina Çayı gibi yeni ürünlerle genişleterek çalışmalarımıza devam etmeyi, yeni ve eski ürünlerimizin pazarlama çalışmalarıyla da her mevsim tüketilmelerini amaçlamaktayız.

Yorumlar

Hiçbir yorum bulunamadı


Yeni yorum yaz