Tamer Aktaş: “Karadeniz pidesini dünyada tanınan lezzet markası yapmak istiyoruz”
28/10/2025 - 17:44:00
ABD’de tüm eyaletleri kapsayan bir dağıtım ağı, İtalya’da modern bir pide fabrikası kurmayı planladıklarını açıklayan Aktaşlar Lezzet Grubu YKB Tamer Aktaş, “Londra’da pide odaklı bir fast-food zinciri projemiz var. Önümüzdeki 10 yıl içinde Karadeniz pidesini, pizza gibi dünyaca ünlü hale getirerek, global bir lezzet markası olmasını hedefliyoruz” diyor.
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
* Bu röportaj, Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Eylül - Ekim 2025 sayısında yayımlanmıştır.
Tamer Bey öncelikle kendinizi tanıtarak, Aktaşlar Lezzetler Grubu’nun öyküsünü anlatır mısınız?
Yolculuğumuz 1981 yılında Ordu’da 40 kişilik mütevazı bir pide salonunda başladı. Karadeniz’in eşsiz lezzetlerini Türkiye’ye, hatta dünyaya tanıtma hayalim gençlik yıllarımda o küçük dükkânda başladı. 2001 yılında Aktaşlar Lezzet Grubu’nun ikinci kuşak yöneticisi olarak şirketimizin yönetimini devraldım. Çocukluk yıllarımdan beri en büyük hedefim, Karadeniz mutfağını tüm dünyaya tanıtmaktı. Bu hayalle yola çıkarak, geleneksel Ordu pidesini modernize ederek dondurulmuş gıda formatında üretmeye başladık. Bugün dondurulmuş ürünlerimizi 50’ye yakın ülkeye ihraç ediyoruz. Bu da yolculuğumuzun ne kadar doğru bir vizyonla başladığını gösteriyor. Tüm bu yolculuk boyunca, Karadeniz’in o eşsiz lezzetlerini, hikâyelerini ve ruhunu, dünyanın dört bir yanına taşıyabilmek bana ilham verdi. Sistemli bir çalışma anlayışıyla şirketimizi kurumsallaştırarak global bir marka haline getirdik. Gastronomi dünyasında yenilikçi yaklaşımlar geliştirmeyi her zaman önemsedim. Bu anlayışla, geleneksel Karadeniz lezzetlerini dünya mutfağında daha görünür kılmak için fast-food sektörüne yönelik Pideor markamızı hayata geçirdik. Kaliteden asla ödün vermiyoruz. Ayrıca, bugün fabrikamızdaki çalışanlarımızın yüzde 90’ı kadınlardan oluşuyor.
“HEM SON TÜKETİCİLERE HEM DE İŞLETMELERE HİZMET VERİYORUZ" Markalarınız ve portföyünüzde yer alan ürün çeşitliliği hakkında detaylı bilgi verebilir misiniz? Ayrıca müşteri kitleniz sadece son tüketiciler midir, gıda işletmeleriyle de çalışıyor musunuz? Satış kanallarınızdan da bahsedebilir misiniz?
Ürün yelpazemizde kıymalı, kuşbaşı kaşarlı, karışık peynirli pide, vegan lahmacun ve margarita pide gibi farklı damak tatlarına hitap eden seçenekler yer alıyor. Ayrıca private label üretimlerimiz sayesinde Türkiye’deki zincir marketler ve global perakendeciler için özel markalı ürünler üretiyoruz. Tüm ürünlerimizde, geleneksel lezzetlerimizin özünü koruyarak kalite ve özgünlüğü ön planda tutuyoruz. Geniş ürün portföyümüz ve markalarımızla hem son tüketicilere hem de işletmelere hizmet veriyoruz. Ürünlerimiz perakende zincirleri ve markalara özel üretim hizmetleri kapsamında; Shell deli2go, BİM, A101, Migros, File Süpermarketleri, Metro Marketler, Özkuruşlar ve Grossper gibi büyük zincir marketlerde tüketicilerle buluşuyor. Bunun yanı sıra, Lufthansa, Delta Airlines, Singapur ve Suudi Havayolları ile gerçekleştirdiğimiz iş birlikleri ürünlerimizin uçak ikramlarında kullanılmasını sağlayarak daha geniş bir kitleye ulaşıyoruz. Ayrıca ABD’de Costco, Avrupa’da ALDI ve Suudi Arabistan’da Al Tamimi gibi büyük perakende marketlerde dondurulmuş ürünlerimiz yoğun talep görüyor.
“GÜNLÜK 750 BİN ADET PİDE ÜRETİM KAPASİTESİNE ULAŞACAĞIZ"
Üretim tesisinizi tanıtarak, ham madde tedariğinden son ürünün müşterilere teslimatına kadar geçen zincirin aşamalarını anlatabilir misiniz? Ürünleriniz donuk özellikte olduğu için lojistikte ve depolamada hangi hususlara özen gösteriyorsunuz?
Tesislerimizde günlük 300 bin adet pide üretim kapasitemiz bulunuyor. Giresun’da hizmete açtığımız yeni fabrikamızla bu kapasiteyi 750 bine çıkarmayı hedefliyoruz. Modern üretim hatlarıyla donatılmış tesislerimizde, dondurulmuş gıda üretiminde kullanılan eksi 40 derece şoklama teknolojisi, ürünlerin tazeliğini ve lezzetini koruyarak raf ömrünü uzatıyor. Ayrıca Balıkesir'de açacağımız fabrikamızla Türkiye’nin en büyük pizza ve lahmacun üretim tesislerinden birini hayata geçirerek sektörde fark yaratmayı planlıyoruz. Ayrıca üretim süreçlerinde enerji verimliliği sağlayan teknolojilere öncelik vererek çevresel etkileri azaltmayı hedefliyoruz.
