Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Mondelēz International Türkiye’den 2017’de yüzde 19’luk büyüme

Mondelēz International Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, geçtiğimiz yıla göre yüzde 19’luk bir büyüme kaydettiklerini belirterek, 2017 yılında 720 Milyon TL.’lik ciro elde ettiklerini söyledi.
 




İhsan KaragözKent markası ile birlikte Falım, First, Olips, Jelibon, Milka, Oreo, Toblerone gibi yerli ve uluslararası birçok markayı bünyesinde barındıran Mondelēz International Türkiye, 28 Mart’ta gerçekleştirdiği ‘Değerlendirme Toplantısı’nda büyüme rakamları, yatırımlar ve sektörle ilgili bilgileri paylaştı. 2017 cirosunu 720 Milyon TL olarak açıklayan şirket, sakız kategorisinde yüzde 51, şekerde ise yüzde 25’lik pazar payıyla sakız ve toplam şeker kategorisinde pazar lideri konumunda.
 
2017’de yüzde 19’luk büyüme, 30 bin tonluk satış
Değerlendirme Toplantısı’nda konuşan Mondelēz International Genel Müdürü İhsan Karagöz, 2017 yılında hem iç hem de dış pazarda çift haneli sayılarla büyüdüklerini söyleyerek 2017 yılı sektör ve şirket rakamları ile ilgili bilgi verdi. “Türkiye’de sakız, şeker, çikolata ve bisküvi kategorilerinin toplam büyüklüğü 8 Milyar TL. Türkiye’de bir önceki yıla göre yüzde 9 büyüme gösteren 770 Milyon TL’lik bir sakız pazarı var. Yine 513 Milyon TL’lik şeker pazarı da yüzde 12 oranında bir büyüme gösterdi. 3.2 Milyar TL.’lik çikolata pazarında yüzde 14 ve 3,5 Milyar TL’lik bisküvi pazarında ise yüzde 15’lik bir büyüme söz konusu. Biz Mondelēz International Türkiye olarak geçtiğimiz yıla oranla tüm bu kategorilerde yüzde 19 büyüdük. Kategori bazında bakacak olursak da pazar lideri olduğumuz sakız ve şekerde yüzde 6, bisküvide ise yüzde 20 oranında büyüme gösterdik. Ve toplam kategorilerde de yaklaşık 30 bin tonluk bir satış gerçekleştirdik.” diyen Karagöz bu başarılarında Mondelēz dünyası içindeki en büyük üretim tesisine sahip olmalarının da büyük etkisi olduğunun altını çizdi.
 
İhracatta yüzde 56 büyüme
Mondelēz International’ın Gebze’de bulunan, 110.000 ton üretim kapasitesine sahip üretim tesisinde üretilen ürünler, Türkiye ile birlikte dünyanın dört bir yanına ihraç ediliyor. 17 farklı teknolojiyle üretim gerçekleştirilen tesiste hem Jelibon, Bonibon gibi Türk markalarının hem de yurtdışına özel markaların üretimi yapılıyor. Mondelēz International Türkiye ABD’den İngiltere, Fransa ve Hollanda gibi Avrupa ülkelerine, Rusya, Ortadoğu ve Balkanlardan Körfez ülkelerine 50’den fazla ülkeye ürün ihraç ediyor.
 
