Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Etiketler: didem şekerel erdoğan

Y kuşağının kalbine giden yol inovasyondan geçiyor



1980'li yılların başı ile 1999'ların sonu arasında doğmuş kişiler Y kuşağı olarak tanımlanıyor. Türkiye’de 20 milyonun üzerindeki 15-34 yaş nüfusun yüzde 80'i kentlerde, kalan 5 milyonu yani yüzde 20'si ise belde ve köylerde yaşıyor. Yani Y kuşağı büyük oranda kentli bir kesim. Peki bu insanlar alışveriş yaparken ya da gıda tüketiminde nelere dikkat ediyor, öncelikleri arasında neler bulunuyor? Dünyanın önde gelen araştırma kuruluşlarından Nielsen’in Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan ile gıda ürünlerinde 2017 trendlerini ve Y kuşağının satın alma davranışlarını konuştuk.  
 

Salgında yemek alışkanlıklarımızla fark attık



Karantina nedeniyle market zincirleri ve online alışveriş siteleri satışlarını katladı. Avrupa paket servisi tercih ederken, Türkler mutfaktan çıkmadı.
 

Nielsen Türkiye'de atama



Nielsen Türkiye’de perakende hizmetleri direktörlüğü görevine Onur Yüksel getirildi. 
 

Pandemi gıda satışlarını artırdı



Araştırma şirketi Nielsen, tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisi sürecinde ülkemizdeki tüketicilerin alışveriş tercihlerine ilişkin verileri paylaştı. Türkiye özelinde kategori detaylarını aktaran Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, pandeminin ilk 10 haftasında ciro artışı bakımından temel gıda, hijyen ve ev bakım kategorilerinin başı çektiğini belirtti.