Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
GCA içecek sektörü için 2022’de de cam ambalaj üretimine hız kesmeden devam ediyor

Türkiye’de ve uluslararası pazarda cam ambalaj sektörünün önde gelen oyuncularından biri olan GCA, gıdada geniş bir skalaya cam kavanoz ürünleri sunarken; içecekte ise gazlı meşrubatlardan meyve sularına,sütten suya kadar farklı ürünler için renksiz cam şişe üretimi yapıyor.
 




GCA cam ambalaj üretim hattıTemelleri 2015 yılında atılan GCA, Gürok Grubu’nun 25 yılı aşkın süredir sofra camı üretiminden edindiği birikim ve deneyimini cam ambalaj sektöründe de yenilikçi bir yaklaşımla devam ettiriyor. GCA, sadece Türkiye’de değil dünya çapında da önemli başarılara imza atarak, uluslararası düzlemde cam ambalaj sektöründe öncelikli tercih edilen oyunculardan biri konumunda. Yaptığı farklı çalışmalarla hem ulusal ve hem de global tasarım ödüllerine layık görülen GCA, küresel anlamda cam ambalaj sektörünün gelişimi için çalışan ve üyesi olduğu Avrupa Cam Ambalaj Üreticileri Federasyonu’nda (FEVE) global bir rol üstlenmiş durumda. Şirket, çevreye saygılı üretim ilkeleri doğrultusunda sürdürülebilirlik hareketlerine büyük hassasiyetle yaklaşarak, çeşitli projeler üretip uluslararası boyutta yürütülen çalışmalara da destek veriyor. 
 
İçecek endüstrisi için renksiz cam şişe üretimi
GCA, gıdada geniş bir skalaya cam kavanoz ürünleri sunarken; içecekte ise gazlı meşrubatlardan meyve sularına, sütten suya kadar farklı ürünler için renksiz cam şişe üretimi yapıyor. Standart cam şişe ve kavanoz ürün skalasının yanı sıra firmalar için özel tasarımlar da yapan GCA, birçok farklı ihtiyaca yönelik çözümler sunuyor. Şirket olarak cam ambalaj üretim yolculuğuna başladıkları günden itibaren hem yurt içi hem de uluslararası pazarda toplam 2.2 milyardan fazla ürün tedarik ettiklerini açıklayan GCA Genel Müdürü Dr. Abdullah Gayret, “Cam kavanozlar ve şişeler üretim önceliklerimiz arasında eşit bir paya sahiptir. Üretim kapasitemizin yaklaşık %40’nı şişe, %60’ını da kavanoz oluşturmaktadır.​ 2020 yılına pandemi etkisine rağmen toplamda , kavanozda ise 'ten fazla büyüme sağlanmıştır. GCA, yatırım projesinin ilk basamağı olarak günlük 300 ton; yaklaşık 1,5 milyon adet ürün üretme kapasitesine sahip fırınıyla 2015 yılında faaliyete geçmiştir.​ 2021 yılının Şubat ayında devreye alınan günlük 400 ton kapasiteli 2. fırın yatırımımızla üç ayrı fırın altında toplam üretim kapasitemiz 850 ton/güne ulaşmıştır.​ Bu durum da yılda yaklaşık 300 bin ton üretime ve 1 milyar adetten fazla ürün​e tekabül etmektedir” dedi.
 
Abdullah GayretÜrünlerini sunarken sağlıklı ve kaliteli olmasının yanı sıra estetik olmasının da büyük avantajlar yaratacağının farkında olduklarını kaydeden Gayret, “Bu nedenle ürünlerin içerik ve nitelikleriyle uyumlu, ambalajlayacağı ürünün tüm karakteristik özelliklerini açığa çıkaracak şekilde düzenlenen tasarımlarla, amaca göre yapılandırdığı geniş ve yetkin bir tasarım ekibine sahibiz. Tasarım departmanımız, ürettiği özgün projeleri her yıl aldığı ve önemli motivasyon kaynağı olarak gördüğü birçok prestijli ödülle taçlandırıyor. Ekip, GCA’nın yıllara dayanan üretim tecrübesinin ışığında portföyüne her geçen gün yerli ve yabancı öncü markaları katmaya devam etmektedir” diye konuştu.
 
