Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Kaya Çiftliği Türk kahvaltısını dünyaya tanıtacak

Özellikle peynir çeşitlerinde yakaladığı başarıyla adından en çok söz ettiren marka haline gelen Kaya Çiftliği, iç pazarda perakendede yakaladığı başarıyı sınır ötesine taşımayı hedefliyor.

Zülfikar kayaTürkiye’nin peynircilik geleneğinin başladığı ve en kaliteli peynirlerinin üretildiği Edirne’de, İpsala’da doğan Kaya Çiftliği, bugün 21 ildeki 109 mağazasıyla Türkiye geneline ve tüketicilere aracısız olarak ulaşıyor. Kaya Çiftliği, İpsala’daki 62 dönüm arazi üzerinde kurulu fabrikasında ve İstanbul-Sultanbeyli’de 10 bin metrekare üzerine konumlanan genel müdürlük binası ve lojistik merkezinde toplam 850 çalışan istihdam ediyor. Kaya Çiftliği Yönetim Kurulu Başkanı Zülfikar Kaya, üretim teknolojisi ve Ar-Ge faaliyetlerinde trendleri ve gelişmeleri sürekli takip ettiklerini söylüyor.

2020 gündemlerinin en önemli maddesinin ihracat ve yeni pazarlar olduğunu açıklayan Kaya, “İhracattaki ilk adımımızı Orta Doğu'ya açılarak attık. Şu an Kuveyt'te ulusal ve yerel marketlerde ürünlerimiz bulunuyor. Katar'a da sevkiyatlarımız devam ediyor. Bu yılkı hedefimiz Avrupa ve diğer Orta Doğu ülkeleri. Burada da hedefimizi ilk etapta Almanya ve Dubai olarak belirledik. Görüşmelerimiz sürüyor” diyor. Kaya Çiftliği’nin hem içi hem dış pazarda büyümesine devam edeceğini söyleyen Kaya, açıklamalarını şöyle sürdürüyor: “Beyaz peynir, yoğurt, kaşar peyniri, yöresel ürünler ve tereyağı olarak beş ana grup altında, 140 çeşit ürün çeşitliliğimiz var. Tüketiciye mağazalarımızda toplam 700 kalem ürün sunuyoruz. Otomasyona verdiğimiz öncelikle yatırımlarımızı geliştirdik. İnsan kaynağımızın kalitesini sürekli eğitimlerle artırarak 2019 için belirlediğimiz hedeflerin yüzde 120 üzerine çıktık.  2020 yılının geri kalanında da yeni şubeler açmaya devam edeceğiz. Franchise başvurularını değerlendirmeye devam ediyoruz.”

“YENİ MAĞAZALAR VE YENİ PAZARLAR HEDEFİMİZDE”
2020 yılının ilk çeyreğinin ardından Kaya Çiftliği, büyümesini sürdürmek, yeni mağazalara ve yeni ihracat pazarlarına ulaşmak için yatırımlarını sürdürüyor. Kaya Çiftliği Yönetim Kurulu Başkanı Zülfikar Kaya, her ay yüzlerce franchise ön talep başvurusu aldıklarını söylerken franchise bedellerinin mağaza başına ortalama 900 bin TL yatırım bedeli olduğunu sözlerine ekliyor. Bu hizmeti anahtar teslim verdiklerini ifade eden Kaya, yeni hedef mağazalarının merkezi konumda olmasına, cephesinin en az 8 metre olmasına, yüksek girişli olmamasına, teşhir için 80-100 arası, depolama için ise en az 40 metrekarelik alana sahip olmasına dikkat ettiklerini söylüyor. Markanın hedefinde Ankara özellikle öne çıkarken Kaya, girmedikleri diğer illerden ve büyükşehirlerden gelecek talepleri de değerlendireceklerini belirtiyor.

Kaya Çiftliği Yönetim Kurulu Başkanı Zülfikar Kaya, ihracattaki ilk adımlarını Orta Doğu’ya açılarak attıklarını söylüyor. Markanın şu an Kuveyt’te ulusal ve yerel marketlerde ürünleri satılıyor. Kaya, ihracat planları hakkında “Dubai’ye açılmaya hazırlanıyoruz. Avrupa ve diğer Orta Doğu ülkeleriyle görüşmelerimiz devam ediyor. Yeni anlaşmalar yaparak taleplere karşılık vermek ve en önemlisi Türk kahvaltı kültürünü tüm dünyaya yayıp tanıtabilmeyi hedefliyoruz” diye konuşuyor.

İÇ PAZARDA HEDEF HORECA
İç pazardaysa hedeflerinin hotel, restoran, kafeyi ifade eden HORECA sektörü olduğunu söyleyen Kaya Çiftliği Yönetim Kurulu Başkanı Zülfikar Kaya, “İç pazarda mağazalarımızın yanı sıra HORECA sektörüne yöneldik. Burada da önemli başarılara imza atıyoruz. Lojistikte yaptığımız yatırımla maliyetlerimizden tasarruf yapmayı hedefliyoruz. Şu anda 21 ilde 109’a ulaşan satış mağazalarımız var. Günlük 200 tonluk süt işleme kapasitemizin yarısını kullanıyoruz. Yıllık 12 bin ton sevkiyat gerçekleştiriyoruz. Lojistik operasyonlarımızın yüzde 98’ini kendi bünyemizde yürütüyoruz” diyor.