Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Koska’dan mağazalaşma atağı

Helvadan lokuma, reçelden çikolataya, baklavadan pasta ve unlu mamullere kadar 300’ü aşkın ürünü tüketicileriyle buluşturan Koska Helvacısı – Mahir Gıda, bir yandan alternatif lezzetler geliştirirken, diğer taraftan mağaza sayısını artırıyor. Firmanın Yönetim Kurulu Üyesi & AR-GE ve Üretim Yöneticisi Adil Dindar ile bugünkü çalışmalarını ve projelerini konuştuk.  




Koska Mahir Gıda mağazaAdil Bey, geleneksel Türk şekerli mamulleri sektörünün önde gelen köklü oyuncularından Koska Helvacısı Mahir Gıda olarak pazardaki yeriniz ve çalışmalarınızdan söz edebilir misiniz?
Pazardaki konumumuz derken, siz de takdir edersiniz ki Koska olarak şu anda helva, tahin, pekmez, lokum, reçel, Türk kahvesi, çikolata, meyve çayı, draje, diyet grubu, baklava, pasta ve unlu mamuller gibi ana kategorilerde 300’ü aşkın ürün çeşidinin üretimini gerçekleştiriyoruz. Günlük olarak 25 ton helva, 20 ton tahin, 20 ton lokum, 10 ton krokan, 5 ton çikolata, 1,5 ton baklava, 2 bin pasta, 2 ton unlu mamul üretimimiz mevcut. Üretimimizin %60’ ı perakende, %25’i toptan olarak satılırken, geri kalan ’lik bölümü de ihraç ediyoruz. Ürettiğimiz lokumlar artık Türkiye sınırlarını aştı ve Turkish Delight olarak Türk lokumunu dünya da benimsedi. Özellikle Orta Doğu’dan çok fazla talep görmekteyiz. Helva, bana göre Türkiye’de hak ettiği yerde değil. Geleneksel bu ürünlerin özellikle gençlerimiz tarafından tüketilmesi için teşvik etmemiz gerekiyor. Biz de bu açıdan elimizden geleni yapıyoruz. 
 
Koska’nın zaten Türk toplumuna mal edilmiş bir marka haline geldiğine inanıyoruz. Değerli tüketicilerimize daha iyi hizmet verebilmek adına fabrika sayımızı 3’e çıkardık ve üretimde var olan bölümlerimizin kapasitelerinde büyümeye gittik. Bunların yanı sıra firmamıza yeni bölümler kazandırdık. Bu arada markalarımızı da çeşitlendirdik. Koska ile başlayan serüvenimize Kosshop, Cuma, Minyon, Helvacıbaşı ve Hacıbadem markalarını da ekledik.
 
Koska akide sonDİYABETİK ÜRÜNLERE ÖNEM VERİYORUZ
Yakın zamanda pazara sunduğunuz ya da sunmaya hazırlandığınız yeni ürünlerinizden bahsedebilir misiniz?
Yeni formülasyon çalışmalarımızla ve mevcut olan ürünlerimizin iyileştirilmesi ile ilgili kalite, araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin yürütüldüğü AR-GE departmanı ve üretimde 12 gıda mühendisimizle geçmişten geleceğe uzanan geleneksel lezzetlerimize yenilerini tabii ki dahil etmekteyiz. Bu düşünceyle helva ve ardından tahin-pekmezle başlayan yolculuğumuz başta lokum olmak üzere şekerleme, reçel, baklava, pasta ve unlu mamuller olarak kaliteyi hep aynı seviyede tutarak devam etmekte, asırlar boyunca da devam edecektir. Ayrıca diyabet hastaları için de diyet helva, diyet lokum ve diyet baklava üretimine ek olarak bu yıl diyet badem ezme ve diyet akide şekerini ürettik. Bu ürünlerden diyet akide şekerini üretmenin tabiî ki doğal olarak gururunu yaşıyoruz. Çünkü bana göre, dünyada diyet akide şekerini ilk kez biz ürettik. Ürettiğimiz bu ürünleri günlük kullanım miktarına dikkat ederek tek ambalaj olarak paketledik ve satışa sunduk. Böylece sadece büyüklerin değil, tatlıyı ve şekeri en çok seven çocuklarımızın (diyabet hastaları) ihtiyaçlarını da karşılamış olduk.
 
MAĞAZA SAYIMIZI 60’A YÜKSELTECEĞİZ 
Firma olarak hızlı bir şubeleşme stratejisi izliyorsunuz. Bugün kaç mağazanız var, önümüzdeki dönemde nerelerde, kaç mağaza açmayı planlıyorsunuz? 
Koska markası şu anda dünyada 35 ülkeye ihracat yapmaktadır. İstanbul’da 45 adet olan mağaza sayımızı 2017 senesinde 60 mağazaya çıkarmayı hedefliyoruz. Bununla beraber yurtdışında bulunan 7 adet mağaza sayımızı da 15’e yükselteceğiz. Tabii ki bu ülke isimlerini şimdilik söylemeyeyim, bizde kalsın. Sizlere de sürpriz olsun. 
 
