Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Etiketler: nurettin tarakcıoğlu

Ürün çeşidinin artması markamıza değer katacak



Türk baharatının ihracattaki en önemli önceliğinin yurtdışında markalaşmak olduğunu hatırlatan Ege İhracatçı Birlikleri Ağaç Mamulleri ve Orman Ürünleri Birliği Yönetim Kurulu Başkanı ve Avrupa Baharatçılar Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Nurettin Tarakçıoğlu, bunun için ürün çeşitliliğinin artırılması, gerekirse Türkiye’de yetişmeyen ürünlerin kaynağında ürettirilmesi gerektiğini söyledi.

 

Türkiye’den Japonya’ya 153 milyon dolarlık gıda ihracatı



2016 yılında Japonya’ya 350 milyon dolar ihracat yapan Türkiye, 2017 yılında bu rakamı 400 milyon dolara yükseltti. Türkiye’nin Japonya’ya yaptığı gıda ihracatı ise geride bıraktığımız yıl 154 milyon dolar olarak gerçekleşti.
 

Tuzdan kaçış baharatlara talebi artırıyor



Dünya genelinde tuz kullanımını azaltan veya hiç tuz kullanmayan tüketicilerin baharata yöneldiğini belirten Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Nurettin Tarakçıoğlu ile Türkiye’de baharat sektörünün bugünkü durumunu ve baharatların sağlık – beslenme açısından önemini konuştuk.