Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Mavi yaka personeli ve eğitim programları neden önemli?

Yapılan araştırmalar her geçen yıl mavi yaka personelinin iş bağlılığının azalmakta olduğunu, beyaz yakaya mal edilmiş gibi gözüken sadakat sorununun diğer seviyelerde de ortaya çıktığını gösteriyor. 




Karma Grup hijyenÖzellikle mavi yakanın tüm sorun ve ihtiyaçlarının eski yöntemlerle çözümlenme döneminin çok gerilerde kaldığını kabullenerek eğitim konusunda çok istekli olan tüm çalışanların sınıf gözetmeksizin desteklenmesi, işin sürdürülebilirliği için büyük önem taşıyor. Mavi yaka eğitimleri içinde özellikle teknik alana yönelik Gıda Güvenliği, Kimyasal Güvenliği, TPM ve Otonom Bakım eğitimleri öne çıkıyor. Bu eğitimler beyaz yaka ile birlikte düzenlediğinde etkisinin çok daha pozitif olduğu görülüyor. Seneler içinde diplomalarından bağımsız ortak bir dil geliştirmiş olan mavi ve beyaz yaka çalışanlar birlikte olduklarında eğitmenin onlara azami katkıda bulunmasına en uygun ortamı hazırlamış olacak. Ayrıca ekip olarak birlikte öğrenmeye ayrılan zamanlar her eğitim başlığı için şirket içi iletişime büyük fayda sağlıyor.
 
Karma Grup Satış ve Pazarlama Koordinatörü Sinem Bahtiyar, gıda güvenliği eğitimlerinin, bir işletmede idari ya da personel hizmetlerinde çalışan tüm ekiplerin eğitime katılması, işletmeyi etkileyebilecek problemlerin, özellikle gıda savunması, personel hijyeni ve sağlığının korunması esaslarının anlaşılması ve uygulanması açısından son derece gerekli ve gıda güvenliği kavramının ayrılmaz bir parçası olduğunu söyledi. Tüm çalışanların iç ve dış kaynaklı eğitim fırsatlarından yararlanması gerektiğine vurgu yapan Bahtiyar, “Bu faydayı eğitimi alan kişiler kadar, eğitim alan kişilerin çalıştıkları işletmeler de görmektedir. Çalışanların artan farkındalıkları ve olumlu yönde değişen davranışları nedeniyle, işletmeler için bu eğitimler orta ve uzun vadede çok daha fazla katkı sağlamaktadır. Mavi yaka eğitimlerinin sektöre özel ya da şirkete özel ilave konular doğrultusunda hazırlanmasının yanı sıra bu ekip üyelerinin genel katılıma açık eğitim programlarına katılması da bir diğer motivasyon kaynağıdır. Günümüzde mutlu çalışan mutlu müşteri formülü deneyimlenmiş bir gerçektir” dedi.
 
Karma Grup olarak kurumların tüm eğitim, danışmanlık ve tedarikçi denetimi ihtiyaçlarında yanında olduklarını kaydeden Sinem Bahtiyar, “2018 yılında eğitim takvimimizi iki ayda bir güncellemeye ve müşterilerimizden gelen geri bildirimleri dikkate alarak yeni eğitim programları, çalıştay ve sertifika programları sunmaya devam edeceğiz” diye konuştu.