Sizinle daha önce yaptığımız söyleşimizde Kos Shop markanızla ilgili franchising sistemi oluşturmayı planladığınızı açıklamıştınız. Bu konuda yaptığınız çalışmalardan söz edebilir misiniz?
Evet, Kos Shop isimli bir marka yarattık ve franchising sisteminde daha çok AVM’lerde Kiosk sisteminde faaliyet gösterecek demiştik. Ancak AVM’lerde bulunan kiosk sistemi yasaklandığı için bu sistemi hipermarketlerde uygulamaya karar verdik. İlk olarak da  Kozyatağı Carrefour’da ilk Kos Shop’un açılışını yaptık. Kos Shop’ları hipermarketlerde açmaya devam edeceğiz. 
 
Adil Dindar 2YURTDIŞINDA ZİNCİR MARKETLER KURMAYI HEDEFLİYORUZ
Bugün kaç ülkeye ne kadarlık ihracat yapıyorsunuz? İhracatta etkili olduğunuz ve girmek istediğiniz pazarlardan söz eder misiniz?
Orta Doğu pazarı ağırlıklı olmak üzere AB ülkeleri, ABD, Japonya, Kanada’nın aralarında bulunduğu 35 ülkeye ihracat yapıyoruz. Buralara genellikle tahin, pekmez, lokum, krokan, helva ve reçel grubu ürünlerini satıyoruz. İhraç ettiğimiz ürünlerin paket ve kutuları yine bizim tarafımızdan farklı olarak tasarlanıyor. 2017 yılında yurtdışında zincir marketler kurma çabalarımız hız kazanacak. Belki bu süreç ekonomik olarak bize daha fazla yük getirecek ama Koska Helvacısı ve ürünlerini net olarak tüm dünyaya tanıtmış olacağız. 
 
ÖĞRENCİLERE ÜCRETSİZ HELVA DAĞITACAĞIZ 
Ülkemizde geleneksel tatlı lezzetlerine genç kuşağın ilgisini nasıl görüyorsunuz? Firma olarak genç kuşağa geleneksel lezzetlerimizi sevdirmek amacıyla neler yapıyorsunuz?
Şimdiki gençlik faydalı ve sağlıklı olan geleneksel lezzetlere ilgisiz. Biz de firma olarak yeme alışkanlıklarını artırma adına bundan 4-5 yıl önce helvayı 20 grama indirmiştik. Bu arada en önemli amacımız öğrencilerin beslenme çantalarına girebilmekti. Bu konuda planladığımız Milli Eğitim Bakanlığı ile ilgili çalışmayı henüz gerçekleştiremedik. Ama bu çalışmayı en kısa zamanda yapacağız ve seçeceğimiz iki ilköğretim okulunda öğrencilere ücretsiz helva dağıtacağız. Helvanın dışında çocukların ilgisini çekebilecek çikolata, lokum, ezme ürünlerimizin tasarımlarında değişiklikler yapıyoruz. Böylelikle gençlerimizi bu lezzetlere alıştırmayı amaçlıyoruz.
 
Biliyoruz ki kahvaltı günlük beslenmede özellikle çocuklar için çok önemli bir öğün. Bu amaçla evlerinde hazırlamak için uğraşmadan tüketebilecekleri Tapek dediğimiz tahin-pekmez ve tahin-bal karışımı ürünleri ürettik. Az önce de bahsettiğim 20 gramlık C vitaminli helva ve 20 gramlık diyet helva gibi besleyici ürünlere gençlerin ilgilerini artırabilmek için de ambalajlarında renkli desenler kullanarak ve paketlerini kolaylıkla açabilecekleri şekilde çanta gibi ambalajlayarak ürettik.
 
Bu yılın sonuna ilişkin beklentilerinizi anlatarak orta ve uzun vadeli hedeflerinizi ve diğer projelerinizi bizlerle paylaşabilir misiniz?
Dünya ve ülkemiz zor bir süreçten geçiyor. 2016 hedeflerimizden tabiî ki sapmalar oldu. 2017’nin iyi bir yıl olmasını ümit ediyoruz. Gelecek yıl organik ürün (helva, krokan, lokum, ezme, vb) üzerine çalışmalar yapıp halkımızın beğenisine sunacağımızı belirtmek isterim. Çocuklarımızın ihtiyaçlarına göre diyabetik grubumuzu çeşitlendirmeyi planlıyoruz ve bu konuda AR-GE çalışmalarımıza başladık. Ayrıca çölyak hastaları için yeni ürün çalışmalarımız devam ediyor ve edecek. Türkiye’de ise perakende sayımızı tırmandırmaya devam edeceğiz.