Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
ULUDAĞ, içecekte Türkiye’nin sağlık markası olmayı hedefliyor

7 kategori, 13 alt marka, 55 farklı ürün ve 112 farklı ambalaj ile iç ve dış pazarlarda faaliyet gösterdiklerini belirten Uludağ İçecek AR-GE Müdürü Tuğba Şimşek, “Son dönemde Zencefilli Efsane Gazoz, Meyvelim Greyfurt, Greyfurtlu Frutti Extra ve sıfır şeker, sıfır kalorili Tonik ürünlerimizi ekledik. Yatırımları ve kapsamlı AR-GE çalışmalarımızı Uludağ’ı Türkiye’nin içecekte sağlık markası haline getirmek için gerçekleştiriyoruz” diyor.
 




Uludağ üretimÜlkemizin önde gelen içecek üreticilerinden Uludağ’ın pazar verilerini paylaşarak, faaliyetleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz?
Biri İnegöl Yenice ve diğeri Orhaneli yolundaki Çaybaşı’nda bulunan iki dev tesisimizde toplam 9 dolum hattımızla saatte 210 bin cam şişe, 155 bin PET şişe, 36 bin metal kutu içecek üretimi gerçekleştiriyoruz. İki tesisin toplam kapasitesi saatte 450 bin şişeye ulaşıyor. Özellikle Nisan-Eylül arasında yüzde 100 kapasiteyle çalışıyoruz. Uludağ ana markası altında 7 kategori, 13 alt marka, 55 farklı ürün ve 112 farklı ambalajımız ile iç ve dış pazarlarda faaliyet gösteriyoruz. Almanya, Irak, Filistin, KKTC, Romanya, Avustralya, Amerika, İngiltere başta olmak üzere ürünlerimizi 40 ülkeye ihraç ediyoruz. Gelişimci ve yenilikçi anlayışımızı temsil eden ürünlerimizin başında; 100 yılı aşkın süredir aynı kaynakta, aynı saflıkta şişelediğimiz Uludağ Doğal Maden Suyu, meyve aromalı doğal maden suyu ürün grubumuz Uludağ Frutti, meyve sulu doğal maden suyu ürün grubumuz Uludağ Frutti Extra, özel tasarımlı kobalt mavi şişesinde hafif içimli doğal maden suyu Uludağ Premium, efsane lezzetiyle Efsane Uludağ Gazozu ve çeşitleri, ev yapımı tadıyla Uludağ Limonata, sektörde fark yaratmamızı sağlayan Uludağ Meyvelim Mandalina, Uludağ Meyvelim Greyfurt, Uludağ Meyvelim Ananas ve Uludağ Meyvelim Portakal geliyor. 
 
%55’le limonata pazarının, %28’le meyve aromalı maden suyu pazarının lideri durumundayız. Pazarda, şekersiz limonatanın toplam satışlarda payı yüzde 8’ken Uludağ Şekersiz Limonata yüzde 22 satıyor. Maden suyunda ilk 3 markadan biriyiz. Premium maden suyunda ise yerli ürün yok, bu da bizi premium segmentte açık ara pazar lideri yapıyor. Uludağ Gazoz’la kendi kategorimizde 2’nci ve 3’üncülük arasında değişen bir yerimiz var. Bununla beraber önce Premium Maden Suyu, daha sonra da Premium Su markalarımızla son yıllarda yeni kategorilere giriş yaptık. Yakın zamanda sularımızı piyasadakilerden çok farklı, tok yapıdaki PET şişelerde piyasaya sunduk. Premium Maden Suyumuz ile ayrıca yüz spreyi yaparak kozmetik sektörüne girdik. Bugün bu spreyleri E vitaminli ve 30 faktörlü olarak tüketicinin beğenisine sunan tek markayız. 
 
