Banner Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
MARKETERSTECH pazarlama profesyonellerinin yapay zeka destekli yol arkadaşı olacak

Hızlı tüketim ürünleri odaklı pazarlama ve üst yönetim ekibini odağına alan B2B bir teknoloji girişimi olan Marketerstech, büyük veri içinde boğulan üst yönetim ve pazarlama profesyonellerine tek bir platformda bu veriyi yapay zeka ve makina öğrenmesiyle yorumlayıp, doğru karar vermelerinde bir yol arkadaşlığı yapma hedefiyle geçtiğimiz yıl kurularak faaliyetlerine başladı.  Şirketin CEO’su ve kurucu ortağı Soner Ergen, Marketerstech’in kuruluş öyküsünü, misyonunu ve pazarlama dinamiklerine yapacağı katkıyı www.gidateknolojisi.com.tr’ye anlattı.    
 




MarketerstechSoner Bey ilk olarak Marketerstech'i anlatabilir misiniz? Fikriniz pazarlama dünyasında hangi büyük problemi cözmek veya iyileştirmek üzere hayata gecti? Platform ne kadar süreçte ve nasıl bir ekip tarafından geliştirildi? 
MarketersTech; FMCG/Mass odaklı pazarlama profesyonelleri ve üst yönetim ekibini odağına alan B2B bir teknoloji girişimidir. Geliştirdiği yapay zeka tabanlı 4 ana bölümü olan platformda; 3600 pazarlama iletişimi ve kampanya yönetimi, kategori yönetimi, KPI takibi ve finansal performans yönetimi modülleriyle “hedef kitlesi için karar destek ünitesi ve orkestrasyon aracıdır.
 
Fikriniz pazarlama dünyasında hangi büyük problemi cözmek veya iyileştirmek üzere hayata gecti? 
Dijital dönüşümle birlikte her alandaki yıkıcı teknolojiler pazarlama dünyasına da girdi. Pazarlama dünyası da kendi 4.0 dönüşümünü gerçekleştirdi ve geliştirmeye devam ediyor. Burada ortaya büyük ve yönetilmesi zor dağınık bir veri seti çıktı. Bu verinin orkestrasyonu pazarlamacılar için bugün ve gelecekte büyük bir sorun teşkil edecek bir hacime ulaştı. Biz bu büyük veriden anlamlı analizleri çok kısa sürede pazarlama profesyonellerine sunarak, onların müşterilerine daha fazla zaman ayırmasını hedefleyerek bu yolculuğa başladık. Yaptığımız bir çalışma bize gösteriyor ki mevcut verilerin sadece yüzde 10 üzerinde anlamlı analizlere ulaşabilen pazarlamacılar, bu datanın hepsini kullanabildiğinde hem kurumların, hem tüketicilerin hem de toplumun kazanacağı güzel bir geleceğin baş mimarları olabileceklerdir. 
 
Platformumuz 3 aylık planlama ve 6 aylık geliştirmeyle birlikte 9 aylık bir sürede hazır hale getirildi. Girişimimiz Türkiye ile birlikte Almanya, Belçika, Kanada, İngiltere, İsveç, İsviçre’den başlayarak, global bir vizyonla yoluna devam etmektedir. 14 kişilik ekibimizde kurumsal hayatta çalışmış tecrübeli profesyoneller, girişim denemesi olan girişimci bir kadro, akademisyen danışmanlar yer almaktadır.
 
“LANSMANIMIZI PANDEMİNİN İLK GÜNLERİNDE YAPTIK” 
Pandemi sürecinin platformun lansmanına denk gelmesinin ve devamında platformun faaliyet göstermesiyle kesişmesinin etkisi nasıl oldu?
Girişimimizin lansman tarihi 24 Mart 2020. Pandemi sürecinin en yoğun hissedildiği başlangıç evresinde hayata geçtik. Kurulum öncesi de tüm ekip olarak uzaktan çalışma prensibiyle ilerlediğimiz için bu süreçte doğrudan platformu oluşturmakta olumsuz bir etki hissetmedik. Bunun yanında odaklandığımız FMCG/Mass dikeyindeki birçok firma bu dönemde yoğun bir şekilde çalışan bir sektördü. Yeni nesil teknolojilere daha çok kulak kabartılan bir dönem olduğu için, firmalar bizim çözümümüzü ilgiyle dinleyip yorumluyorlar. Tabii pandeminin getirdiği günlük operasyonel yükten dolayı satın alma kararları bu tarz teknolojiler için ötelenebiliyor. Inaniyoruz ki bu dönemlerde yapılan teknoloji yatırımları gelecekte ivmelenecek atılımların öncüsü olabilir.
 