“HER DAMAK ZEVKİNE UYGUN ÜRÜN ÇEŞİDİMİZ VAR"
Aktaşlar olarak Pidemiss, Nelipide ve Pideor gibi sevilen markalarınız ve franchise modelleriyle dünya çapında ilgi görüyorsunuz. Franchise modelinizden söz edebilir misiniz, şartları nelerdir? Türkiye’de ve dünyada toplam kaç franchise işletmeniz var?
Amacımız her damak tadına ve yaşam tarzına hitap etmek. Bu kapsamda her markamızla farklı zevklere uygun lezzetler, özgün tarifler ve benzersiz deneyimler sunarak misafirlerimizin beklentilerini karşımaya özen gösteriyoruz. Pidemiss, vegan lahmacun gibi yenilikçi ürünlerimizle farklı beslenme tercihlerine odaklanırken; Nelipide gurme lezzetler arayanlara bir restoran deneyimi sunuyor. Pideor ise daha hızlı servis anlayışıyla fast-food tarzında lezzetler sunan zincir markamız olarak öne çıkıyor. Ürün yelpazemizde kıymalı, kuşbaşı kaşarlı, karışık peynirli pide, vegan lahmacun ve margarita pide gibi farklı damak tatlarına hitap eden seçenekler yer alıyor. Ayrıca private label üretimlerimiz sayesinde Türkiye’deki zincir marketler ve global perakendeciler için özel markalı ürünler üretiyoruz. Ürünlerimizin çeşitliliğiyle geleneksel lezzetleri korurken, global trendlere ve tüketici beklentilerine uyum sağlamaya özen gösteriyoruz.
“İTALYA'DA PİDE FABRİKASI KURMAYI PLANLIYORUZ"
Firma olarak kısa, orta ve vadede hedeflerinizi ve ajandanızda yer alan yeni projelerinizi bizimle paylaşabilir misiniz?
Giresun ve Balıkesir’deki fabrikalarımızla üretim kapasitemizi iki katına çıkarmayı planlıyoruz. Önümüzdeki 10 yıl içinde Karadeniz pidesini, pizza gibi dünyaca ünlü hale getirerek, global bir lezzet markası olmasını hedefliyoruz. ABD’de tüm eyaletleri kapsayan bir dağıtım ağı ve İtalya’da modern bir pide fabrikası kurmayı planlıyoruz. Londra’da pide odaklı bir fast-food zinciri projemiz var. Uzun vadeli planlarımız arasında ise markamızın sürdürülebilir büyümesine katkı sağlamak adına halka açılmak yer alıyor.
DONDURULMUŞ GIDANIN PAZAR BÜYÜKLÜĞÜ 25 MİLYAR TL
Günlük yaşam temposunun hızlanmasıyla birlikte dondurulmuş gıdaların hem pratiklikleri hem de besin değerlerini koruyan yapılarıyla tüketici tercihlerinde önemli bir yer edinmeye başladığına dikkat çeken Tamer Aktaş, “Ülkemizde de dondurulmuş gıda sektörü son yıllarda hızla büyüyor. Özellikle son üç yıl içinde sektörün büyüklüğünün yaklaşık 25 milyar TL seviyelerine ulaştığı tahmin ediliyor. Ancak tüketicilerdeki bu alanda yaygın olan ‘katkı maddesi kullanılıyor’ algısı, sektörün en büyük yanılgılarından biri. IQF (Individually Quick Freezing - Bireysel Hızlı Dondurma) teknolojisiyle gıdaların besin değerleri korunuyor ve katkı maddesi kullanımına gerek kalmıyor. Biz de bu teknoloji sayesinde ürünlerimizi tamamen doğal içeriklerle ve katkı maddesi kullanmadan üretiyor, tüketicilerle buluşturuyoruz” dedi.
AKTAŞLAR, ANUGA 2025’TE ÜRÜNLERİNİ GÖRÜCÜYE ÇIKARDI
Geleneksel Türk mutfağının özgün tatlarını yenilikçi üretim teknolojileriyle buluşturan Aktaşlar Lezzet Grubu, 4-8 Ekim 2025 tarihleride Almanya’nın Köln kentinde düzenlenen dünyanın en büyük uluslararası gıda fuarlarından Anuga 2025’te yerini aldı. Firma; 40 gram, 125 gram, 150 gram ve 170 gram (tam pişmiş) pidelerinin yanı sıra 250 gram pidelerini de ilk kez yurt dışında bir fuarda beğeniye sundu. Pidelerin yanı sıra Calzone, PizzaCup, Focaccia ve lezzet ödüllü Vegan Lahmacun da fuar standında yerini aldı. Pizzalarda ise hem ince kenarlı (thin crust) hem de Napoliten çeşitlerinin yanı sıra özel ürünü PizzaRoll ve mini pizzalar PizzaPicco fuar ziyaretçileriyle buluştu. Mini pizzalarını ilk kez sergileyen şirket, Pidemiss, Pizzamiss, Nelipide, Pizzacup ve Bonapita markalarında yer alan inovatif ürünleriyle Anuga 2025’te sahne aldı.