Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Assan Foods’tan Susurluk'a 13 milyon liralık yatırım

Türkiye’nin önemli ketçap, mayonez ve sos üreticilerinden Assan Foods, mevsimin ilk hasadı domateslerin Susurluk Fabrikası’na gelişini çiftçilerle birlikte kutladı. Gelenekselleşen kutlama töreninde, Assan Foods bünyesinde pandemi döneminde kesintisiz süren, uzman bir İtalyan şirketinden hizmet alınarak geliştirilen 13 milyon TRY yatırımla oluşturulan son teknoloji domates yıkama havuzu da devreye alındı. 
 




Asssan Susurluk tesisiKibar Holding bünyesinde 1998 yılında kurulan ve bugün gelinen noktada günde 4500 ton taze domates işleyebilme, 2.5 milyon adet ambalajlı ürün üretebilme kapasitesiyle Türkiye’nin ketçap, mayonez ve sos kategorilerinde en büyük üreticilerinden olan Assan Foods, gelenekselleşen “Domates İşleme Sezonu Açılış Törenini” Susurluk Fabrikası’nda gerçekleştirdi.
 
Salça üretiminde kullanılan endüstriyel domatesin en yoğun yetiştirildiği bölge olan Karacabey Ovası’nın yanında, Susurluk’ta kurulu Assan Foods fabrikasında gerçekleşen törene, Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, Kibar Holding CEO’su Haluk Kayabaşı ve Assan Foods Genel Müdürü Hakan Koçoğlu ev sahipliği yaptılar. Mevsimin ilk domates hasadının Susurluk Fabrikası’na gelişinin, çiftçilerle birlikte kutlandığı törende, yine gelenekselleştiği üzere, üç sene boyunca taahhütlerini eksiksiz yerine getiren çiftçilere de Çiftçi Bağlılık ödülleri verildi. Bu yılın özel şartları nedeniyle törende maske-mesafe- kişisel temizlik kuralına titizlikle uyuldu.
 
Assan Foods’un zengin ürün çeşitliliği, Ar-Ge ve üretim gücü, güvenilir ve hijyenik gıda üretim standartları, küresel iş yapış kültürü ve ürün kalitesiyle, alanında dünyada söz sahibi şirketler arasına girmekte olduğunu vurgulayan Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, “Yatırımlarımız, Kibar Holding’in Assan Foods’u alanında sürekli daha güçlü bir konuma getirme yolundaki azim ve desteğinin yeni bir göstergesidir. Ülkemizin önde gelen kuruluşlarının ve dünya devlerinin Türkiye’de ve yurt dışında güvenip tercih ettikleri iş ortağı Assan Foods, Türkiye’deki liderliğini de uzun senelerdir sürdürüyor; inovasyon ve Ar-Ge çalışmalarıyla yepyeni soslar üretmeye, ülkemizde ve dünyada mutfaklara lezzet katmaya devam ediyor. Bu yatırım, Assan Foods’un küresel şirketler ile maliyet rekabetini güçlendirmenin yanı sıra, salçanın ham maddesi domatesin değerini daha da iyi bir yere getirecek; ülkemiz tarım ve sanayine katkı sağlayacak” şeklinde konuştu.
 
Pandemi Sürecinde Üretime ve Yatırıma Devam
Tarım ve gıda endüstrilerinin küresel sağlık krizinde önemli sorumluluk üstlendiğini vurgulayan Ali Kibar, “Çiftçilerin emeklerine, sanayi gücü ile değer katma azmindeyiz. Tüm çalışmalarımız, tüm yatırımlarımız, azmimiz ve gayretimiz, Türkiye’nin tarımına, sanayisine, ekonomisine ve insanına daha fazla değer sağlamak için. Bu zor günlerde gerekli önlemleri aldık, gıda tedariği devam etsin diye, çiftçi dostlarımızın emeği, ürünü değerlensin diye çalışmaya, yatırıma devam ettik. Tüm bu değerleri birlikte ürettiğimiz, emeği geçen herkese, iş ortaklarımız çiftçilerimize, işlerini tutku ve uzmanlıkla yapan çalışma arkadaşlarıma ve tüm paydaşlarımıza teşekkür ediyorum” dedi.
 