Soner Ergen“PLATFORM MEVCUT DURUMUN 3 KATI KADAR DATAYI İNCELEYEBİLİYOR”
Platformun pazarlamanın dinamiklerini dönüştürmeye yönelik  vaadi nedir? Platformun şirketlere verimlilik ve kar konusunda nasıl bir faydası olacak? Bir şirket neden Marketertech platformunu tercih etmeli? 
Platformumuzun pazarlamanın dinamiklerini dönüştürmeye yönelik temel vaadi, büyük veri içinde boğulan üst yönetim ve pazarlama profesyonellerine tek bir platformda bu veriyi yapay zeka ve makine öğrenmesi ile yorumlayıp, doğru karar vermelerinde bir yol arkadaşlığı yapmak. Platform bir yıllık düzenli datayı işleyerek mevcut durumdan 3 kat daha fazla gündemi değerlendirip sonuçları pozitif yönde etkileyebiliyor. Ana kıyas şirketin satış datasıyla yapılacağı için sağlıklı veri somut olarak gözlemlenebilir. Dijital çağın getirdiği veri havuzunda, şirketlerin  gelirlerinde yüzde 20’ye varan artış ve yüzde 30’a varan maliyet iyileştirmesi sağlamak için bu çözümlere ihtiyacı var.
 
Marketerstech tr’de ve dünyada rakiplerinden hangi özellikleriyle ayrışıyor?
Çok kısa ve öz 3 ana farklılaşma noktamız mevcut:
· Kullandığımız yapay zeka algoritmalarını, Pazarlama bilimindeki formülllerle entegre ederek kendimize özgü bir yazılım dili oluştrduk.
· Platformumuzda tüm ifadeler Pazarlama dilinde yazılmış olup, online offline analizleri tek noktada toplayan bir yapıdayız.
· Hangi tip data kaynağı olursa olsun, karşılama kodlarımızla bu süreçte firmalara hiç bir iş yükü çıkarmadan doğrudan entegrasyonu sağlayabiliyoruz.
 
“ŞİRKETLERE AYNI EFORLA DAHA FAZLA KAZANACAĞI BİR YOLCULUK SUNUYORUZ”
Platformunuzun yazay zeka ile olan ilişkisinden bahsedebilir misiniz?
Her şirketin var oluş misyonu ve tüketicisine sunduğu değerler farklı. Dijital çağda teknolojiden faydalanan tüketici ise her şeyin kendine özgü yapılmasının beklentisi içerisinde. Böyle bir durumda tek çıkış yolu şirketlerinin kendi müşterisine özel bütünsel bir içerik hazırlaması. Bizim platformumuz bu kolaylığı şirketlere sunuyor. Düşünün ki her reklam kampanyasında farklı olduğunu iddia eden şirketler, nedense pazarlamada hep aynı yöntemleri kullanmayı tercih ediyorlar. Burada bir tezatlık yok mu? Yapay zeka ve makine öğrenmesiyle desteklediğimiz platformumuz, şirketlerin pazarlama aktivitelerinde pahalı trend akımlara kapılmasının önüne geçiyor, objektif bir şekilde kendi müşterisine ve markasına özel “aynı eforla daha fazla kazanacağı” bir yolculuk sunuyor.
 
Ekibimizde makina öğrenmesi, yapay zeka ve Pazarlama analitiği alanındaki tecrübeli kadromuzla yöntemleri sadece teknoloji penceresinden değil, tüketici penceresinden de yorumlayarak matrix bir yapıda bu analizleri kurguluyoruz. Dolayısı ile çözümlerimiz her bir Pazarlama aktivitesi ve satış sonrasında kendi kendini yeniliyor ve geliştiriyor.
 
“MÜŞTERİLERİMİZ TÜM SÜREÇLERİNİ GELECEK ODAKLI TAHMİNLEYİP İYİLEŞTİREBİLİRLER”
Türkiyedeki sirketler platformunuza nasıl yaklaşıyor? Platformunuzu pazarlama profesyonellerinin verimliliklerini artıran bir araç olarak mı tanımlıyorsunuz? Pazarlama profesyonelleri neden platformunuzu onemsemeliler?
Türkiye’deki firmaların yeni nesil teknolojilere olan ilgisi muazzam. Fakat kullanım oranı için aynı şeyi söyleyemeyeceğiz. Özellikle yapay zekayı bizim çalıştığımız alanda işine adapte eden firma sayısı ülkemiz potansiyelinin çok altında. Odağımızdaki pazarlama profesyonelleriyle yaptığımız çalışmada 145 kişinin katılımıyla bir değerlendirme yaptık. Yapay zekanın pazarlama süreçlerini iyileştireceğine olan inanç yüzde 90+ olarak çıkıyor. Aynı noktada işine tam olarak adapte etmişlerin oranı ise yüzde 10- altında kalıyor. Bizim çözümümüz “Orkestra Şef Yönetim Çubuğu” olarak sembolize ediyoruz. Çünkü platformumuzu kullanan şirket yöneticileri ve pazarlama profesyonelleri; sadece bugün daha verimli iş yönetimiyle kalmıyor, tüm süreçlerini gelecek odaklı tahminleyip iyileştirebiliyor. 
 
