Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
EUROFINS TURKEY kuru meyve ihracatında kalite parametrelerini masaya yatırıdı

Eurofins, Türkiye de yaptığı yatırımların ardından sektörde adını duyurmaya devam ediyor. Eurofins Turkey, “Avrupa Birliği Ülkelerine Kuru Meyve İhracatında Kritik Kalite Parametreleri” konulu bir seminer düzenledi.






Kuru meyvelerÇekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı ve fındık üretimi ve ihracatı Türkiye için büyük önem taşıyor. Nitekim ülkemiz kuru meyve ihracatında yılda 1,3 milyar dolar, fındık ihracatından da 2 milyar dolar döviz elde ediyor. Türkiye’nin en önemli ürünleri olan fındık, üzüm, incir ve kayısıdan 12 milyon kişi doğrudan veya dolaylı olarak geçimini sağlıyor. Dünyada her alanda olduğu gibi kuru meyve pazarında da rekabet giderek keskinleşirken, kalite ve fiyat bağlamının önemi her geçen gün artıyor. Türkiye’nin kuru meyve ihracatında Avrupa Birliği ülkeleri %60’ın üzerinde pay alıyor. İhracat pazarlarında fiyat rekabeti yanında, kalite ve kalite parametreleri dikkat edilmesi gerekli konuların başında geliyor. 
 
Eurofins seminer56 firmadan 100’e yakın katılımcı
Bu çerçevede sektörden gelen talepler doğrultusunda Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçılar Birliği ve Eurofins Türkiye işbirliği ile organize edilen “Avrupa Birliği Ülkelerine Kuru Meyve İhracatında Kritik Kalite Parametreleri” seminerine 56 firmayı temsil eden 100’e yakın dinleyici katıldı. Eurofins’in Türkiye ve Almanya’daki uzmanların konuşmacı olduğu seminer, sektör paydaşlarının soruları ve uzmanların cevaplarıyla  interaktif bir ortamda geçti. Seminerin sektör için çok yararlı olduğunu belirten katılımcılar, bu tür seminerlerin düzenlenmesini beklediklerini ifade etti.
 
Eurofins Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Mehmet Pala, kuru meyve ve fındıkta Türkiye’nin önemli pazarı olan Avrupa Birliği ülkelerine ihraç edilen ürünlerin beklenen kaliteyi yakalayabilmesi için tarımsal üretimin yanında, işleme, depolama ve ambalajlama aşamalarında da belli koşulların amaca uygun olarak sağlanmasının büyük önem taşıdığını belirtti. Kuru meyve ve fındık ihracatında kritik başarı faktörlerinin belirlenmesi ve uluslararası pazar dinamiklerinin iyi anlaşılması gerektiğini vurgulayan Pala, bu seminerin beklediklerinden daha fazla ilgi gördüğünü söyledi. Eurofins Türkiye olarak önem taşıyan diğer gıda ürünleri konularında da seminerler düzenlemeye  devam edeceklerini kaydeden Prof. Dr. Mehmet Pala, gıda sanayine destek vermeye devam edeceklerini bildirdi.
 
Eurofins Turkey Hakkında
Eurofins Scientific, gıda, çevre, ilaç ve tüketici ürünleri endüstrilerine ve resmi kurumlara yüksek kalitede analiz servisleri sağlayan konusunda lider uluslararası bir laboratuvar grubu olarak 44 ülkede, 400'ten fazla laboratuvarı, yaklaşık 2,97 milyar Euro yıllık cirosu ve 35 binden fazla çalışanı ile faaliyet gösteriyor. Eurofins Turkey ise gıda, yem, çevre, tarımsal ürünler ve tüketici ürün testleri alanlarında uluslararası Eurofins ağının ve uygulamalarının birleştiği bir hizmet noktası. Eurofins Turkey; İstanbul, İzmir ve Mersin merkezli ofislerinden tüm Türkiye ve Azerbeycan, Gürcistan, Kazakistan, Kırgızistan, Tacikistan, Türkmenistan, Özbekistan, Gürcistan, Ürdün, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri başta olmak üzere Türki Cumhuriyetler ve Orta Doğu ülkelerine hizmet veriyor.