Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Oğuz Holding’den 10 milyon dolarlık soğuk kahve yatırımı

Bu yıl ‘Yeni trendler, yeni konseptler’ temasıyla düzenlenen Kahve Zirvesi 2023, kahve kültürünün son durumu ve gelecek dönemini konuşmak üzere sektörün önde gelen isimlerini bir araya getirdi. Kahve kültüründeki son trendlerin ele alındığı zirveye konuşmacı olarak katılan Türkiye’nin önde gelen içecek firmalarından Oğuz Holding’in CEO’su Enes Örer, bu yıl başladıkları soğuk kahve üretimlerine 10 milyon doları aşkın bir yatırım gerçekleştirdiklerini vurguladı.




Enes Ã�rerOğuz Holding CEO’su Enes Örer, soğuk kahve yatırımlarına yurt dışından da çok ciddi talep olduğunu dile getirerek, “Oğuz Gıda, 1997 yılında yüzde 100 yerli ve milli sermaye ile kurulan bir aile şirketi olup, an itibari ile 5 fabrikası bulunan Türkiye’nin en büyük içecek üreticisi konumunda. Tesislerimiz soğuk ve alkolsüz tüm içecek ürünlerini tüm gramaj ve ambalajlarda üretme becerisine, knowhow bilgisine tecrübesine ve son teknoloji hatlarla donanmış tesislere sahip. Bizler Oğuz Holding olarak üretimini gerçekleştirdiğimiz her ürünümüzün tüm proseslerine hakim olarak ürünleri elde etmeyi hedefliyoruz. Bu doğrultuda 3 yıl önce 100 dönüm arazi satın alarak çiftliklerimizi kurduk. Daha sonra 2 bin büyük baş hayvanımızı çiftliklerimize yerleştirdik ve gerçek çiftlik sütünü elde ettik. Daha sonra 16 bin metrekare kapalı alanlı fabrika süt işleme tesislerimizi kurduk. Son teknoloji hatlar ile burayı donattık. Buradan da önce süt üretimimizi gerçekleştirdik. Sonra da gerçek sütten soğuk kahve üretimlerimize bu yıl başladık” dedi. 
 
Gençlerin favorisi
Soğuk kahve üretimi için toplamda 10 milyon doları aşkın bir yatırım gerçekleştirdiklerini kaydeden Örer, “Soğuk kahvede artan bir trend olduğu, özellikle gençlerde ve yaz aylarında tüketimi 2-3 katı bulan bir artış gerçekleştirdiği için bizler için fırsat kategorisiydi. Ulusal ve uluslararası zincir mağazalardan da tedarikini gerçekleştirdiğimiz iş ortaklarından da bu ürünü bizden tedarik etme noktasında talepleri vardı. Türkiye’nin 81 ilindeki bayilerimizde bu üründe bizim üretimimizi istediği için bu kategorideki fırsatı en iyi şekilde ve en kaliteli şekilde değerlendirmek adına girişimi yapmış olduk. Bundan sonra da her yıl yüzde 5 ile yüzde 6 arasında toplam tonaj olarak artacağına inandığımız bu kategoride büyüme trendi bizimde işlerimizi olumlu yönde etkileyeceğini planlıyoruz” diye konuştu.