Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
İnovasyonun gücü Boğaziçi’nde buluştu

4. Gıda İnovasyon Zirvesi & Gıda Plus Ödülleri büyük bir katılımla gerçekleşti. İnovasyon odaklı panellere ve ilham verici sunumlara ev sahipliği yapan zirvenin ardından akşam düzenlenen Gıda Plus Ödülleri Seremonisi ile sektörde fark yaratan yenilikçi çalışmalar taçlandırıldı.




Gıda inovasyon zirvesi
 
Gıda İçecek ve Tarım Politikaları Araştırmaları Merkezi (GIFT) tarafından organize edilen 4. Gıda İnovasyon Zirvesi & Gıda Plus Ödülleri, 14 Ekim 2025 tarihinde Boğaziçi Üniversitesi’nin tarihi atmosferinde büyük bir katılımla gerçekleştirildi. Zirvede, inovasyonun üretimden lojistiğe kadar tüm süreçlerde maliyetleri düşürme ve kaliteyi arttırmadaki rolü ele alındı. Yapay zeka, dijitalleşme ve veri analitiği gibi teknolojilerin, sadece operasyonel verimliliği arttırmakla kalmayıp aynı zamanda iş süreçlerini daha şeffaf ve izlenebilir hale getirdiği örneklerle paylaşıldı. 
 
Gıda sektöründe inovasyon öne çıkıyor
Sürdürülebilir ham madde tedariği ve sorumlu tedarik zincirleri, geleceğin gıda güvenliği için kritik olarak vurgulanırken, bu yaklaşımların şirketlerin uzun vadeli rekabet avantajı yaratmasında da belirleyici olduğu ifade edildi. Katılımcılar ayrıca, markalaşma ve katma değerli ihracatta inovasyonun, ürün tasarımı, Ar-Ge ve pazarlama stratejileriyle entegre edilmesinin önemine dikkat çekti. Hızla değişen tüketici trendleri ve bitki bazlı, fonksiyonel veya kişiselleştirilmiş ürün taleplerinin, Türkiye’nin gıda sektöründe hem iç hem de dış pazarlarda rekabet avantajı elde etmesi için yenilikçi stratejilerin geliştirilmesini zorunlu kıldığı belirtildi. Bu bağlamda, sektörün geleceği, teknolojik dönüşüm ve sürdürülebilir yaklaşımlarla şekillenecek bir yol haritasına işaret ediyor.
 
Samet SerttaşDr. Samet Serttaş: “Hedefimiz, globalde 5 Türk markasının yer almasını sağlamak”  
GiFT Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Samet Serttaş zirvede yaptığı konuşmada, “Geleceğin gıdalarını arayan yeni nesil tüketicilere sunulan fırsatlar giderek önem kazanıyor. Bu nedenle açlık ve yeterli beslenme odaklı stratejiler yerine, besleyici, sağlıklı ve katma değerli gıdaya odaklanmamız gerekiyor. Dünyada 2,6 milyar insan sağlıklı diyete erişemiyor ve tarım ile gıda tedarik zincirinde değerin %73-93’ü çiftlikten sonra yaratılıyor. Özellikle ABD pazarında, tüketicilerin üçte ikisi gıda satın alırken sağlığı en önemli kriter olarak dikkate alıyor. Bu bağlamda 2030 hedeflerimiz; gıda ihracatını 60 milyar dolara çıkarmak, işlenmiş ürün oranını %70 seviyesine ulaştırmak ve Global Top 100’de 5 Türk markasının yer almasını sağlamak” ifadelerini kullandı.
 
“Sektörde değer zincirini güçlendirmeyi hedefliyoruz”
Katma değer yaratmanın beş altın kuralına dikkat çeken Samet Serttaş katma değer yaratmanın temel unsurlarının beş başlıkta toplandığını belirtwewk şunları söyledi: “İlki, ürünlerin özgünlüğünü ve güvenilirliğini öne çıkaran coğrafi işaret ve marka stratejisi. İkincisi, tüketiciye sağladığı ek fayda ile öne çıkan fonksiyonel gıda devrimi. Üçüncüsü, doğru markalaşma stratejileri sayesinde ürünlerin fiyatını %25-44 oranında arttırabilme potansiyeli. Dördüncüsü, komşu pazarlarda premium bir konum elde ederek rekabet avantajı sağlamak. Son olarak, sürdürülebilirlik sertifikaları ile hem çevresel hem de toplumsal sorumluluklar destekleniyor. Tüm bu unsurları bir araya getirerek, 2030 vizyonumuz olan ‘Bilimle Yaratılan Gelecek’ kavramını hayata geçirerek sektörde değer zincirini güçlendirmeyi hedefliyoruz.” 
 
Kaan Sidar:  “Küresel rekabet için Türk markaları güç kazanmalı”
Zirvede konuşan Türkiye Gıda Sanayii İşverenleri Sendikası (TÜGİS) Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Sidar, Türkiye’nin hâlihazırda 30 milyar dolara ulaşan gıda ihracatının artması için nitelikli markalaşmaya vurgu yaptı. “Tüketiciyi tanımıyorsanız, ‘inovasyon’ sandığınız şey karşılık bulmaz” diyen Sidar, tüketici alışkanlıklarının belirleyici rolüne ve bilimsel veriye dayalı pazarlama faaliyetlerinin önemine dikkat çekti.
 
Kaan SidarTürkiye’nin özgün tarımsal gücünü markalaştırma çağrısı da yapan Kaan Sidar, “Zeytinyağında dökme satışla küresel markalara değer kazandırmak yerine kendi markalarımızı güçlendirmeliyiz. Fındıkta dünya lideriyiz, kayısı ve incirde de üstünlüğümüz var. Bu ürünleri dünya sofralarına taşıyan güçlü pazarlama stratejileri geliştirmeliyiz” ifadelerini kullandı.
 
35 kategoride ödüller sahiplerini buldu
4. Gıda İnovasyon Zirvesi’nin ardından düzenlenecek Gıda Plus Ödülleri Seremonisi’nde, gıda sektöründe öne çıkan projeler, şirketler ve bireyler yenilikçilik, sürdürülebilirlik, ihracat başarısı ve sosyal sorumluluk alanlarında ödüllendirildi. Özel gecede, 70 kişilik jüri tarafından değerlendirilen ve 35 kategoride ödüller sahiplerini buldu.