Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Tafe’den geleneksel lezzetlere modern yorumlar

Kent Gıda’nın kurucularından duayen işadamı Fehmi Tahincioğlu’nun kurduğu Tafe Gıda, şekerlemeden spesiyal baklavaya, kurabiyeden çöreğe ve fıstık ezmesine kadar birçok ürüne yeniden hayat veriyor. Firmanın Genel Müdürü Ergin Baykara, unlu mamul ürün gruplarında yaptıkları çalışmaları Gıda Teknolojisi Dergisi’ne anlattı.




tafe_gidaÖncelikle üretim tesisinizi tanıtarak, üretimde uyguladığınız gıda güvenliği ve hijyen prensiplerinizi anlatabilir misiniz?
Tafe Gıda, Kent Gıda’nın kurucularından ve Türkiye şekerleme sanayinin duayen işadamlarından Sayın Fehmi Tahincioğlu tarafından Şubat 2013’te kuruldu. Ancak yatırımın tamamlanması ve ürün geliştirme çalışmalarımız 2014 yılı sonuna kadar devam etti.Şirketimiz Gebze Plastikçiler Organize Sanayi Bölgesi içinde bulunan 4 bin 600 metrekare kapalı, 3 bin metrekare açık alana sahip tesislerinde 55 çalışanı ile üretim yapmaktadır. Üretimde kullandığımız makine ve ekipmanlar tamamen yeni olarak alınmıştır. Bazı makinelerimiz ise sektörde nadir olarak kullanılmaktadır. 2015 yılında 540 tonluk satış hedefi belirledik.
Tafe Gıda olarak fabrikamızda hijyen kurallarına maksimum ölçüde uymaya çalışıyoruz. Bu kapsamda kontaminasyon kaynaklarının kontrolü ve/veya ortadan kaldırılması, çapraz bulaşmanın kontrolü, temizlik ve dezenfeksiyon işlemlerinin kontrolünü ve gözden geçirilmesini sağlamaktayız. Gıda işletmelerinde en önemli kontaminasyon kaynaklarından biri üretimde çalışan personeldir. Personel; hazırlık, işleme, ambalajlama ve taşıma proseslerinde gıdayı kontamine edebilecek sayıda ve çeşitlilikte mikroorganizmayı taşıyabilir. Personel hijyeninin sağlanmasında hijyen bilincinin kazandırılması için el temizlik ve dezenfeksiyonu, koruyucu kıyafet kullanımı, çapraz kontaminasyon, alerjen yönetimi, kimyasal madde kullanımı, atık yönetimi gibi konularda belirli periyotlarda eğitim vermekteyiz. Yine belirli periyotlarda dış laboratuvarlarda ortam havası, personel eli, makine ve ekipman yüzeylerinden alınan numuneleri mikroorganizma yükü için analiz ettirmek suretiyle, firmamızda alınan önlemlerin etkinliğini doğrulamaktayız.
 
MARDİN’İN ‘HAYAT ÇÖREĞİ’ KİLİÇE
Unlu mamuller kategorisinde hangi ürünleri üretiyorsunuz? Bu ürünlerin üretim sürecini detaylı olarak anlatabilir misiniz?
Unlu mamuller kategorisinde şu anda spesiyal baklava, Kiliçe Mardin Çöreği ve Barazek susamlı kurabiye çeşitlerimiz mevcuttur. Kiliçe Mardin yöresinin geleneksel bir ürünü olup, “Hayat Çöreği” anlamına gelmektedir. Özellikle Mardin yöresinde evlenen çiftler bu çöreği ortadan ayırmak suretiyle “hayatı paylaşmak” adına birbirlerine söz verirler. Son derece farklı lezzeti olan bir üründür. İçeriğinde sağlığa faydalı olan mahlep, rezene, tarçın, yenibahar, çörek otu ve susam gibi baharatlar yer almaktadır. Barazek ürünü ise Suriye ve Lübnan’da yaygın olarak tüketilen ve Arapça’nın bazı lehçelerinde “Gevrek” anlamı taşıyan bir kurabiye türüdür. İçeriğinde bulunan Antep fıstığı, susam ve sadeyağ, ürünün lezzetini artırmaktadır. Her iki ürünümüzün raf ömrü 6 aydır.
Çok yakın zamanda buna dolgulu kurabiye çeşitlerini ilave edeceğiz. Ürünlerimiz için kullandığımız hammadde ve ambalaj malzemelerini güvenilir tedarikçilerden temin ediyoruz. Bu amaçla tedarikçilerimiz nezdinde gereken kontrolleri yapıyoruz. Üretimimiz HACCP kurallarına göre uzman gıda mühendislerimiz tarafından yönetilmektedir. Şubat ayında ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi yürürlüğe konulmuştur.
 
LEZZET AVCILARINA HİTAP EDİYORUZ
Kurabiye ve benzeri ürünlerde Tafe Gıda’yı rakiplerinden ayıran noktalardan bahsedebilir misiniz? Bu ürünleri satın alan tüketici profilini nasıl tarif edebilirsiniz?
 
