Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Türk girişimciden gıda sektörüne yeni konsept

BLTC Grup Yönetim Kurulu Başkanı Refik Bulutçu: ''Dünyada ilk olarak biz, 'Hızlı ve hazır yemek' konseptimizle beslenmede bir devrimi hayata geçiriyoruz bu konsepti fast foodlara alternatif olarak geliştirdik'' ''Hedef kitlemizin ön sıralarında, çalışan hanımlar, öğrenciler, yalnız yaşayanlar ve 'yemek yapmaktan bıktım' diyen ev hanımları var'' ''Gıda sektöründe böyle bir ürün ve konsept yok. Mevcutlar ya konserve, ya yarı pişmiş dayanıklı değil ya da çiğ olarak hazırlanmış donuk ürünler''





gida_egitimi.png

BLTC Grup çatısı altında bir Türk girişimcinin hayata geçirdiği ''Hızlı ve hazır yemek'' ikonsept, gıda sektörüne yeni bir soluk getirmeyi hedefliyor.

     Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan BLTC Grup Yönetim Kurulu Başkanı Refik Bulutçu, dünyada ilk olarak kendilerinin hayata geçirdiği ''Hızlı ve hazır yemek'' konseptiyle, beslenmede devrim yapacaklarını söyledi.

     Bulutçu, bu fikri fast foodlara alternatif olarak geliştirdiklerine vurgu yaparak şunları anlattı:

     ''Beslenmede bir devrimi hayata geçiriyoruz. Bu konsept hayatımızda, beslenme üzerine çok şeyi değiştirip kolaylaştıracak. Hedef kitlemizin ön sıralarında çalışan hanımlar, öğrenciler, yalnız yaşayanlar, 'yemek yapmaktan bıktım' diyen ev hanımları ve günlük koşuşturma içinde sağlıklı beslenme imkanı arayanlar var. Şu anda Kadıköy, Cihangir ve Beşiktaş'ta satışlar başladı. Ataköy, Ataşehir ve Maslak'ta da yakında hizmet vermeye başlayacağız.''

     Belçikalı bir yemek firmasıyla teknolojik işbirliği yaptıklarını söyleyen Bulutçu, yaklaşık 300 çeşit Türk yemeğini, evde pişirilen tatta, hijyenik ve sağlıklı şekilde, ''Doyiva hızlı yemek'' satış noktası ve ''Doyiva hazır yemek'' market konseptleri ile kolay ulaşılabilir hale getirdiklerini ifade etti.

     Gıda sektöründe hızlı bir çıkış yapmaya hazırlandıklarının altını çizen Bulutçu, ürünlerin hazırlanışı hakkında da şu bilgileri verdi:

     ''Ürünlerimiz kesinlikle alışılanın dışında yöntemlerle hazırlanıyor. Hazırlanma aşamasında ürünler kesinlikle ateş görmüyor. Yemekler araştırma-geliştirme bölümünde aşçılarımız tarafından toplumun ortak damak tadına uygun olarak hazırlanıp, gıda mühendisleri tarafından tarifler reçete haline getiriliyor ve bilgisayarlara yükleniyor. Böylece sonraki üretimlerde yemeklerin tadının değişmesinin önüne geçiliyor. ikinci aşamada ise, malzemeler reçetelere uygun olarak hazırlanıp, vakum altında içinden havası alınıp tabaklara ve paketlere koyuluyor. Hazırlanan paketler bilgisayar kontrolü ile uzun tünellerde sıcak su damlacıklarıyla duşlanma yöntemiyle düşük ısıda uzun sürede pişiriliyor. Pişirme sıcaklığı kesinlikle 85 santigrat dereceyi geçmiyor.''

     Bulutçu, bu pişirme yönteminin yemeklere 5 önemli özellik kazandırdığına işaret ederek, şöyle devam etti:

     ''Pişirme sıcaklığı 85 dereceyi geçmediği için besinler protein, mineral ve vitamin gibi değerlerini kaybetmez. Bu da ürünlere besleyici ve sağlıklı olma özelliği kazandırıyor. Ürünler kapalı olarak düşük ısıda, uzun sürede, sıcak su damlacıkları ile kendi yağı, kendi suyu ve kendi aromasıyla piştiği bir nevi demlendiği için müthiş bir lezzet elde ediliyor. Tüm ürünler buzdolabında +4°C derecede bir ay saklanabiliyor. Hiçbir şekilde koruyucu ve katkı maddesi kullanılmıyor. Ürünlerin ömrü tamamen pişirme ve soğutma teknolojisiyle veriliyor. Ayrıca ürünlerin satış fiyatları oldukça uygun olduğundan evinizde hazırlayacağınızdan daha ekonomik olabiliyor.''

    

     Satış noktaları ve marketlerde gıda mühendisleri hizmet veriyor

    

     ''Doyiva hızlı yemek'' noktaları ve ''Doyiva hazır yemek'' marketlerinde gıda mühendisi ve teknisyenin hizmet verdiği bilgisini aktaran Bulutçu, satış ağlarının bulunduğu bölgede çalışanların semt sakinlerini, sağlıklı beslenme konusunda bilgilendirdiğini aktardı.

     Bir ay içerisinde internetten satışa başlayacaklarını da duyuran bulutçu, bayilik almak için 20 bin dolar gibi bir tutarın yeterli olduğunu, hatta bunun yarısına sahip olanlara leasingle bayi açma imkanı sunacaklarını belirtti.

     Franchising yöntemiyle kısa surede geniş bir bayi ağına ulaşmayı hedeflediklerini ifade eden Bulutçu, 5 yıl içindeki hedeflerinin ise günde 1 milyon adet üretim yapmak olduğunu bildirdi.

     Türkiye'deki dev marketlerin de bu projeye talip olduklarını, hatta büyük bir marketin yıllık 100 milyon liralık alım garantisi verdiğini anlatan Bulutçu, fakat hedefleri bir dünya markası haline gelmek olduğu için bunu kabul etmediklerini kaydetti.

     Bulutçu, sözlerini şöyle tamamladı:

     ''Buradan dünyaya açılıp bir dünya markası yaratmak da hedeflerimiz arasında... Çünkü gıda sektöründe böyle bir ürün ve konsept yok. Mevcutlar ya konserve ya yarı pişmiş dayanıklı değil ya da çiğ olarak hazırlanmış donuk ürünler. Bizim hazırladığımız konseptte yemekler, mevsim sebzeleri ile hazırlanıyor, evde pişirilenden farkı yok. Alıp eve giden müşterilerimizin fırında kısa bir süre ısıtmaları yeterli, burada yemek isteyen müşterilerimizin bekleme süresi de normal bir fast food ürününden daha kısa. Hazırlanma şartları tüm sağlık belgelerine uygundur. Reçeteyle yapıldığı için de ürünler değişmeyen bir lezzete sahip. Tüm ürünlerimiz 1'er kilogramlık aile paketleri şeklinde de 1 ay içinde satışa sunulacak.''

    Kaynak: AA