Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Nestlé Professional’dan şef ve barista adaylarına yönelik gençlik projesi

Ev dışı tüketim sektörünün lider firmalarından Nestlé Professional, sektöre yeni değerler kazandıracak anlamlı bir projeyi hayata geçirdi. Geleceğin şef ve baristalarını destekleyen YOCUTA/YOBATA (Young Culinary/Barista Talents-Genç Mutfak/Barista Yetenekleri) projesi, 20 Ekim Dünya Şefler Günü’nde gerçekleşen webinar etkinliğiyle başladı. Moderatörlüğünü Sinan Hamamsarılar’ın yaptığı, gastronomi dünyasında kariyer yapmak isteyen genç şef ve barista adayları ile sektörün önde gelen isimlerini bir araya getirmeyi hedefleyen dijital buluşmada, Murat Aslan, Aslı Yaman ve Ersin Dayı konuşmacı olarak yer aldı. 
 




Nestle Professsional gençlik projesiNestlé Professional, Nestlé’nin 2013 yılında küresel bir gençlik girişimi olarak başlattığı, gelecek nesli istihdam için daha yetkin hale getirme amacı taşıyan global Nestlé Needs YOUth programı kapsamında yeni bir projeye imza attı. Genç mutfak yeteneklerini YOCUTA (Young Culinary Talents-Genç Mutfak Yetenekleri) projesiyle destekleyen Nestlé Professional, bu projenin bir parçası olan YOBATA (Young Barista Talents-Genç Barista Yetenekleri) ile de genç baristaların kariyer yolculuklarına katkı sağlayacak. 
 
YOCUTA, 20 Ekim Dünya Şefler Günü’nde gerçekleşen webinar etkinliği ile başladı. Sektörün ihtiyacı olan yetenekli iş gücünü oluşturma adına önemli bir adım niteliği taşıyan YOCUTA; gençlere yetkin bir şekilde iş gücüne katılabilme yolunda yardımcı olmayı, yeme içme sektöründe kendi kariyerlerini oluşturmalarına destek vermeyi amaçlıyor. Yeni ve gelişen iş gücüne pratik beceriler ve bilgiler getirmeyi hedefleyen YOCUTA projesinde; kişisel gelişim eğitimleri, mutfak uygulamaları, sektör-öğrenci ilişkileri konuları önceliklendirilecek.
 
Alanında ilk ve Türkiye’de tek 
Nestlé’nin “Ortak Değer Yaratma” anlayışını destekleyen, alanında ilk ve Türkiye’de tek olan YOCUTA’nın dijital oturumunda, genç şef ve barista adaylarını her yönüyle destekleme adına yapılabilecekler ele alındı. Oturumda; gençlere iş bulmaları ve kendi kariyerlerini oluşturmaları yolunda verilebilecek destekler, yeni nesilleri başarıya hazırlama, nitelikli profesyoneller yetiştirme, ilgili ve dikkatli şeflere ilham verme yolunda atılabilecek adımlar konuşuldu. Sektör paydaşlarının birlikte yapılması gerekenleri konuştuğu webinarda konunun uzmanları, genç istihdamı meselesini tüm yönleriyle ele aldı.
 
“Tat Dedektifi” Instagram hesabıyla tanınan, yemek ve seyahat profesyoneli Sinan Hamamsarılar’ın moderatörlüğünde gerçekleşen etkinlikte; Nestlé Professional Türkiye Genel Müdürü Ali Mansour ile birlikte Big Chefs Mutfak Koordinatörü Murat Aslan, KiMMA Coffee Roasters Kurucu Ortağı Aslı Yaman ve Divan Fabrika Direktörü Ersin Dayı da konuşmacı olarak yer aldı. Katılımcılar buluşmayı, https://www.nestleprofessional.com.tr/yocutayobata  adresinden izledi.
 
“Gençlerimize yardımcı olmaya kararlıyız” 
Gençlerin sektörün geleceğinde çok önemli bir yer tuttuğunu ve Nestlé Professional olarak genç şef ve barista yeteneklerini desteklemeyi amaçladıklarını söyleyen Nestlé Professional Türkiye Genel Müdürü Ali Mansour, “Genç nesillere parlak bir gelecek sunamayan toplulukların gelişemeyeceğine inanıyoruz. Bu nedenle gençlerimize yardımcı olmaya kararlıyız” dedi.
 