Tuğba Şimşek - Uludağ“TÜRKIYE’NIN MEŞRUBAT SEKTÖRÜNDEKI ILK AR-GE MERKEZIYIZ” 
AR-GE’ye büyük önem veren bir şirket olarak yakın zamanda tüketicilerle buluşturduğunuz yeni ürünleriniz ve AR-GE çalışmaları devam eden yeniliklerinizden söz edebilir misiniz? Bu bağlamda AR-GE biriminizi tanıtabilir misiniz? AR-GE’ye yılda ne kadarlık bütçe ayırıyorsunuz? 
AR-GE Merkezimiz Yenice Fabrikamız’da bundan 5 yıl önce kuruldu ve 15 Kasım 2017 tarihinde Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından resmi AR-GE Merkezi unvanını alarak Türkiye’nin meşrubat sektöründeki ilk AR-GE Merkezi olmaya hak kazandı. 450 metrekarelik alana kurulan ve 10 milyon liraya mal olan AR-GE Merkezimizde 21 AR-GE personelimizle ürün geliştirme ve ambalajla ilgili çalışmalar yapılırken, son teknoloji cihazlarla donatılmış Entrümental Analiz Laboratuvarımız’da da hem ham madde, hem de son ürünlerimizin ileri analiz teknikleriyle analizlerini gerçekleştirip ürünlerimizin kalitesini sürekli artırmaya yönelik çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Dünyada ilk kez Almanya’da Uludağ İçecek için imal edilmiş olan aseptik gazlı koruyucusuz doldurma sistemi de 3,5 yıl önce fabrikalarımızda devreye alındı. Koruyucusuz ürün üretimi için 3 yıla yayılan 35 milyon Euro’luk inovasyon ve AR-GE yatırımlarımız ile 2018 yılının ilk çeyreğinden beri tüm ürünlerimizin Türkiye’de ilk ve tek, yüksek kapasitede ise dünyada tek olarak koruyucusuz üretimini yapmaktayız. 
 
AR-GE’ye her yıl ciromuzun en az %6’sını ayırıyoruz. 55 farklı ürünümüze son dönemde Zencefilli Efsane Gazoz, Meyvelim Greyfurt, Greyfurtlu Frutti Extra ve sıfır şeker, sıfır kalorili Tonik ürünlerimizi ekledik. Ve tabi yine hepsi koruyucu içermiyor. Tüm bu yatırımları ve kapsamlı AR-GE çalışmalarımızı Uludağ’ı Türkiye’nin içecekte sağlık markası haline getirmek için gerçekleştiriyoruz. 
 
Uludağ ürün“DOĞALLIK VE SAĞLIK ÖNE ÇIKAN TRENDLER” 
İçecek sektöründe dünyada ve Türkiye pazarında son dönemde öne çıkan tüketici trendleri hakkında neler söylemek istersiniz? 
İçecek sektörü ürünlerini kendi içerisinde gazlı-gazsız ya da maden suyu içeren-içermeyen gruplara ayırmadan önce son yıllarda dünyada ve ülkemizde tüketici beklentilerinin “Doğallık ve Sürdürebilirlik” ve “Sağlıklı ve Yararlı” olmak yönünde geliştiğinden bahsederek başlayabiliriz. Bu iki ana terimden yola çıkılarak tüketici beklentilerinin market raflarını ve sosyal medyayı etkisi altına aldığını görmek elbette ki kaçınılmaz. Tüketicinin ne istediği ve ne beklediği, etikette neyi görmek istediği-istemediği üreticilere yön veriyor. Doğallık ve sağlık son zamanların en önemli beklentileri arasında hızla yükselirken aslında tüketicinin gizli bir beklentisi daha vardı: Hız! Neden mi? Artık hepimiz için hızla akan hayatta hayatımızı kolaylaştıran, hız ve pratiklik kazandıran uygulamalar, akıllı cihazlar ve yöntemlere gereksinim duyuyoruz. Bir günün 24 saat olduğu aşikar, ama hiçbirimiz yetişemiyoruz. Ancak hepimizin sıklıkla ve çok vakit ayırmadan ortak yapabildiği tek bir şey var; sıvı tüketmek. Tüm bu ihtiyaçlar ve beklentiler hızla gelişen içecek sektörünün trendlerine büyük bir ilham kaynağı oluyor. Bu noktada içeceklerin işlevselliğini artırmak hiç olmadığı kadar gerekli ve önemli bir hal almış durumda. Doğal içerik ve sağlıklı yaşama katkı anlamında yapay tatlandırıcılardan uzaklaşarak, doğal tatlandırıcılara, aroma yerine gerçek meyve içeren içeceklere olan talep artarken aynı zamanda koruyucu, renklendirici gibi tüm yapaylıklardan hızla uzaklaşıldı. 
 