Ürünlerimizi rakiplerinden ayıran temel özelliklerden en önemlisi lezzet farkıdır. Gerek kullanılan hammaddelerin kaliteli olması, gerekse ustalığımız ürünlerimizi lezzetli yapan unsurlardır. Buna ilaveten spesiyal baklavamızın az şerbetli olması ve kurabiyelerimizde kullandığımız kuruyemiş ve baharatlar ürünlerimizi sağlıklı yapan unsurlardır. Ürünlerimizin ambalajları ise estetik olması ve ürünün raf ömrünü artırması bakımından müşterilerimiz tarafından beğeniliyor. Ürünlerimizi satın alan tüketicilerimizin profili incelendiği zaman, yetişkin, şehirli ama geleneksel lezzetlere, sağlıklı ve doğal beslenmeye düşkün bir tüketici grubu karşımıza çıkmaktadır. Kurabiyelerimiz gerek kahvaltılık, gerekse çay ve kahve yanında atıştırmalık olması açısından tüketiciler tarafından lezzetli ve besleyici olarak değerlendirilmektedir.
 
 
 
YENİ KURABİYE ÇEŞİTLERİMİZ YOLDA
Bu yıl ya da gelecek yıllarda unlu mamuller ve fırıncılık ürünleri kategorisinde üretmeyi planladığınız yeni ürünler olacak mı?
İçi dolgulu kurabiye çeşitlerimizi çok kısa bir süre sonra müşterilerimize sunmayı planlamaktayız. Bu ürünlerimiz yöresel özellikleri taşıyan farklı lezzetler olarak tüketicilerimizin karşına çıkacaktır. Yeni ürünler konusunda AR-GE çalışmalarımız devam ediyor. Piyasada bulunmayan farklı lezzetleri üretmek her zaman önceliklerimiz arasında yer alacaktır.
 
Biraz da ihracat çalışmalarınızdan söz edebilir misiniz? Özellikle kurabiye ve diğer unlu mamullerinizi hangi pazarlara ihraç ediyor/etmeyi planlıyorsunuz?
İhracat çalışmalarımız henüz başlangıç aşamasında. İlk ihracatımızı Azerbaycan’a yapmış bulunmaktayız. Havalimanında bulunan free shop mağazalarında yaklaşık 6 aydan beri ürünlerimizi tüketicilere sunmaktayız. Yakın zamanda özellikle Almanya ve Hollanda gibi Türk ve Arap nüfusunun yoğun olduğu Avrupa ülkeleri ile Körfez ülkelerine ihracat yapma konusunda çalışmalarımız devam ediyor.
 
Türkiye’de fırıncılık ürünleri, kurabiye ve baklava tüketimi ne boyutta? Tüketimin daha da artması için size göre nelerin yapılması gerekiyor?
Ülkemizde unlu mamuller üretiminin büyük kısmı ufak işletmeler tarafından gerçekleştirilmektedir. Ancak TÜİK verilerini incelediğimiz zaman, son yıllarda markalı üretimin, özellikle baklava ve kurabiye ürünlerinde geçmiş yıllara nazaran ciddi artış gösterdiğini görüyoruz. Bunun temel nedeni tüketicilerin gıda güvenliğini, sağlıklı ve üretim yapan firmaları tercih etmeye başlamasıdır. Şehirleşme oranının ve modern satış kanallarının artış göstermesi, beraberinde kaliteli ve sağlıklı üretim yapan firmaları ön plana çıkarmaktadır. Kurabiye gibi unlu mamullerin kişi başına tüketimi gelişmiş ülkelerin gerisindedir. Ülkemiz nüfusunun genç niteliği dikkate alındığı takdirde önemli bir beslenme kaynağı olan unlu mamuller tüketiminin önümüzdeki yıllarda artış göstereceğini tahmin etmekteyiz.
 
TAHİNCİOĞLU AİLESİ
1926 yılında Mardin'de tahin üretimiyle gıda sektörüne adım atan Tahincioğlu Ailesi, 1952 yılında Fehmi Tahincioğlu'nun da aktif katılımıyla çalışmalarını Diyarbakır'da sürdürdü. Bir yıl sonra ailece İstanbul'da kurdukları Kent Gıda, yarattığı markalarla uzun yıllar 7'den 70'e tüm Türkiye'nin beğenisini kazanırken, Fehmi Tahincioğlu'nun 1952 yılında başladığı iş hayatı, Kent Gıda ile bütünleşen tecrübe ve bilgi birikimi, 2013’te kurduğu Tafe Gıda A.Ş. ile devam ediyor. Fehmi Tahincioğlu, yeni firmalarında kızı Özlem Gençoğlu ve eski Kent çalışanlarıyla birlikte yeni bir başarı hikayesi yazmayı amaçlıyor. Geleneksel lezzetleri tüketicilerle buluşturmak için yeni, modern ve son teknolojiyle üretim yapan bir tesis kuran firma, şekerlemeden spesiyal baklavaya, kurabiyeden lokuma, krokandan badem ve fıstık ezmelerine kadar birçok ürüne yenilikçi fikirlerle yeniden hayat veriyor.