Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Su ürünleri ihracatında tanıtım atağı!

Türkiye'nin 500 milyar dolarlık 2023 ihracatı içerisinde 1,5 milyar dolarlık paya sahip bulunan su ürünleri ihracatında, sektör temsilcileri, hedeflerin tutturulması için ABD'den Uzakdoğu'ya kadar dünyanın dört bir yanında tanıtım attığı başlatmaya hazırlanıyor.





melih_isliel.jpg

Su Ürünleri Tanıtım Grubu Başkanı Melih İşliel, yaptığı açıklamada, Türk su ürünlerinin son yıllarda hızlı bir gelişim gösterdiğini belirterek, 2000 yılında 60 milyon dolar olan sektörün ihracatının 2012 sonunda 500 milyon doları bulmasının beklendiğini söyledi.

Sektörün halen Hollanda, Almanya ve İtalya başta olmak üzere 75 ülkeye ihracat yaptığını, 2023 hedefleri doğrultusunda pazar paylarının genişletilmesinin planlandığını dile getirerek, şunları kaydetti:

''Ürettiğimizi satmak için uluslararası ticarette, sözleşmelerin yüzde 40'ının imzalandığı fuarlarda tanıtım atağı başlattık. Su ürünlerinde 2023 yılı için belirlediğimiz 1,5 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmak için önümüzdeki yıl Uzakdoğu'dan ABD'ye sektörün nabzını tutan 13 fuarda tanıtım yapacağız. Bu fuarlar sektörün buluşma noktaları, dünyadaki tüm alıcı ülkeler bu fuarları yakından takip ediyor. Amacımız bu fuarlarda bizi 2023 hedefine ulaştıracak bağlantıların ilk adımını atmak.''

Avrupa pazarında hedef yüzde 100 büyüme

Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Sinan Kızıltan da Türkiye'nin kültür balıkçılığı üretiminde, Avrupa'da Norveç'in ardından ikinci sıraya yükseldiğini belirtti.

Deniz ve tatlı sularda üretim yapan toplam 2 bin 44 işletme bulunduğunu dile getiren Kızıltan, yetiştiricilik yoluyla gerçekleştirilen üretim toplamının 188 bin 790 ton olduğunu kaydetti.

Kızıltan, Avrupa pazarındaki paylarını ikiye katlamayı hedeflediklerini ifade ederek, ''Avrupa sofralarında yenen her dört kültür balığından bir tanesi Türkiye'den gidiyor, hedefimiz dörtte ikiye çıkmak'' dedi.

Bu hedefe ulaşmada, fuarlarda yapılan tanıtımın önemli bir etken olduğunu belirten Kızıltan, şunları söyledi:

''Geçen yıl katıldığımız fuarlarda çok iyi geri dönüşler aldık. Rusya Federasyonu, yıllık 900 bin ton balık ithalatı yapan dev bir pazar. Komşumuz olması dolayısıyla Türkiye bu pazarda önemli bir avantaja sahip. Bu ülkeye 2008 yılında 920 bin dolar olan su ürünleri ihracatı, 2011'de 21 milyon dolara yükseldi. Bu yılın ilk 11 ayında da 20 milyon dolara yaklaştık. AB'nin yıllık 12 milyar avro balık cari açığı var. İyi tanıtımla bu pazarlara hakim olabiliriz. Kültür balığı üretimiyle yakın coğrafyamızın tedarikçisi olabiliriz.''