Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Pınar Süt ihracat yaptığı ülke sayısını 35’e çıkardı

Pınar Süt, kuruluşunun 50’inci yılında, ihracat faaliyetlerine Orta Doğu ve yakın coğrafyada bölgesel güç olma stratejisi doğrultusunda devam ediyor. Türkiye’deki toplam markalı süt ürünlerinin yüzde 17,5’inin ihracatına imza atan Pınar Süt, toplam 35 ülkeye gerçekleştirdiği ihracat faaliyetleriyle Türkiye ekonomisine destek sağlıyor. Firma, 2022 yılında İsveç, Tayland, Arnavutluk ve Sierra Leone’ye ihracata başladı.




Gürkan HekmoÄ�luTürkiye’deki markalı süt ürünleri ihracatında yüzde 17,5 paya sahip olan Pınar Süt’ün 2022 yılında gerçekleştirdiği çalışmalarla ihracat yaptığı ülke sayısını 35’e çıkarttığını belirten Pınar Süt Genel Müdürü Gürkan Hekimoğlu, “Pınar Süt olarak yurt dışı satışlarımızın %50'sini körfez ülkelerine (BAE, Irak, Kuveyt, Bahreyn, Umman, Katar, Suudi Arabistan) gerçekleştiriyoruz. ABD, KKTC, Kuzey Afrika ülkeleri (Mısır, Cezayir, Libya ve Fas), BDT ülkeleri (Azerbaycan, Rusya, Gürcistan), Avrupa Birliği ve Çin ihracat pazarlarımız içinde yer alıyor. Geçen sene Arnavutluk, İsveç, Sierra Leone ve Tayland pazarlarına adım attık. Avrupa ülkelerine de Labne’nin yanı sıra Süzme Peynir ve Proteinli Süt kategorilerinde ihracata başladık" dedi. 
 
Dünyanın en büyük süt ürünleri pazarlarından biri olan Çin Halk Cumhuriyeti’ne ilk ihracatlarını 2020 yılında gerçekleştirdikten sonra geçen sene ürün gamlarına Labne, Pınar Beyaz, beyaz peynir ve kaşar peynirini eklediklerini kaydeden Hekimoğlu, "Geçtiğimiz yılı yaklaşık 50 milyon Dolar seviyelerinde ihracat rakamı ile kapatmayı hedefliyoruz. Ayrıca, Ar-Ge Merkezimizle tüketicilerimizin beklentilerine yönelik inovatif ürünler üretmeye devam ediyoruz. Bu kapsamda ürettiğimiz yeni ürünleri Gulfood Fuarı’nda da sergiledik” ifadelerini kullandı.