Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Karma Grup’tan Duyusal Analiz Eğitimi

Gıda, içecek, ambalaj, kozmetik gibi kritik sektörlere yönelik spesifik eğitim ve danışmanlık hizmeti veren Karma Grup tarafından organize edilen “Duyusal Analiz Eğitimi” 15 Aralık Cuma günü İstanbul’da gerçekleştirilecek. 




Duyusal analizKarma Grup Satış ve Pazarlama Koordinatörü Sinem Bahçekapılı, Duyusal Analiz Eğitimi’nde gıdalarda duyusal değerlendirmenin (duyusal analizin)  önemi, duyusal değerlendirmeyi etkileyen faktörler, panelist seçim metotları, duyusal test teknikleri ve tüketici testleri, istatistiksel değerlendirme konularının uygulamalı olarak anlatılacağını söyledi. Eğitimin etkin ve verimli olması için maksimum 12 kişilik gruplarla düzenlendiğini anlatan Bahçekapılı, “Duyusal analiz, duyularımızın uyaranları nasıl tecrübe ettiğini analiz eder. Duyusal analiz, duyularımızın uyaranları nasıl tecrübe ettiğini analiz eder. Özellikle yeni ürün geliştirme ve mevcut ürünlerin iyileştirilmesi ve rakip ürün analizi için kullanılmalıdır. Ürünlerin duyusal özellikleri hakkında bilgi almak kadar alınan bilgiyi doğru yorumlamak önemlidir. 15 Aralık Cuma günü Mercure Istanbul Altunizade’de yapacağımız 1 günlük eğitimimize, gıda sektöründe çalışan her düzeydeki personel (kalite, üretim, tasarım, Ar-Ge ve satış & pazarlama personeli öncelikli) ve duyusal değerlendirmeye ilgi duyan tüketiciler katılabilir” dedi.
 
Sinem Bahçekapılı, Duyusal Analiz Eğitimi ile ilgili şu bilgileri paylaştı:
 
EĞİTİM İÇERİĞİ
 
· Duyusal Analiz Nedir?
· Gıda Kalitesi ve Duyusal Kalite Karakteristikleri
· Duyusal Analizlerin Gıda Sistemlerinde Uygulama Alanları
· Panelist Seçimi ve Eğitimi
· Duyusal Analiz Laboratuvar Genel Koşulları
· Duyusal Analiz Örneklerinin Hazırlama ve Kontrolleri
· Duyusal Analiz Test Teknikleri
· Farklılık Testleri
· Tanımlayıcı Testler
· Tüketici Tercih Testleri
· İstatistiksel Analiz Metotları
 
EĞİTİM HAZIRLIĞI
Eğitim, etkin ve verimli olması için maksimum 12 kişilik gruplarla düzenlenir.
 
Duyusal Analiz sınıf eğitiminde katılımcılarının:
 
· Parfüm kullanmamaları
· Kokulu kozmetik, sabun ürünü kullanmamaları
· Koku ve tat duyarlılığını etkileyebilecek ilaç almamaları
 
Eğitimden 1 saat önce yemek çay, kahve vb içecek ve sigara içmemeleri
Uygulamalar ve vaka çalışmaları sırasında kahve, çay, şeker, sakız ve gıda tüketmemeleri, sigara içmemeleri gerekmektedir.
 
KATILIMCI PROFİLİ: Gıda sektöründe çalışan her düzeydeki personel (Kalite, Üretim, Tasarım, Ar-Ge ve Satış & Pazarlama personeli öncelikli) ve duyusal değerlendirmeye ilgi duyan tüketiciler
EĞİTİM SÜRESİ: 1 gün
EĞİTİM YERİ: Mercure Istanbul Altunizade
 
Daha fazla bilgi için: +90 216 906 00 40