Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Doğuş Çay yılda 70 bin çiftçiyle çalışıyor

38 yıldır tarım sektöründe hizmet veren Doğuş Çay, her yıl 70 bin çiftçiyle çalışıyor. Bir yeni güneş enerjisi üretim paneli fabrikasına da sahip olan şirket, alımlarını çiftçilerle birlikte gerçekleştirerek toplamda 11 adet tarım üretim fabrikasında fabrikasında işliyor. Türkiye’nin dört bir yanına ürünlerini kendi markaları adı altında satışa çıkaran Doğuş Çay, bünyesinde 4 bin kişiye istihdam sağlıyor. Marka, yılda bir milyon ton şeker pancarı, 160 bin ton yaş çay, 75 bin ton patates, 50 bin ton domates, 17 bin ton mısır alımı yapıyor.




Harika Karakan Batallı
“En Güzel Çay Doğuş Çay” sloganı ile akıllarda yer edinen marka, Doğuş markası ile şeker, salça, soğuk çay ve limonata üretimi gerçekleştiriyor. Aynı zamanda cips kategorisinde  Cipso, Patos ve Çerezos markaları ile faaliyet gösteriyor. Tüm markalarını kendi üretim tesislerinde üreten Doğuş Çay en önemli önceliğini kalite olarak belirtiyor. Tarım sektörü dışında 2023 yılında Afyonkarahisar’da 70 milyon dolarlık yatırım yapan şirket, güneş enerjisi paneli üretimine Karakan Enerji olarak başladı. Güneş enerjisi pazarına giriş yapan şirket, tarımsal sulama aboneliği ile güneş paneli bahçeleri kurmayı hedefliyor.
 
“ÇAY, TÜRKİYE TARIMINDA ÖNEMLİ BİR YERE SAHİP”
Doğuş Çay Yönetim Kurulu Üyesi Harika Karakan Batallı, yüzde 100 yerli sermayeyle büyüyen nadir Türk şirketlerinden biri olduklarını dile getirerek; “1985 yılında kurulan şirketimiz yatırımlarına ilk olarak dökme çay ile başladı. Rize’deki 5 üretim fabrikamızda ve Ordu’daki paketleme fabrikamızda yıllık 50 bin ton çay üretiyoruz. Lezzetini Karadeniz’den alan bu taze çaylar, yüksek teknolojiyle harmanlanıyor ve Türkiye’nin dört bir yanına doğru yola çıkıyor” dedi. 
 
Çayın Türkiye ekonomisinde, tarımında ve bölge insanının yaşamında çok önemli bir yere sahip olduğuna dikkat çeken Batallı sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye, dünyada çay tüketiminde birinci, üretiminde beşinci sırada yer alıyor. Sudan sonra en fazla tüketilen tek içecek ise çay. Ülkemizde üretilen çayın diğer ülkelerde üretilen çaylara göre çok önemli bir üstünlüğü var. Türk çayı, tarlada kar altında kalarak yetişen tek çay. Bu haliyle hem lezzet açısından önemli bir avantaja sahip hem de çaya hiçbir tarımsal ilaçlama yapmayı da gerektirmez. 70 bin çiftçimiz ile çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Çay sektöründe dünyanın en modern teknolojisiyle donatılmış bir tesise sahibiz. Tüketicimize kaliteli ürünler sunuyoruz. İşimizi aşkla yapıyoruz, gönül veriyoruz ve bunun için çok çalışıp, sürekli geliştirmeye odaklanıyoruz. Çayda ve cipste uluslararası sertifikasyonlarla hem iç hem de dış piyasada faaliyet göstermekteyiz.”