Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Divan Pastaneleri Ortadoğu pazarının ilgisini çekiyor

Ortadoğu ülkelerinden pastane açılması yönünde ciddi talepler aldıklarını belirten Divan Grubu Satış ve Tedarik Zincirinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Güçlü Şeneler, ürünlerindeki lezzet ve sunumun Divan Pastaneleri’nin uluslararası bilinirliliğini artırdığını söyledi..




guclu_seneler_divanDivan Grubu Satış ve Tedarik Zincirinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Güçlü Şeneler, ürünlerinin lezzeti ve kalitesinin Divan Pastaneleri’nin yurtdışında bilinirliğini artırdığını belirterek özellikle Ortadoğu ülkelerinden pastane açılması yönünde talepler aldıklarını ve görüşmelerin devam ettiğini söyledi.

Divan Pastaneleri’nin Türkiye’de lüks çikolata ve butik pasta konseptinin en önemli temsilcilerinden biri olduğunu ifade eden Şeneler, İstanbul, Ankara, Antalya ve Bursa’da olmak üzere toplamda 20 şubelerinin bulunduğunu açıkladı. Pastanelerinin ana ürününün çikolata olduğunu vurgulayan Şeneler, “Pastanelerimizde yaklaşık 35 çeşit çikolata ve 20 çeşidin üzerinde pasta satışa sunulmaktadır. Divan lüks çikolata üretimi ve butik pastanecilik anlamında Türkiye’nin en önde gelen markaları arasındadır. Divan markası kurulduğu günden bu yana prestij, kalite ve lezzeti temsil eder. Bayram ve yılbaşı süreçleri en fazla satışın kaydedildiği dönemlerdir. Yıllık toptan ve perakende satışlarımızın %20’si bayram ve yılbaşı dönemlerinde gerçekleşir. Bu pazar her geçen gün hızla büyümektedir. 90’lı yıların sonunda 250 milyon dolarlık bir ciroya sahip olan sektör, günümüzde 3,1 milyar dolarlık hacme ulaşmış durumdadır” dedi.

PASTA GRUBU TOPLAM ÜRETİMİN %35’İ
Toplamda 2 bin 500’in üzerinde ürün çeşitlerinin bulunduğunu, günlük üretilen ürün çeşidinin ise 200 civarında seyrettiği bilgisini veren Güçlü Şeneler, pasta grubunun, toplam üretimin yaklaşık %35’lik kısmını kapsadığını ifade etti. Pastaların günlük olarak üretildiğini ve aynı gün içinde satılmayan pastaların iade prosedürüne uygun evraklar doldurularak imha edildiğinin altını çizen Şeneler şöyle devam etti: Türkiye’de en fazla çikolatalı pasta tercih ediliyor. Bizim Divan Spesiyal, Pistachio, Aida gibi yıllar içinde klasikleşmiş ve artık imza ürünlerimiz haline gelmiş pasta çeşitlerimiz var. Bunlar her zaman satış sıralamasında da en üstlerde yer alan ürünler. Sezonsal olarak değişiklikler de yapıyoruz. Örneğin kestaneli, çilekli, narlı, kayısılı gibi mevsime göre kişilerin tüketim ihtiyaçları değişkenlik gösteriyor. Yazın sıcakta daha hafif, meyveli, dondurmalı pastalar tercih edilirken, kışın kestaneli, bol parça çikolatalı, fıstıklı ve krokanlı pastalar isteniyor. Özellikle son dönemlerde, bireysel tüketimlerde büyük önem kazanan sağlıklı ve formda tutan az kalorili ürünler içeriklerinin de bu doğrultuda değişkenlik göstermesine sebep oluyor.”

Pastalarının özelliklerinden söz eden Güçlü Şeneler, hazır miksler kullanmadan kendilerine özgü reçetelerle üretim yaptıklarını belirtti. Kaliteli bir ürün üretmek için kaliteli hammadde ve ekipman kullanımının şart olduğuna vurgu yapan Şeneler, müşteri nezdinde Divan denince akla öncelikli olarak kalite, güven ve lezzetin geldiğini anlattı. Hem yurtdışından hem de yurtiçinden farklı tedarikçilerden hammadde aldıklarını kaydeden Şeneler, “Buradaki en önemli husus, bizim sektördeki en iyi hammaddelerle ürünlerimizi üretiyor olmamızdır. Çikolatanın hammaddesi olan kuvertür halis kakao kullanılarak üretilen Belçika’dan gelmektedir” diye konuştu.

Pasta üretiminde her zaman kaliteyi ve butik üretimle beraber verimliliği artırmak için ekipman yatırımı yapmanın gelecek dönemlerdeki planlarımız arasında yer aldığını anlatan Divan Grubu Satış ve Tedarik Zincirinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Güçlü Şeneler, kendilerine yurtdışından özellikle de Ortadoğu’dan pastane açılması teklifleri geldiğini açıkladı. Şeneler sözlerini şöyle sürdürdü: “Divan çikolata ve lokumları uzun zamandır İngiltere, Fransa, İsviçre, Almanya, Amerika, Suudi Arabistan, Kuveyt, Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Singapur, Hindistan, Rusya ve Avustralya’da prestijli mağazalar ve bazı büyük otel zincirlerinde satışa sunuluyor. Bu anlamda Divan markası uluslararası bir bilinirliğe ve güce de sahip. Ürünlerimizin hem lezzeti hem de sunumuyla gelen bu başarı, bize yurtdışında pastane açılması yönündeki talepleri de getirdi. Kuveyt başta olmak üzere, özellikle Ortadoğu’da birçok yatırımcı ile görüşmelerimiz bu yönde devam ediyor.”

IN BAKERY BY DİVAN MARKASIYLA DA İDDİALIYIZ
Divan Pastaneleri’nin yanı sıra In Bakery by Divan adıyla 2012’de İstanbul’da Teşvikiye, Şişli ve Koç Üniversitesi kampüsünde açtıkları münferit fırınlarda da pasta ve kek grubu anlamında çok geniş bir ürün gamlarının olduğuna dikkat çeken Güçlü Şeneler, In Bakery markasının ayrıca tüm Macrocenter’lar ve belli başlı Migros’larda da hizmet verdiğini aktardı.