19 şehirde 26 üniversite ile iş birliği yapılacak 
Mansour, YOCUTA’nın uzun soluklu bir proje olduğunu belirtti ve ekledi: “19 şehirde 26 üniversite ile iş birliği yapacağız. 5 yılda 25 bin öğrenciye ulaşarak +300 saat eğitim vermeyi hedefliyoruz. YOCUTA, gençlere sadece iş bulmanın ötesine geçerek ömür boyu sürecek başarılı bir kariyerin ilk adımlarını atmalarını sağlayacak. Çok yakında genç barista yetenekleri için de YOBATA adında benzer bir projemiz olacak. Nestlé Professional olarak uzmanlığın önemine inanıyoruz, ekip arkadaşlarımız arasında 5 saha şefimiz ve 3 baristamız var. Sektörümüzü daha da yukarılara taşımak için öğrencilerimizi desteklemeye devam edeceğiz” 
 
YOCUTA’nın güzel ve büyük bir organizasyon olduğunu belirten Big Chefs Mutfak Koordinatörü Murat Aslan, “Günümüzde, sektörümüzde çalışmak isteyen şef adaylarının şanslı olduğunu düşünüyorum. Gastronomi dünyasındaki gençler eğitimli, gelişen teknolojilere ayak uydurabiliyorlar ve sosyalleşme yoluyla daha çok insana ulaşabiliyorlar. Teorik eğitim çok değerli; bununla birlikte gençlere, sektöre daha kolay adapte olabilmeleri için bir yandan çalışmalarını tavsiye ediyorum. Dünya gelişiyor. Son dönemde gluten free, sürdürülebilirlik gibi konularda hassasiyet arttı. Doğallık ve toprağa dönüşün en büyük trend olduğunu söyleyebiliriz. Kahve kültürü de ülkemizde çok gelişti. Bölgelere göre tüm trendleri takip etmek gerekiyor” şeklinde konuştu.
 
Türkiye’de yıllık kişi başı ortalama 2 kg kahve tüketildiğini söyleyen KiMMA Coffee Roasters Kurucu Ortağı Aslı Yaman, konuşmasında “Geçtiğimiz 15 yılda, sektörümüzde çok büyük değişiklikler yaşandı. Sektörle ilgili birçok ekipmanı hayatımıza aldık. Yepyeni kahveler, yeni ekipmanlar, bunlar artık evlerimizde. Yaşam alanlarımızda artık her türlü kahveyi hazırlayabilmemiz mümkün. Türkiye, kahve konusundaki yenilikleri hızla yakalıyor ve uyguluyor. Fakat sürdürülebilirlik konusunda bazı sıkıntılarımız olduğunu belirtmemiz gerekiyor. Bu anlamda gençlerden çok ümitliyim. Çünkü gelecek, onlarla beraber gelecek. İklim değişikliği sektörü etkiliyor. Tüm kahve tutkunlarına, ‘ne kadar ihtiyacımız varsa o kadar tüketelim’ mesajını vermek istiyorum” dedi. 
 
Divan Fabrika Direktörü Ersin Dayı ise “Hem yiyecek hem içecek pazarı açısından çok değerli olan bu projede emeği geçen herkese çok teşekkür ederim. Pandemi ile mücadele devam ediyor. Alınan tedbirler ve aşılama süreci ile sektör yeniden ayağa kalktı. Bu yıl bir bakıma eskiye dönüş yılı, sektör olarak küllerimizden doğuyoruz. Gençlere, mutfakta çalışmalarını, sektörü yerinde görmelerini tavsiye ediyorum. Çok farklı iş imkanları mevcut. Bilgiye ulaşmak artık çok kolay. Kendimizi geliştirebileceğimiz kanallar var. Bu istek ve heyecan, içinizde olmalı. Tutku varsa, geriye pratik yapma ve beceri geliştirme kalıyor. İnsan hayatının önemli anlarına bu kadar çok dokunan bir sektör yok. Doğru iletişimi sağlamak, yeni trendleri keşfetme açısından önemli. Tabii ihtiyaç analizini de unutmamak gerekiyor. Müşteri ihtiyacını anlayıp, doğru ekipmanı şeflerin yaratıcılığıyla birleştirdiğimizde ortaya doğru ürün çıkıyor” dedi.
 
Proje, geleceğin şef ve baristalarını donanımlı hale getirecek
Genç yetenekleri destekleyerek onlara iş bulmaları için gerekli becerileri geliştirmelerinde yardımcı olacak YOCUTA & YOBATA projesi, önümüzdeki dönemde farklı içeriklerle hız kesmeden devam edecek. Uzun soluklu proje kapsamında düzenlenecek yeni etkinlikler, @nestleprofessional_tr Instagram sayfası ve nestleprofessional.com tr websitesinden takip edilebilecek.