Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
SUNAR’dan Avrupa ve Türkiye’nin ilk sürdürülebilir ayçiçek tarımı

Bitkisel sıvı yağ üretiminin öncülerinden Sunar Grup şirketlerinden Elita Gıda, Türkiye’nin ilk sürdürülebilir ayçiçek tarımını gerçekleştirdi. Ekonomik ve tarımsal kalkınma açısından sürdürülebilir tarım modelinin stratejik olduğunu belirten Sunar Şirketler Grubu CEO’su Hasan A. Özkan, “Çukurova’ya mısır ziraatını kazandıran, yağlık ayçiçek üretimini destekleyen Sunar,  sürdürülebilir ayçiçek üretimi ile tarımsal potansiyelin gelişimine liderlik ediyor” dedi. 
 




Hasan Özkan fotoSunar Grup’un 2006 yılında kurulan sıvı yağ üretici firması Elita Gıda'nın bölgede ayçiçek ziraatının gelişimine katkıda bulunduğunu belirten Sunar Şirketler Grubu CEO’su Hasan A. Özkan, Adana’nın Aladağ ve Karaisalı ilçelerinde 4 yıldır gerçekleşen “Sürdürülebilir Ayçiçek Tarımı” ile Türkiye yağlı tohum tarımına yeni bir boyut kazandırdıklarını açıkladı. Yaklaşık 2 bin çiftçi ailesine dokunulan proje kapsamında her yıl çiftçinin sürdürülebilir ayçiçek tarımı hakkında bilgilendirilmesi ve istişare toplantılarıyla başlayan süreçte, sürdürülebilir tarımın tüm ilkeleri ve prosedürlerinin yerine getirildiğini anlatan Özkan, “Sözleşmeli tarım, toprak analizleri, besin yönetim planları, tarla başı eğitimleri, hasat ve uygun depolama aşamaları ile uzun bir süreci kapsayan proje, SCS Global tarafından uluslararası ölçekte sertifikalandırılan Türkiye ve Avrupa’daki ilk sürdürülebilir ayçiçek tarımı projesi. Çiftçiye sürdürülebilir tarım ilkeleri, bitki koruma operatörlüğü, hijyen, iş sağlığı ve güvenliği, atık yönetimi, biyoçeşitlilik, enerji ve su yönetimi gibi konularda eğitimler de verilmesi sağlanırken, ürün verimleri takip edilerek çiftçinin yüksek kazançlı ve izlenebilir, kaliteli, sağlıklı ürünler elde etmesi sağlanıyor. Sunar’ın sürdürülebilir ayçiçek tarımından elde ettiği ayçiçek yağı özel ambalajları ile rafta tüketicinin beğenisine sunuluyor” dedi.
 
“Sektörümüzün ilk AR-GE merkezine sahibiz”
Sektör standardının üzerinde olan AR-GE harcamalarını katlayarak büyütme hedefiyle sektörlerindeki ilk AR-GE Merkezi’ni kurduklarını vurgulayan Özkan, Şirket olarak belirlediğimiz temel politika, Türkiye’de üretimi olmayan, dışa bağımlı olduğu öncü ve katma değerli yeni ürünler üreterek, ithalat kaynaklı cari açığın yerli üretimle kapanmasına katkı sağlamak. Bugüne dek ülkemizde ilkleri ürettik, bundan sonra da yüksek teknolojili ürünlere odaklanacağız” değerlendirmesinde bulundu. Sunar Şirketler Grubu’nun tarımın duayeni olarak anılan Yüksek Ziraat Mühendisi Nuri Çomu tarafından 1970'lerin ilk yarısında çırçır ve çeltik alanında yaptığı yatırımlarla kurulduğunu belirten Hasan A. Özkan sözlerini şöyle sürdürdü: “Grubumuz bünyesinde; Sunar Özlem, Sunar Mısır, Elita Gıda, NÇS Tarım ve Sunar Pazarlama şirketleri bulunuyor. Gıda, ambalaj, tekstil, kağıt, inşaat, kozmetik, boya ve ilaç gibi sektörler için ürün gamında 40’a yakın ürün bulunan Sunar Mısır, katma değerli ürünler ile ülke cari açığını kapatmaya yönelik önemli katkılarda bulunuyor. Sürdürülebilir ayçiçek tarımını gerçekleştiren Elita Gıda şirketimiz ise yağlı tohumun tarladan alınıp, son tüketiciye ulaşacak biçimde sıvı yağ olarak şişelenebildiği entegre tesise sahip. Kuruluşundan bugüne rafinasyon kapasitesini üç kat arttıran Elita Gıda, grubun diğer şirketleriyle birlikte İSO 500 listesi ve ekonomi listelerindeki güçlü konumuyla dikkat çekiyor. Ekmeklik un ve pastanelere yönelik lüks un grubu üretimini gerçekleştiren Sunar Özlem şirketimiz, bünyesindeki Sunar Yem fabrikası ile; büyükbaş ve küçükbaş hayvanlara yönelik toz, granül ve pelet formlarında hayvan sağlığını gözeten, besleyici özelliği ve performansı yüksek yemler üretiyor. Global GAP ve İyi Tarım Uygulamalarına sahip NÇS Tarım Bahçeleri’nde ise; taze meyve ve kuru meyve çeşitleri üretiliyor, nuribeyciftligi.com online satış sitesi vasıtasıyla ise ürünleri tüketiciyle buluşuyor.” 
 
“Turquality marka teşvik programına dahil olduk” 
Ürettiğimiz katma değeri yüksek ürünler sayesinde, kimisi alanında yaklaşık 100 yıllık birikime sahip ve dünya devi olarak nitelenen rakiplerimizle Uzakdoğu Asya’dan, Amerika Kıtasına kadar dünyanın çeşitli bölgelerindeki pazarlarda rekabet halindeyiz. Türkiye nişasta ihracatının %50’sini aşan, mısır yağı ihracatında ise yüzde 50’leri bulan şirketlerimiz, Türkiye glikoz ihracatının ise yüzde 20’sini gerçekleştiriyor. Sunar markasının yurt dışında tanıtım faaliyetlerini ve pazar payını artırmak üzere Ekonomi Bakanlığı bünyesindeki Turquality – Marka teşvik programına, ciddi bir denetim sürecinin akabinde dâhil olduk” dedi.