Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Pınar Su ve İçecek’ten yüzde 64 büyüme

Su ve içecek pazarının kuvvetli oyuncularından Pınar, 2023 yılının ilk dokuz ayında ciroda yüzde 64 büyüme sağladı. Pınar Su ve İçecek Genel Müdürü Koral Kalpaklıoğlu, sürdürülebilir büyüme için yeni yılda da yatırımlara devam edeceklerini söyledi.




Koral KalpakçıoÄ�lu1984 yılında Türkiye’yi ilk kez ambalajlı suyla buluşturan markalardan olan Pınar Su ve İçecek, geliştirdiği ürünlerle Türkiye’nin yanı sıra uluslararası pazarlarda da büyük ilgi görüyor. Ulusal düzeyde satış yapan global menşeili firmalar arasında yüzde 100 Türk sermayeli şirket olarak öne çıkan Pınar Su ve İçecek, sürdürülebilir büyümesini devam ettirerek 2023 yılını da birçok alanda gerçekleştirdiği büyüme ve yatırımlarla kapattı. 
 
Üretimden paketlemeye sürdürülebilirliğe odaklandıklarının altını çizen Pınar Su ve İçecek Genel Müdürü Koral Kalpaklıoğlu; tüketicilerle buluşturdukları yeni ürünler, özellikle fonksiyonel içecek gamında yaptıkları yenilikler ve ambalaj değişiklikleriyle geçen yılın ilk dokuz ayında bir önceki yıla göre ciroda yüzde 64 oranında büyüme sağladıklarını belirtti.
 
“Ciromuzu 729 milyon TL'ye ulaştırdık”
Türkiye’nin ikinci yüzyılı için kararlı adımlarla çalışmaya devam edeceklerini söyleyen Koral Kalpaklıoğlu, Pınar Su ve İçecek’in 2023 yılına ait rakamsal verilerini paylaştı: “100 yıllık Cumhuriyet tarihimizin 40 yılına tanıklık eden Pınar Su ve İçecek olarak, marka değerimizin bilinciyle, yerli ve milli üretime katkı sunmanın gururuyla başarılarımızı her geçen gün katlayarak büyüttük. 2023 yılının ilk dokuz ayında geçen yılın aynı dönemine göre ciromuzu yüzde 64 oranında artırarak 729 milyon TL'ye ulaştırdık. Faaliyet karı oranında yüzde 5 iyileşme sağlayarak 57 milyon TL'ye ulaştırdık. Ayrıca sürdürülebilirlik alanında da sektörümüze örnek olacak birçok yeniliğe imza attık. Şişelerimizi ve ambalajlarımızı yeniledik, ürün gamımızı genişlettik. Maliyet iyileşmeleriyle finansal olarak da iyileşmeler sağladık. İhracat satış gelirimizi ise geçen yılın aynı dönemine göre dolar bazlı yüzde 32 oranında arttırarak 5.7 milyon dolara ulaştırdık. Ayrıca dokuz aylık bu dönemde farklı alanlarda 16.5 milyon TL'lik yatırım yaptık. Yeni yılda da büyüme odaklı yatırımlarımıza ve sürdürülebilirlik çalışmalarımıza tüm hızıyla devam edeceğiz.”