Ayrıca, Platformumuzun mevcut sistemlerine entegre edilmesinde şirketler artık daha açık görüşlü. Bulut ortamında kullanmak ya da kendi kullandıkları bulut altyapısına entegrasyon onları çok korkutmuyor. Gelişen teknolojinin önünde direnç göstermektense nasıl uyum sağlayacaklarına odaklanmış durumdalar. Bizce bu çok değerli bir gelişme. Verilerin gizliliği sağlandığı sürece her şey yolunda olacaktır. Çünkü teknoloji DNA’sı çözülmemiş bir olgu. Bugün kullandığımız teknolojik yöntemler yarın değişecek. Bu süreçte değişime ayak uydurabilen şirketler yoluna güçlenerek devam edecek. 
 
Pazarlama profesyonelleri neden platformunuzu onemsemeliler? 
Pazarlama profesyonelleri yaratıcılığa çok önem verirler, bu kapsamda onlar için değişim gelişimin kendisidir. Bu yüzden gelişmek ve hedeflerine ulaşmak isteyen tüm pazarlama profesyonellerini değişimlerini yönetebilecekleri MarketersTech ile buluşturmak bizim hayalimiz.
 
“MARKETERSTECH İLE GLOBAL ÖNCÜ BİR OYUNCU OLMAYI HEDEFLİYORUZ”
Hedef pazara dair öngörüleriniz neler? Sirketlerin dijital donusumde platformunuzun yerini nasil tanimliyorsunuz? Müşterilerin nasıl cozumlere ihtiyaclari var?
Pazar büyüklüğü için yapılan araştırmalar gösteriyor ki, FMCG/Mass Global Pazarı 2025’e kadar 15,362 milyar dolarlık hacme ulaşacak. Bu 5 yıllık ön görüde dijitalleşme süreci şirketlerin ilk gündemleri. FMCG/Mass pazarda dijitalleşme ihtiyacı duyulan öncelikli alanlardan biri de yüzde 78 oranında pazarlama ve iç görü süreçlerinin dijitalleşmesi. Türkiye’de potansiyel partnerlerimizle yaptığımız temaslarda aynı yorumları alıyoruz. Henüz yeni yeni olgunlaşan bu odak alanında MarketersTech Platformu ile global öncü bir oyuncu olma hedefimiz var. 
 
Şirketlerin önüne sahadan, makro ekonomik verilere, yapılan dijital pazarlama aktivitelerinden, rekabet analizlerine birçok veri akıyor. Biz bu verileri her biri kendince güzel ses çıkartan bir enstrüman olarak düşünüyoruz. Ama birlikte senkron sonuç vermesi için orkestra şefinin kontrolünden çıkmış büyüklükte bir enstrüman yığını oluştu günümüzde. Mevcut yöntemler, her bir enstrümandan istenilen tadı almamızda yetersiz kalıyor. Yöneticiler ve pazarlama profesyonelleri bu karmaşayı günümüzde ancak doğru “Orkestra Şef Yönetim Çubuğu”u seçerek çözebilirler. Bu da bizce, yeni nesil teknolojilerle ve kendi sektörlerine odaklanmış spesifik çözümlerle gerçekleşecektir.
 
Şirketlerin dijital dönüşümde platformunuzun yerini nasil tanımlıyorsunuz? 
Dijital dönüşümün gerçekleşmesinde en önemli noktalarından birisi de şirketlerin iş yapış kültürünün teknoloji ile harmanlanmasından geçiyor. Bizim platformumuz ise pazarlamacı ile dijital dönüşüm arasındaki bu kültür transferini sağlayacak köprünün ta kendisi. Çünkü Pazarlama alanında online ve offline olarak gelen tüm verilerin, pazarlamacılar tarafından geleneksel yöntemlerle analiz edilmesi artık dijital çağda kontrol edilemez bir duruma geldi. Bizimle birlikte dijitalin okyanusu olarak gördüğümüz verilerini control altına alacak pazarlamacılar, bu okyanusta yelkenlerini istediği yöne çok daha rahat ve hızlı hareket ettirebilecekler.
 
Tanıtım sunumu, tanıdım videomuz ve logomuza aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
https://onedrive.live.com/?authkey=%21AGHsKyvvJxpMYRc&id=690B70250C9F213F%21110&cid=690B70250C9F213F