Fonksiyonellik anlamında da protein kaynaklarına, probiyotik alternatiflere yönelim gerçekleşti. Egzersizler ve yoğun iş temposu sonrası kaybedilen minerallerin dengeli bir şekilde alımı için maden suları her zaman için oldukça kolay, ulaşılabilir ve pratik bir kaynak. Güvenilir markalar tarafından maden sularına vitamin desteği ya da guarana, ginseng gibi enerji veren doğal, sağlıklı ham maddelerin ilavesiyle işlevsellik kazandırılmaya da başlanmış durumda ve bunlara ilgili gitgide artıyor. Sosyal medyanın da etkisiyle hızla yayılan farklı beslenme alışkanlıklarına uygun, vegan, şekersiz, lifli, probiyotik/ prebiyotik içeceklerin sadece butik dükkanlarda değil dünyanın her yerindeki süper marketlerde kolaylıkla bulunabiliyor olması da trendlerin etkisini net bir şekilde gösteriyor.
 
DOĞANIN KORUNMASINA YÖNELIK ÇALIŞMALAR 
Uludağ olarak kısa ve uzun vadede hedefleriniz ve projelerinizi bizimle paylaşabilir misiniz? 
Uludağ İçecek olarak sektöre yön veren, sektörün ilklerine imza atan yenilikçi ürün geliştirme çalışmalarımızın yanı sıra, pek çok farklı alanda toplumsal hayata artı değer yaratmak için de gayretle çalışıyoruz. Bunların başında geleceğimizi tehdit eden çevre kirliliği odağı geliyor. ÇEVKO kurucularından olan firmamız, ulusal çevre mevzuatı ile ilgili çevre standartlarını temel alan sürdürülebilir bir çevre yönetimi politikası izlemekte ve ambalaj atıklarının toplanması ve döngüsel ekonomiye kazandırılması, doğal kaynak ve ham madde korunumu ve geri dönüşümün yaygınlaştırılması için tedarikçileri ve diğer tüm paydaşlarıyla el ele çalışmaktadır. Şirketimizin Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Birleşik Cam Ambalaj Dolumcuları ve Üreticileri Vakfı (BİRCAM) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Kızıl önderliğinde Sıfır Atık Gönüllüleri ile Dünya Temizlik Günü gibi özel günlerde Türkiye’nin çeşitli noktalarında farkındalığı artırmak amacıyla çevre temizliği etkinlikleri, çevre bilincinin artırılması ve sürdürülebilir kılınmasına destek verecek sıfır atık temalı yarışmalar düzenleniyoruz. Şirketimiz ayrıca küresel ısınmanın önüne geçilebilmesi ve yine doğal kaynakların korunmasına yönelik vizyonu doğrultusunda karbon ve su ayak izinin azaltılmasına yönelik pek çok çalışmaları hayata geçirmiş durumdadır.
 
İHRACATTA BAŞARI HİKAYELERİ YARATIYOR
Uludağ olarak içeceğin katma değerlisini ihraç etme stratejisi belirleyerek bu sektörde en katma değerli içecek ihracatı yapabilen bir başarı hikayesi yarattıklarını belirten Tuğba Şimşek, “Bu da bize ihracat şampiyonluğu ödülünü getirdi. Her markamızın birçok farklı ülkede farklı hikayesi var artık. Irak’ta Frutti, İngiltere’de Uludağ Premium Su önde giden ürünlerimiz. Yeni girdiğimiz bir pazar olan Romanya’da Limonata ile ciddi bir büyüklüğe ulaştık. 1975 yılından beri faaliyet gösterdiğimiz Almanya en büyük pazarımız. Almanya’da 100 metre yürüyünce Uludağ Gazozu bulamayacağınız bir şehir artık yok. 2019 yılında ihracatımız 50 milyon litreye ulaştı. 2-3 yıl içinde bunun 5 katına ulaşmasını hedefliyoruz” diye konuştu.
 
Röportaj: Özgür Çilek
 
Gıda Teknolojisi Dergisi
 
Twitter: @zgrilek1