Türkiye’nin Önündeki Gıda ve Tarım Fırsatları
Pandemi koşullarının, zorlayıcı olmasıyla birlikte, bir tarım ve gıda ülkesi olan Türkiye’ye birçok yeni fırsat sunduğuna dikkat çeken Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, şunları söyledi: “Endüstriyel domates üretiminde dünyada ilk beşte yer alan Türkiye’nin rakibi bazı ülkelerin adları COVID-19 ile sıkça anıldı ve bu ticaret dengelerini değiştirdi. Avrupa Birliği, Türkiye’den ithal edilen salçaya yüzde 14 vergi uyguluyordu ve bu durum, Türk ürününün pazarda pahalı kalmasına neden oluyordu. Pandemi döneminde buna rağmen AB ülkelerine kendi markamızla salça satar hale geldik.”
 
Aynı zamanda Türkiye’nin ilk sos ihracatçısı olan Assan Foods’un, Colorado markası ile yurt içi ve yurt dışı pazarlarda büyümeye devam ettiğini söyleyen Ali Kibar, “Geçtiğimiz yıl, dünya perakende devi Walmart iş birliğinde başarılı bir giriş yaptığımız Çin pazarında, başarıyı sürekli ileri taşıyoruz. Walmart raflarında yer alan ürün çeşidi sayımız, bir yılda dört kat arttı. Colorado markası, birçok yabancı ülkede olduğu gibi yakın zamanda İspanya pazarına da girecek. Assan Foods’un bu başarıları, aynı zamanda ülkemiz gıda sanayinin potansiyelinin de güzel bir göstergesidir” şeklinde konuştu.
 
TSE COVID-19 Güvenli Üretim Belgesi
Assan Foods’un, ülkemizin tek standart yapıcı organizasyonu olan Türk Standardları Enstitüsü’nden (TSE) almış olduğu, güvenilir ve hijyenik üretim standartlarına uygunluğu belgelendiren COVID-19 Güvenli Üretim Belgesi’ne de atıf yapan Ali Kibar, “Bu belge, endüstrimizin önde gelen sertifikasyonları ve standart belgelerine sahip olan Assan Foods için, bir diğer gurur vesilesi olmuştur” dedi.
 
Assan Foods Genel Müdürü Hakan Koçoğlu da, Kibar Holding tarafından Assan Foods bünyesinde bugüne dek gerçekleştirilen endüstriyel yatırımların 57 milyon dolar düzeyinde olduğunu söyledi ve “Bu yatırımların en yeni halkası, törenimiz kapsamında devreye alınıyor. Domates işlemede Assan Foods’un ön üretim hattını oluşturan ön yıkama havuzunu, bu alanda en üst düzeye taşıma hedefiyle başlatılan 13 milyon TRY düzeyindeki bu yatırım, küresel sağlık krizine rağmen kesintisiz bir şekilde devam etti. Assan Foods fabrikasına gelen 2020 mahsulü domatesler, konusunda uzman bir İtalyan şirketinden hizmet alınarak geliştirilen ve kullanıma hazır hale gelen domates yıkama havuzumuza dökülüyor” şeklinde konuştu.
 
4 Kıtada 50’ye Yakın Ülkeye İhracat
Kibar Holding tarafından 1998 yılında kurulan ve sektöre ilk olarak domates işleme ve domates salçası üretimi ile adım atan Assan Foods, 2000 yılında ketçap, 2002 yılında ise mayonez ve sos üretimine başladı. Bugün domates işlemede Türkiye’nin en büyük tesislerinden birine sahip olan şirket, bu alanda Dünya’nın en büyük 50 kuruluşu arasında yer alıyor. Salça üretiminin yan sıra, günde 4 bin 500 ton taze domates işleme ve 2,5 milyon adet ambalajlı ürün üretme kapasitesi ile ketçap, mayonez ve sos kategorilerinde Türkiye’nin en büyük üreticisi olan Assan Foods, gerek Colorado, Kingtom ve Oba markalarıyla, gerekse private label alanında yurt içi pazarda lider bir konumda bulunuyor ve 4 kıtada 50’ye yakın ülkeye ihracat gerçekleştiriyor.