GCA Genel Müdürü Dr. Abdullah Gayret, gazlı ve gazsız içecek kategorisi için üretimini yaptıkları cam şişe ürünleri ve yatırımları hakkında Gıda Teknolojisi’ne şu bilgileri verdi:
 
Özel Tasarım Projeler
 
Su Şişeleri
2011-2019 yılları arasında cam ambalajlı su şişesi kategorisi globalde %30’dan fazla büyüme gösterdi.​ Türkiye’de cam ambalajı su tüketimi 2011-2019 yılları arasındaki artışın neredeyse 5 katına çıkmıştır. ​GCA tasarımı olan Mai Dubai su şişesi 2019 yılında Dubai'deki Cayan Tower'dan esinlenerek tasarlandı ve dünyanın en prestijli yarışmalardan biri olarak kabul edilen «Red Dot Communication Design» yarışmasında "Ambalaj Tasarımı" kategorisinde ödül aldı. Ayrıca bu şişe A’Design 2020 yarışmasında Gümüş Ödül’e de layık görüldü.​ Taşkesti Su Şişesi tasarımı, suyun kaynağı olan Bolu bölgesiyle özdeşleşmiş Karaca figüründen esinlenerek, suyun kristalize yapısına, Bolu Dağı’nın zirvelerine, doğasına ve yarattığı ferahlık hissine vurgu yaparak «Ambalajın Ay Yıldızları 2020» Bronz Ödül’ü elde etti.​ 
 
Pürsu Su Şişesinin kalitesini ve benzersizliğini simgeleyen farklı kar tanelerinin su şişesi üzerinde eşsiz kullanımı, «Ambalajın Ay Yıldızları 2020» Altın Ödül’ünü kazandırdı.​ Abant Su Şişesi, sadeliği, saflığı, nadirliği ve sadeliği ifade eden nitelikleri tasvir eden tasarımıyla «Ambalajın Ay Yıldızları 2020» Bronz Ödül’ünü kazandı. 
 
Gazlı İçecekler
2011 - 2020 yılları arasında gazlı içecekler kategorisi Türkiye’de 6 artış göstermiştir.​ GCA ile Beyoğlu Gazozu arasındaki iş ortaklığı sonucunda; Beyoğlu Gazozu'nun şişesi, Galata Kulesi'nden esinlenip tasarlanarak yine en prestijli ödüllerinden biri olarak kabul edilen Avrupa «Red Dot Communication Design» yarışmasında "Ambalaj Tasarımı" kategorisinde ödül aldı. ​
 
Meyve Suyu
Türkiye’de 2011 - 2020 yılları arasında, cam meyve suyu şişesi %41 artış gösterdi.​ GCA, geniş standart ürün yelpazesiyle iş ortaklarına kaliteli ürünler sunmaya devam ediyor.
 
GCA’nın yatırım planları
GCA, Kütahya Organize Sanayi Bölgesi’ne 3 km yakında temellerini attığı, günlük 500 ton kapasiteli 3. fırın yatırımını başlatarak 2023’te toplam üretim kapasitesini 1300 ton/güne çıkarmayı hedefliyor.
 
Sürdürülebilirlik ve geri dönüşüm açısından camın önemi
Cam kendisine 0 geri dönüşebilen bir madde olduğunu belirten GCA Genel Müdürü Dr. Abdullah Gayret, sonsuz şekilde kendisine geri dönüştürülebilen ve tekrar kullanılabilen bir kalıcı materyal olan cam ambalajın ilaç, parfümeri, kozmetik sektöründe olduğu gibi gıda ve içecek sektörlerinde tercih edilmesinin sürdürülebilir tüketim ve üretim ilkesiyle uyumlu olduğuna dikkat çekerek şunları söyledi: “Cam ambalaj geri dönüşümü, aynı zamanda iklim eylem hedefine uygun olarak enerji tüketimi ve CO2 emisyonlarının önemli ölçüde azalmasını sağlamaktadır. Doğru kaynak kullanımı, enerji ve hammadde verimliliği döngüsel ekonomi modelinde yer almakla beraber model yeniden, yeniden, yeniden kullanımı hedefler.​ Bu hedef doğrultusunda sağlıklı ve doğru ayrıştırıldığı zaman en çevreci ambalaj malzemesi olan camı şekillendiren bir sanayi kuruluşuyuz ve bu bilinci edindirmek adına birçok proje üzerinde çalışmaktayız.”