Türkiye bölgenin ‘ihracat üssü’ oluyor
İhracatın büyümelerinde önemli yer tuttuğunu belirten İhsan Karagöz, 2017 yılında geçtiğimiz yıla göre yüzde 56 oranında bir büyüme gösterdiklerini belirterek ihracat rakamını da 220 Milyon TL olarak açıkladı. En büyük ihracatın ise 9200 ton ile Amerika’ya ihraç edilen Sour Patch Kids olduğunu, onu Halls markası ile İngiltere ve Love Is (Şıpsevdi) markasıyla Rusya ve Kafkaslar’ın izlediği bilgisini verdi. Karagöz sözlerine şöyle devam etti: “Eskiden bu ülkelere yapılan ihracat Ortadoğu’dan yönetiliyordu. 2018 itibariyle bu operasyonu üzerimize alıyoruz. Böylelikle yüzde 10’luk bir satış üzerimize geçiyor. Bu oldukça önemli bir gelişme çünkü burada üretip buradan dünyanın önemli bölgelerine satış yapacağız. Büyüklük olarak 17 Milyon dolar gibi bir rakam söz konusu ama bunu kuvvetli çift hanelerle büyütmeyi hedefliyoruz.” 
 
6 yılda 200 Milyon TL’lik yatırım
Konuşmasında Türkiye’nin Avrupa Bölgesi’nin en hızlı büyüyen ülkelerinden biri olduğunu belirten İhsan Karagöz, “Türkiye’de 85 bin metrekare alanı olan fabrikamız, Mondelēz dünyası içindeki en gelişmiş ve en büyük fabrikalardan birisi. Tatlandırıcıyı da 2017 başından beri Türkiye’de üretiyoruz. Şu anda yüzde 90 kapasite kullanım oranımız var. Son 6 yılda 200 milyon TL’lik yatırım yaptık. 2018 yılında da 42 Milyon TL’lik yatırım yapmayı hedefliyoruz” dedi.  
 
Fransa’daki sakız üretim hattı Türkiye’ye geliyor
Karagöz toplantıda, Mondelēz International Türkiye’nin 2018’de Fransa’nın St. Genest’deki üretim hattının Türkiye’ye taşınacağının haberini de paylaştı. “Dünyanın bir numaralı sakız üretimine sahip Fransa gibi bir ülkeden Türkiye’ye böyle büyük bir üretimin taşınması hem şirketimizin ülkemize duyduğu güven hem de buradan tüm Avrupa’ya sakız üretimi gerçekleştirmek adına oldukça önemli. 2018 yılı itibariyle Hollywood ve Trident sakızlarının üretimi ve ihracatı Türkiye’den gerçekleştirilecek. Bu önemli gelişme ile sakız üretimimizde ek 1200 tonluk bir üretim ve 22 Milyon TL’lik bir ihracat artışı bekliyoruz. Bununla birlikte sakız üretiminde de yüzde 9 oranında artış öngörüyoruz. Ayrıca yepyeni lezzetleri Mondelēz International Türkiye çatısı altında tüketicilerimizle tanıştırmaya devam edeceğiz. Sakız, şeker, çikolata ve bisküvi kategorilerinde yaklaşık 20 yeni ürünümüzü pazara sunacağız.” diyerek 2018 Türkiye yatırım planları ile ilgili bilgi verdi.
 
Günümüzün hızlı temposu içinde ‘Daha çok neşeli, lezzetli anlar yaratabilmeyi’ amaçlayan ve Türkiye’nin de içinde bulunduğu 160’dan fazla ülkede faaliyet gösteren Mondelēz International, dünya çapında 90 bini aşkın çalışana ve 2017 yılı itibariyle 26 Milyar dolar ciroya sahip.
 
Mondelēz Türkiye hakkında
Mondelēz International, Türkiye’de First, Falım, Kent, Olips ve Jelibon gibi pek çok güçlü markasıyla sakız, şeker, hediyelik ve ikramlık kategorilerinde pazar liderlerinden biridir. Ayrıca Mondelēz International, Türkiye pazarında Milka, Toblerone ve Oreo gibi efsanevi küresel markalarıyla çikolata ve bisküvi kategorilerinde de güçlü bir varlığa sahiptir. Gebze’de bulunan büyük üretim tesisiyle yaklaşık 1.200 kişiye istihdam sağlamaktadır. Gebze tesisinde üretilen ürünler 50’nin üzerinde ülkeye ihraç edilmektedir.